• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

    Dags att ga och knoppa om jag ska orka upp imorgon och ga till stationen med maken. Fast blir nog snarare maken som far svart att ga upp eftersom han annu inte ar hemma

  • start september

    BS,
    har du bara haft mens en gång sedan förlossningen? Du nämnde ju att det var typ efter 8-10 månader. Kan inte kroppen bara ha hakat upp sig? Du är jätteduktig som tog tag i GI tycker jag.

    Läskigt med olyckan men det låter riktigt bra att det var ett konstruktivt möte.

  • Tinga

    Nenne - jag förstår verkligen att det är blandade känslor, och man vet ju att folk varit med om både det ena och det andra, trots att de varit gravida, och då fortsätter man naturligtvis hoppas för egen del. Det är verkligen skit att vi inte har lampor på magen som lyser grönt när det är någon därinne! Kram igen!

    Muggles - ja, det är klart; med intensivpass får man ju ordentlig träning av de flesta muskelgrupperna. Själv är jag lite bekväm av mig (om man nu kan säga det när man gillar långpass på 15-20 km ) och gillar att man inte har någon transportsträcka till passet och heller inga tider att passa. Annars har F&S en jätteanläggning väldigt nära där vi bor, men det har ändå inte blivit av att jag börjat träna där.

    Så kul det kommer att bli med jättetråddejt i Göteborg! Då bokar jag redan nu in söndagen den 17:e maj i kalendern (lördagen passar inte så bra, eftersom jag ska springa då - kanske Ore också, förresten).

  • start september

    EA´,
    Jag testade både rosenrot och bisolvon, märkte ingen effekt eller konstigt med cykeln. När jag väl blev gravid hade jag lagt av med båda. Jag tyckte rosenrot var bra eftersom det var upppiggande och det behövde jag som jobbade mycket. Brukar annars äta ginseng när det är stressigt, men det ska man ju inte om man vill bli gravid.

    Bisolvon hittar du på apoteket, även bra när man har svårt att hosta upp slem, så jag är glad att jag hade kvar sedan försöken efter som jag dras med evighetsinfektionen Allan fortfarande.

  • Liten med Mindre

    Nenne - hur går det? Skickar lite morgonkramar norrut.

    BS - kanske är det avsaknad av hormonkarusell som fått kroppen att löpa amok denna månad? Fast då borde du ju haft ÄL tidigare gånger eftersom det här var första mysko månaden...

    Och med tanke på ryggdiskussionen här om dagen så konstaderade massösen att en hel del av mina höft- och ryggbekymmer nog satt i rumpan. Attans vilka knölar hon hittade att trycka på. Skönt oskönt.

    Vickan förresten - hur går det med målardofterna. Har de vädrat ur?

  • nennesjuttioåtta

    hej alla
    testade minus imorse. Men tempen ligger på 36,9 och brösten ömmar så jag vet inte vad jag ska tro. Faxade gyn imorse men får se om de ids svara. Vad ska jag göra mer?!?!?

  • nennesjuttioåtta

    jag vill också på tråddejt i Götlaborrrg!
    Mannen och jag ska dit någongång framöver och hälsa på en vän en bit norr om stan, vid havet. Får jag leka med er goa ööhh.... kärringar?!?!? då?

  • Liten med Mindre

    Nenne - skruttigt värre! Hoppas att de svarar på faxen! Och jag tror en tur till havet bara kan göra gott!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!