• viktualia

    Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!

    Minsann! Inte kan vi lägga ner än eller?!?! Nääeee... tänkte väl det!!

    Här kommer tråd nummer 11 och det är bara att fortsätta diskuteras livets väsentligheter. Så fortsätt babbla nu, kära bruttor!

    Vintips, matlagningsmysterium, byråkratdjunglar, resor, relationer - jaaa visst.. allt ryms ju här!

  • Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!
  • MuffinsTönt

    Haha, "ha en bra fortsättning på det nya året"! Hur tänkte jag där, det har ju bara gått 13 timmar av det nya året. Det var ju sketabra!

  • MuffinsTönt

    Nenne
    GRATTIS! Läste i granntråden att du har fått jobb. Suuper! Ringde människan kl 17 dan på nyårsafton o berättade det? Vad var det för jobb? Du kan berätta inom vilket område, samma som innan eller ngt helt nytt?

    Lycka till! Nu ska jag leka husmor och laga pyttipanna. Vem vet, kanske blir det grabbens tur att leka husbonde senare...

  • MuffinsTönt

    Hohoho *ekar*

    Jag vaknar idag med halsont -igen! Är såå stolt över min grabb idag. Han har äntligen tagit tag i arslet och börjat jobba på sina städvanor. Idag har han rensat ut en massa skräp, diskat och tvättat. Självklart har jag hjälpt till men det mesta har han gjort själv. Nu ska vi sätta oss ner och göra en städschema -pa samma sätt som hans nuvarande träningschema. Den har gett superresultat.

    Förresten, jag har FEM deciliter grädde(!) *skäms* i kylskåpet. Vad kan jag göra med det? Kan ju inte kasta det?!?!

  • viktualia

    Muffins - det där med städvanor är spännande... maken och jag har, som tur är, samma inställning till städning och brukar säga de förlösande orden "hm... det är nog dags att städa" ungefär samtidigt!

    Massor av grädde - är det vispgrädde? Gör egen glass tex!

    Eller frys den - så här skriver Arla om fryst grädde:

    Vispgrädde går att frysa men blir något grynig. Bör tinas i kylskåp. Fryst grädde går att vispa men untseendet blir något grynigt. Vispad grädde går också att frysa - blir något grynig men efter omrörning relativt slät.
    www.arla.se/Default____17796.aspx

  • anne på grönkulla

    Hoho! Här är jag på hemmaplan i långtborta-vardan igen, med maken i släptåg några dar. Han snusar i soffan o jag plockar med tvätt mm. Borde oxå ta tag i mig o fixa en massa praktiskt, inkl en hel del som ska slängas eller lagas...

  • viktualia

    åååå tjeeeena Anne!

    Måste säga att en av jullovets höjdpunkter var att träffa dig och din goa make! Attans bananer att ni bor så långt bort... i alla fall vissa av er.. eller hur det nu är...

    Det är coolt att internetpolare visar sig vara störttrevliga IRL!

  • MuffinsTönt

    Vispgrädde är det. Kan man frysa det?!? Guud va bra! Jag har provat på glass men det blir bara is.. Måste man ha en glassmaskin till det?

    Grabben har samlat på sig en massa skit under tiden han har bott i lägenheten, ca 4-5år. Han behöver rensa lite för att få plats med nya saker, typ mina saker.

    Återigen har vi diskuterat om nya möbler och renovering. Vi har iaf bestämt att vänta till sommaren. Då har vi 1)samlat ihop pengar och 2) Mer tid åt projektet. Han tänker göra en totalrenovering. Tex, köpa större säng vilket innebär att hela sovrummet rubbas. Ny matbord + stolar, större/ny garderob och nya tapeter. Han pratar om att hyra nån inredningstyp för att ge smarta och fräcka tips om hur vi ska inreda lägenheten. Vilket jag tycker e lite. Å andra sidan så har vi några med inredningsgener i släkten så den biten har vi klarat av själv. Men tja, om människan vet va han gör så varför inte.

  • MuffinsTönt
    MuffinsTönt skrev 2009-01-03 20:31:39 följande:
    Han pratar om att hyra nån inredningstyp för att ge smarta och fräcka tips om hur vi ska inreda lägenheten. Vilket jag tycker e lite.
    Det ska naturligtvis vara: "Vilket jag tycker e lite att ta i."
  • viktualia

    Muffins - om man gör glass utan glassmaskin måste man gå och röra ett antal gånger under tiden glassen fryser. Enklast är att ställa kökstimern på 15 min och ta ut glassen och röra var 15:e minut.

  • Mrs  B

    Hej hej

    En liten dum fråga kanske men HUR MYCKET potatis ska jag köpa till 20 personer (råstekta i ugnen)??????????????

Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!