• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • pandis81

    Tjejer vet ni var man kan få tag på pärlor med nål som man kan fästa på blombuketten, vid skafftet. ????
    jag ska ha en lång bukett och skulle vilja ha det på bandet där nere.
    Hade faktikt tänkt att binda ihop min egen på kvällen innan med lite hjälp av min mormor som är gammal florist.

    Men vart kan jag hitta sånna prälor. ???
    Behöver ju inte så många. säg 10 stycken ..
    då kan jag sätta några på tärnornas bukett också

  • MissMijah

    therese: samma gäller dig gumman, bara att höra av dig om det är något!

    jag har ju sådana pärlor, men jag minns inte vad det hette. sök på google hjärtat!

  • pandis81

    jag funderade lite på hur jag ska göra.

    jag ska ha rosa blommor.

    ska jag ha ivory band och silvriga el rosa pärlor
    eller
    ska jag ha silvrigt band med rosa el ivory pärlor
    eller
    ska jag ha rosa band med ivory el rosa pärlor. ???

    Vad tror ni blir snyggast,
    klänningen är ju ivory med rosa band.

    snälla hjälp mig.

  • MissMijah

    svårt gumman. jag försöker få en bild framför mig hur det kommer att se ut med klänningen och allt. Men JAG hade nog valt ivoryband och tom ivorypärlor i de rosa blommorna. kanske några silvriga med.

  • pandis81

    jag såg på samma sida som pärlorna fanns att det fanns något som hette florist band, som man skulle ha runt stjälkarna, det fanns i ivory, så jag funderade på om man inte skulle ha sånt och så pärlor i, istället för vanligt band. det går ju sätta pärlor i det också.


    MissMijah skrev 2009-05-26 23:28:54 följande:
    svårt gumman. jag försöker få en bild framför mig hur det kommer att se ut med klänningen och allt. Men JAG hade nog valt ivoryband och tom ivorypärlor i de rosa blommorna. kanske några silvriga med.
  • Fenixx

    ja hade varit fint med sånt floristband. inte lätt med alla saker och färger att få ihop det.

  • pandis81

    nä jag vet,,
    det är därför jag frågar om hjälp. vilka färger som passar och hur mycket färg man ska ha överhuvudtaget på blommorna.


    Fenixx skrev 2009-05-27 09:34:43 följande:
    ja hade varit fint med sånt floristband. inte lätt med alla saker och färger att få ihop det.
  • rosesarered

    Men vad tråkigt med jobbet MissMijah!  


    tyvärr så ser det ju lite dystert ut på arbetsmarknaden. Jag är glad över att sambon fick jobb så fort efter han blev varslad i höstas. Är själv lite orolig över min framtid, tar examen nästa sommar och det kommer inte finnas några jobb...


    blommorhemma.se har också lite floristgrejer. Håller med missmijah ivoryband och ivorypärlor tror jag blir snyggt. inget av dina alternativ men men


    nu har vi iallafall bestämt hur vi ska finansiera bröllopet och det känns bra! har försökt lägga undan pengar i ett par månader nu men det har funkat sådär och nu i sommar har jag inget sommarjobb=ingen inkomst. Så vi kommer helt enkelt att ta en klumpsumma från varsitt sparkonto och lägga ihop och skapa ett bröllop utifrån det. 

  • rosesarered

    Hoppsan blommorhemma har visst lagt ner sin hemsida så glöm det tipset!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6