• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • pandis81

    Är det någon i våran tråd som ska gifta sig 19:e juni??

    Det är då kronprinsessan victoria och daniel gifter sig.
    I storkyrkan i stockholm.
    Det är samma datum som silvia och kungen gifte sig 1976.

  • sarahkka76

    Jag misstänkte att det skulle bli det datumet just pga det du sa.
    Inte vi men det finns säkert ngn här som ska.

  • pandis81

    nä jag vet inte heller om det är någon som har sagt det datumet för jag har inget minne av det.
    Men det ska bli riktigt kul att se,
    jag hoppas att jag redan är gift då :-P

  • Sussii

    Nu får jag lov att skärpa mig jag har sagt att nu måste jag läsa bak i tråden för jag har missat MASSOR men ärligt så finns inte tiden och orken. ni får väl friks upp minnet om jag ha rmissat något specielt.

    Men ser att ni pratar om barn på bröllopet. jag har tänkt mig så här för vårat barn är välkomna vi har själv 2 smmå barn som kommer vara 2½ och 3½ när vi gifter oss, men sen till fest om de tär folk kvar så får helst barn under 18 inte vara kvar pga mer intag av alkohol. Har vi tur så har vi redan barnvakt då (Sambons moster)

    Sen ang band knutna runt stolarna är något jag med verkligen vill ha men det Hmm blir dyrt till 70 stolar, sen om man ska täcka dem kanske med vitt "överdrag" jag vet inte. Jag antar att lokalen har trista stolar som man får låna, men om man har tjockt band runt kanske det inte spelar någon roll dom blir då upp piffade.

    Nån som har bokat lokal med städning elelr nån som måste städa dagen efter??
    Vi ahr hittat en lokal men där får vi stå för städningen själva men gratis mellan 8-12 på morgonen dagen efter, men vem orkar deT???? nån som vet om man kan hyra städ nånstans? billigt? och söndagar???

  • Sussii

    Ursäkta stavningen. jobbar just nu så inte helt inne i datan utan mkt runt om. (inget just nu men ingen avslappnad finns då jag vakar) och skriver fort för att hinna då blir skrivningen konstig :P

  • MV85
    Sussii skrev 2009-03-23 20:54:52 följande:
    Nån som har bokat lokal med städning elelr nån som måste städa dagen efter??Vi ahr hittat en lokal men där får vi stå för städningen själva men gratis mellan 8-12 på morgonen dagen efter, men vem orkar deT???? nån som vet om man kan hyra städ nånstans? billigt? och söndagar???
    Vi hyr där det ingår städ... Just av den anledningen att VI kommer inte kunna göra det (vi kommer lämna landet då) och vill inte behöva be någon ta ansvar för det morgonen efter.
  • Sussii

    Känner detsamma men budgeten säger nej till en dyrare lokal och denna är nära och bra för alla släktingar då vi skulle lsippa kostander med transport för många.

    kanske kan anlita en firma som sköter det. porslin hade vi tänkt att hyra för då slipper vi iaf diska det och lämna dagen efter, där kn man lämna det måndag =) utan extra kostnader


    MV85 skrev 2009-03-23 20:59:56 följande:
    Vi hyr där det ingår städ... Just av den anledningen att VI kommer inte kunna göra det (vi kommer lämna landet då) och vill inte behöva be någon ta ansvar för det morgonen efter.
  • MV85
    Sussii skrev 2009-03-23 21:12:20 följande:
    Känner detsamma men budgeten säger nej till en dyrare lokal och denna är nära och bra för alla släktingar då vi skulle lsippa kostander med transport för många.kanske kan anlita en firma som sköter det. porslin hade vi tänkt att hyra för då slipper vi iaf diska det och lämna dagen efter, där kn man lämna det måndag =) utan extra kostnader
    Vi har tur för vi har inga skilda lokalkostnader, städkostnader, porslin, personal, dukning eller nått... allt ingår i kuvertpriset på maten.
  • Sussii

    Okej, vi har då eller ksa hyra en bygdegård där utan ma tosv för att det blir för jobbigt med alla olika matvanor på släkten att ha 3 rättersmiddag så buffe för våran del är smidigast.

    Sen hitta jag en del andra lokaler men där kunde man inte komma typ dagen innan för att ställa upp och duka. det känns lite - eller man kunde göra det för 600kr i timmen, känns inte så lockande och lokalen var dyr i sig ändå. vi får leta efter en städfirma om det blir denna lokal :P


    MV85 skrev 2009-03-23 21:20:18 följande:
    Vi har tur för vi har inga skilda lokalkostnader, städkostnader, porslin, personal, dukning eller nått... allt ingår i kuvertpriset på maten.
  • Steven och Johanna

    Tack för tipset! Nu lutar det åt att festen blir på Jakobsbergs Gård. Billigt!!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6