• Mailan

    Kall mat till bröllops-buffé???

    Gifter mig i augusti på vårat sommarställe där vi varken har el eller rinnande vatten... Och där vi gör all mat på gasolspis med två plattor..

    Men nu inför bröllopet så får vi förbereda maten innan och då passar det bäst om vi kan göra mat som man kan äta kall, typ som kyckling och pastasallad..
    Men vi kan ju inte bara bjuda på kyckling och pastasallad..

    Snälla hjälp mig att komma på förslag till kall mat som gästerna kan plocka själva. Behöver inte alls vara avancerat!!

  • Svar på tråden Kall mat till bröllops-buffé???
  • Mailan
    Gussavilmis skrev 2009-02-04 22:41:36 följande:
    oj hade redan kommit massa förslag
    det gör inget alls, vill ha så många förslag så jag inte kan välja
  • matildaochniklas

    Haha aa jag känner mig lite småhungrig, är väl därför allt låter gott


    Mailan skrev 2009-02-04 22:47:25 följande:
    mmmm.. blev ju hungrig nu :-P
  • Mailan
    matildaochniklas skrev 2009-02-04 22:50:36 följande:
    Haha aa jag känner mig lite småhungrig, är väl därför allt låter gott
    haha, ja. Ska kanske gå och ta en macka innan jag lägger mig, kommer ju gå i sömnen och äta inatt annars..
  • matildaochniklas

    Det låter som en bra idé Vore ju inte kul att vakna imorgon bitti o sen finns det inget att äta till frukost!


    Mailan skrev 2009-02-04 22:53:22 följande:
    haha, ja. Ska kanske gå och ta en macka innan jag lägger mig, kommer ju gå i sömnen och äta inatt annars..
  • marriage09

    vi funderar också på att ha kall mat, men min sambo vill inte det, han tycker att det inte känns festligt nog tror jag. Hur känner ni?

  • F A M E

    Klart att de är lika festligt att ha kall mat som varm. Vi kommer nog att ha.

  • Mailan
    marriage09 skrev 2009-02-05 08:20:53 följande:
    vi funderar också på att ha kall mat, men min sambo vill inte det, han tycker att det inte känns festligt nog tror jag. Hur känner ni?
    jag håller definitivt med FAME! Och en stor fördel tycker jag är att man kan förbereda och göra all mat själv och därmed spara in lite pengar. Ett bröllop är dyrt nog ändå.
    Vi kommer ju göra all mat själva, förutom bröllopstårta som vi kommer beställa.
    Sedan så gifter vi oss borgerligt med en mottagning efter med ringceremoni för nära och kära. Vi vill ha det avslappnat men ändå lite traditionellt.
  • Luucie
    Mailan skrev 2009-02-05 09:42:23 följande:
    jag håller definitivt med FAME! Och en stor fördel tycker jag är att man kan förbereda och göra all mat själv och därmed spara in lite pengar. Ett bröllop är dyrt nog ändå.Vi kommer ju göra all mat själva, förutom bröllopstårta som vi kommer beställa.Sedan så gifter vi oss borgerligt med en mottagning efter med ringceremoni för nära och kära. Vi vill ha det avslappnat men ändå lite traditionellt.
    Vi sparar på bröllopstårtan oxå. Fast vi inte bakar själva. Beställde vita prinsesstårtor för 60 pers, dekorerar själva med levande rosor, hyr en tårtställning..tror det slutar på 1100 ungefär...Det blir 18.50 biten istället för 55 kr biten som det kan kosta
  • MrsWindh

    Det finns massor med god, festlig kall mat.

    Ex: Hemmagjort bröd/bullar, lyxiga salader, fruktfat, inbakadfetaost/spenat bakelser, gazpachosoppa, såser/dipa, kycklingspett, lax, räkor/skaldjur, salami/korv, ostbricka, massor av italienska skinkor, antipasti, mm.

    Man kan ju har det som en buffé med massor att plocka från, dukningen, och upplägget kan få det att se väldigt elegant och snyggt ut.

Svar på tråden Kall mat till bröllops-buffé???