• viktualia

    Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!

    Minsann! Inte kan vi lägga ner än eller?!?! Nääeee... tänkte väl det!!

    Här kommer tråd nummer 11 och det är bara att fortsätta diskuteras livets väsentligheter. Så fortsätt babbla nu, kära bruttor!

    Vintips, matlagningsmysterium, byråkratdjunglar, resor, relationer - jaaa visst.. allt ryms ju här!

  • Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!
  • viktualia

    åååå vilken UNDERBAR beskrivning av "t-shirtdraperingen" på 90-talet!!! fniss.. konstigt att ingen går omkring så längre... *garvar rått* Hade passat mig perfa.. har fått lite plufsmage av för mycket onyttigheter och lär väl så småningom vilja hålla inne minigravidmagen...

  • nennesjuttioåtta

    Ja, vad hände liksom! Men det känns som det var 100 år sen, dvs före t-shirtskräddarna uppfann formsydda toppar för tjejer.

  • MuffinsTönt

    Tack för beskrivningen Nenne! Men jag vet 90-tal. Det var 70 och 80-tal som var jobbigt/temat. Jag hade mest spetsklänning och rosa rosetter i håret under andra hälft av 80-talet. Svårt att hänga med då.

    På tal o gympa o a-form. Jag tror jag har en gammal grön träningsoverall med mönster. Jackan har ett typiskt A-form. Usch, den är fööör ful tom på en temafest.

  • MuffinsTönt

    Idag såg vi på Frost/Nixon på filmfestivalen. Den ska ha premiär snart på SF bio. Kul o en innan "alla andra". Intressant tema ( Nixon o Watergatefallet), mkt bra gjord av regisör och skådespelare när hela filmen bestod av två människor o en intervju. Inga action eller våld eller ngt "spännande". Pendlar mellan stark 3a o svag 4a.

  • nennesjuttioåtta

    jahaaaa jag läste fel.... 70-talet var jag knappt med på, mer än 2 skälvande år. Iförd illgrön sparkdräkt i frotté med en orange 1:a på bröstet. Eller plyschdress i olika bruna nyanser. Minns att jag frågade grannen någon gång mitten av 80-talet, vilka nya färger de skulle komma på nästa år (det här var intåget av neon, så jag trodde de var helt nya!) Snacka om skadad av orange, brunt och grönt. Jag tror jag var 10-12 första gången jag hade något plagg som var rosa. och då var det cerise. Ljusrosa har aldrig varit min grej.

  • Zozo

    Aaarrrgghhh! Det är bara en san där dag - jag köpte tva nya koppar och lyckades panga ner en i golvet imorse, den andra hällde jag ut över datorn och nu brände jag pizzan i ugnen... Suck! Jag gar och drar nagot gammalt över mig (maken är tyvärr inte hemma) och gnager pa ett par bordsben... Det var ett tag sedan jag fick ordentligt med fiber i mig!

    Hej förresten ! Hur är det med alla girlsen??

    Jag sag att det kanske var läge att hala ett par tummar för Nenne och gratta Vickan, eller????

  • nennesjuttioåtta

    Släpp tummarna och håll i porslinet istället.
    Jasså en sån dag. Trodde ni hade samma tidszon som oss häruppe (dvs det är torsdag idag, inte måndag). Jag har fått mens så det är ingen idé att ödsla tummar på mig.

Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!