• Anja 19 juli 2008

    Fruar i Lund - del 2

    Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

    Hej allihop

    Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

    Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

    Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

    Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

  • Svar på tråden Fruar i Lund - del 2
  • Fröken Planera

    Nähe du, bruden!!! Där finns ingen gata som heter så på hemnet. Nu har du väckt min nyfikenhet, så nu får du minsann tala om var jag hittar bilderna på huset!!!

    Sälen var svinkallt!!! Egentligen var där jättevackert, men det känns rätt pissigt att vara där själv. JAg var den enda som satt själv på frukosten. Alla andra var många och skulle ut och åka skidor, medan jag gjorde mig färdig att åka och jobba. Det är nog bättre att åka dit med sina nära och kära!! Det kändes i alla fall som att kursen gick bra och att de uppskattade hjälpen de fick. Men nu är det gjort, så nu behöver jag inte tänka mer på det.


    Embo81 skrev 2009-01-23 15:15:08 följande:
    Har ju glömt att berätta att vi ska titta på ett hus nästa söndag. Finns på hemnet, Kävlinge, Mantalsvägen.Fröken Planera skrev 2009-01-23 15:01:37 följande:
  • Anja 19 juli 2008

    God kväll allihop

    Börjar med att skrika GRATTIS ANNE, jag visste väl att du skulle få en tjejtrio. Sååå kul Blir faktiskt lite avis. Skulle så gärna vilja ha mer än en tjej. (fast jag vill INTE avvara någon av mina grabbar, haha) men en tjej till vore en bonus, det måste jag erkänna.

    Sedan måste jag tyvärr avstå morgondagens fika/lunch för vi blev kontaktade av mäklaren jag pratat med om att ett par supergärna vill ha vår lägenhet och de vill komma och titta redan på måndag, så imorgon ska jag och en väninna STORSTÄDA och röja här, fy f..n alltså, vi har ju ouppackade kartonger längs en hel vägg bland annat. *suckar djupt* och Daniel ska måla, tapetsera (barnen har ju varit på en del väggar) och så ska han åka och hämta vårt nyinköpta badkar (vi har ju för sjutton fortfarande inte skaffat nåt, men bättre sent än aldrig och vi hinner ju utnyttja det i 3 månader *asg*).

    På kvällen får vi dessutom besök här, så nä, det hinns INTE.

    Så än en gång missar jag fikan.

    Om det är någon som kan nästa helg så hojta. (verkade inte gå hem tidigare men kanske någon som missade det jag skrev tidigare som skulle vilja nästa helg)?

    Nu måste jag gå o fortsätta tvätta och ev hinna rengöra ett badrum ikväll.

    Fy f..n vad jag avskyr att städa. Har iallafall fixat barnvakt i fyra timmar imorgon för att kunna STÄDA helt ostört och koncentrerat

  • Embo81

    Fröken Planera skrev 2009-01-24 12:42:33 följande:


    Nähe du, bruden!!! Där finns ingen gata som heter så på hemnet. Nu har du väckt min nyfikenhet, så nu får du minsann tala om var jag hittar bilderna på huset!!! Sälen var svinkallt!!! Egentligen var där jättevackert, men det känns rätt pissigt att vara där själv. JAg var den enda som satt själv på frukosten. Alla andra var många och skulle ut och åka skidor, medan jag gjorde mig färdig att åka och jobba. Det är nog bättre att åka dit med sina nära och kära!! Det kändes i alla fall som att kursen gick bra och att de uppskattade hjälpen de fick. Men nu är det gjort, så nu behöver jag inte tänka mer på det.
    www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/348964
  • Jen82

    Åh vad avundsjuk jag är. alla ska ha bebis men inte lilla jag.

    Jag e sjukskriven just nu.
    Har fått virus i ögat och de var blåsor från början och nu ett SÅR. Fick sitta halva dagen på ögonkliniken idag. Hade tid kl 10 kom in efter kl 12.

    Hoppas ni får en trevlig fika imorgon.
    Jag kommer inte och smittar ner er med detta.

    Kramar

    Ps adda mig på facebook ni som inte addat mig än. ds

  • Fröken Planera

    Embo! VAd fräscht det ser ut!!!! Och så ett litet rosa barnrum, det passar väl fint!!!

    Jen82. Jag har inte facebook. Känner mig inte så modern. Låter inget vidare med ditt öga, men tack f´ör att du inte smittar ner oss andra!

    Anja, låter som en toppensöndag med skurborsten i högsta hugg! Lycka till med försäljningen.

    Ni andra. Hoppas vi ses på E-house kl. 12!

  • ingenjörsbruden

    Tack för trevlig fika, fruar!
    Belägger er med lite munkavel ett tag till om det är ok!

    Anja: du kan då roa dig en söndag! Lycka till på måndag!


    Embo81 skrev 2009-01-24 22:23:32 följande:
    Fröken Planera skrev 2009-01-24 12:42:33 följande:
    www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/348964
    Slängde en snabb kik på planlösningen......
    Bara en reflektion....om där är en balk i den bef köksväggsöppningen....så är den nog tyvärr bärande....men det går ju alltid att lösa ändå!!! Dyrare o svårare....men det kan gå!

    Det är jättetrevliga hus! Har varit inne i samma typ fast på Ägovägen o Gårdsvägen (närmare spåren). Välplanerade hus!
  • labbråttan83

    Tack för fikan idag tjejer! Lika trevligt som vanligt

    Jen82: Det låter riktigt trist med ögoninfektion...Sedan kan jag tillägga att inte riktigt ALLA ska ha bebis även om det känns så... (vi har inte börjat någon verkstad själva) Jag hoppas det går lika snabbt för oss att bli gravida när vi väl sätter igång

    Anja: Hoppas du har klarat dig igenom städdagen och att visningen går bra imorgon! Vill dem verkligen ha er lägenhet så går det nog bra oavsett nytt badkar eller inte...

  • AnneiLund

    FAAAAAAAAAAAAAAAAAN
    Mina fina tjejer, jag glömde vår fika....
    förlåt.... känns i hjärnan som om jag redan ammar......

    Fan

    berätta vem som kom!!! vad pratade ni om? Åååååå

  • Flamora

    Tack själv för fikan allihop! Anne, du får ju inte glömma bort oss sådär

    Embo: Huset ser ju jättebra ut. Förstår dock vad du menar med köket... Hoppas det går att lösa om ni köper det.

    Nä, alla ska inte ha bebis, Jen82

    Anja: Lycka till med visningen imorgon!

Svar på tråden Fruar i Lund - del 2