• ElMac

    Skelleftebrudar

    Den tidigare tråden var stängd så ja drar igång en ny. De måste ju finnas fler!

    Tänkte tipsa om Bröllopsmässan på Nordanå nästa helg. Var på den i Umeå 25e januari och den gav väl inte så mycket (samt att det var dålig lokal, mycket folk och varmt) Samtidigt är de ju mysigt att bara strosa runt och kika så vi ska gå iaf.

    Om vi är några fler kanske man kan ses på stan och fika och prata planer för att avlasta m2b och de närmsta lite ;) Samt få lite andra tips :)

    Vi har inte pratat med vigselförrättare ännu, men hittar vi någon som känns bra så blir det den 090807.

    Fyll på listan när ni ansluter er till tråden :)

    ElMac 090807

  • Svar på tråden Skelleftebrudar
  • ElMac

    Händer de något? Å är vi verkligen de enda från skellefteå som hänger här?

  • MilaPila

    Vi har kikat på catering från Tyske kocken och Proppmätt. Någon som vet hur dessa är? Prisvärda, bra mat?

    Tacksam för svar

  • ElMac
    MilaPila skrev 2009-03-14 12:36:40 följande:
    Vi har kikat på catering från Tyske kocken och Proppmätt. Någon som vet hur dessa är? Prisvärda, bra mat?Tacksam för svar
    Tyske kocken tycker jag är toppen! (på mitt första jobb för måånga år sedan jobbade jag med micke) Senast jag åt hans mat var på pappas begravning, en jättegod kyckling och potatisgratäng. Bra sallad har han också. Mamma var jättenöjd med servicen!
    Proppmätt vet jag inget om..
  • MilaPila

    Det låter ju toppen med bra mat. Hur är det med portionerna? Vi har ett helt gäng med "stor-ätare" i gästlistan. Är det rejäla portioner eller ska man fundera på att beställa några portioner extra?

  • ElMac

    Det var rejäla portioner för vi åt maten några dagar efteråt också :)

  • MilaPila

    Perfekt! Då blir det nog grekbuffé från Tyske Kocken. Tack för informationen :)

  • Dinnajad

    Vi har just skickat en fråga till tyske kocken, vi ville ha lite ändringar och veta hur de klarar allergier... ska bli spännande att se vad de svarar.

    Förresten ett tips om nån bor i Skebo. Skebo lånar ut en del saker som är praktiska vid bröllop och liknande tex ett 50kvadrat stort tält, stolar, bord, värmeskåp etc. (Det är bokat den 1 aug...)

  • MilaPila

    "Lånar ut" som i HELT GRATIS?? Det låter ju nästan för bra för att vara sant :)

  • W2B Blom

    Hej, min M2B är i Skellefteå ofta och ibland är jag där också. Tänkte höra med er Skelleftebrudar om det finns några bra bröllopsaffärer i Skellefteå? Gärna affärer som har lite dekoration, ljus, trycksaker m.m. Alla tips är välkomna!

    Angående om catering funderar vi att beställa exotisk planka som mingelmat från en Hemköpsbutik i min hemstad, dem erbjöd bra och god mat till ett hyffsat pris! 


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • Dinnajad

    mm jag vet. Service för boende. Men de vet inte måtten på tältet så jag kan inte göra en bordsplacering i förväg...

Svar på tråden Skelleftebrudar