• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • workoutgirl
    sunzhine skrev 2009-06-05 21:45:34 följande:
    Jag funderar på o beställa en klänning från Kina, man ska ju skicka alla mått o så så syr de upp den åt mig... problemet e att jag kommer ha skaplig push up för o få lite tuttar O sen kommer jag säkert ha nåt som håller in magen. Hur gör jag när jag mäter då??? Måste jag ha alla underkläder o så klara innan jag mäter då? Nån som vet.Ett år kvar till bröllopet men har redan hittat min drömklänning
    Jag har också hittat min drömklänning, trodde inte jag skulle göra det så långt innan men nu är jag säker.
    ska du ha korsettsnörning så rekommenderar jag att du drar av en del på måtten. Jag provade min klänning med korsettsnörning och kom i en 34 trots att jag normalt mer är en 38
  • Humlan66
    sunzhine skrev 2009-06-05 21:45:34 följande:
    Jag funderar på o beställa en klänning från Kina, man ska ju skicka alla mått o så så syr de upp den åt mig... problemet e att jag kommer ha skaplig push up för o få lite tuttar O sen kommer jag säkert ha nåt som håller in magen. Hur gör jag när jag mäter då??? Måste jag ha alla underkläder o så klara innan jag mäter då? Nån som vet.Ett år kvar till bröllopet men har redan hittat min drömklänning
    igår svarade jag på detta inlägg och när jag va klar POFF-- utkastad nästan igen ide att försöka skriva innan dom fixat detta problemet känns det som

    Iaf , jag har köpt en kinaklänning som just nu tillverkas så om ca 40 dagar ska jag ha den hos mig . Men jag vet inte om det är den klänningen jag verkligen kommer att ha i slutända för detta är ett test jag gjorde eftersom den va så billig
  • Humlan66

    OJ det känns som om alla här i tråden ( 2010 brudar ) kommer att ha ALLT klar i år redan. vi har inte kommit långt alls *L* meeen det kanske beror på att vi haft dte lite struligt med. Fast det är smart att göra lite då och då tycker jag så slipper allt komma sen och sen sprider man kostnaden med och det är ju smart

  • workoutgirl

    Det enda jag har klart är klänningen känns lite sjukt men jag föll pladask och så är det ju en skön avgift att ha avklarad. Lägger mina skattepengar på den.

    Vi har varken vigselplats eller festlokal klar och det känns nästan som det viktigaste. Funderar lite på ekotemplet kanske eftersom vi ska ha borgerlig vigsel utomhus.

  • rosesarered

    Varje gång jag skriver ett inlägg så kastas jag ut från bröllopstorget och sedan dröjer det ett bra tag innan det går att komma in på sidan igen, sjukt irriterande!


    Nejdå Humlan, alla har inte allt klart i denna tråd-snarare tvärtom


    klart är: vigselplats och smidesstativ till vigseln. Det är allt. Men vi vet på ett ungefär hur vi vill ha det så det blir till att boka allt. Igår satt vi och räknade upp allt som behöver göras och usch blev nästan stressad för dethär med bröllop känns som ett så stort projekt! det kompliceras av att vi kommer att ett tvåspråkigt bröllop, känns som att det blir dubbelt så mycket jobb..

  • sunzhine
    workoutgirl skrev 2009-06-06 11:14:22 följande:
    Jag har också hittat min drömklänning, trodde inte jag skulle göra det så långt innan men nu är jag säker.ska du ha korsettsnörning så rekommenderar jag att du drar av en del på måtten. Jag provade min klänning med korsettsnörning och kom i en 34 trots att jag normalt mer är en 38
    Tyvärr är det ju ingen korsettsnörning o desstom såg jag att den va låg i ryggen, va sjutton ska man ha för bh då? Måste ju ha nån som gör att jag får lite tuttar som håller upp den.
    Vad har du beställt för klännign? Har du nån länk?
  • nu gifter vi oss
    sunzhine skrev 2009-06-06 19:34:02 följande:
    Tyvärr är det ju ingen korsettsnörning o desstom såg jag att den va låg i ryggen, va sjutton ska man ha för bh då? Måste ju ha nån som gör att jag får lite tuttar som håller upp den.Vad har du beställt för klännign? Har du nån länk?
    [/citat]

    Tyvärr är det ju ingen korsettsnörning o desstom såg jag att den va låg i ryggen, va sjutton ska man ha för bh då? Måste ju ha nån som gör att jag får lite tuttar som håller upp den.Vad har du beställt för klännign? Har du nån länk?
    Det finns massor av korsetter av lite mjukare modell som är superlåga ryggen, en hård korsett är ju inte det skönaste att ha en hel dag och kväll om man inte är van. Ja, vad var det dom hette nu igen; torselette/torsolette/torslett. Har sett alla varianter. Jag har en i mitt galleri som jag gillar. Här är några med låg rygg:
    www.amazon.com/LOVEFIFI-The-Naked-Corset/dp/images/B0007LS0WM/ref=dp_image_x_0&s=apparel&img=0&color_name=x
    www.figleaves.com/uk/product.asp&mci=&size=&colour=&image=r541454-p541614-style
  • Humlan66
    sunzhine skrev 2009-06-06 19:34:02 följande:
    Tyvärr är det ju ingen korsettsnörning o desstom såg jag att den va låg i ryggen, va sjutton ska man ha för bh då? Måste ju ha nån som gör att jag får lite tuttar som håller upp den.Vad har du beställt för klännign? Har du nån länk?
    Nej jag har inte någon bild på klänningen och jag har dessutom gjort lite ändringar. den va utan axelband så jag har lagt till spetsärmar och valt korsettsnörning, lagt till en kant nere på klänningen som det är liite svagt glitter i
  • workoutgirl
    sunzhine skrev 2009-06-06 19:34:02 följande:
    Tyvärr är det ju ingen korsettsnörning o desstom såg jag att den va låg i ryggen, va sjutton ska man ha för bh då? Måste ju ha nån som gör att jag får lite tuttar som håller upp den.Vad har du beställt för klännign? Har du nån länk?
    Försöker svara igen då *suck* kan BTstrulet ta slut snart?
    Här är en bild på min klänning
    workingmom.blogg.se/2009/may/en-harlig-dag.html
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6