• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

    Kangu-vi bor en bit utanfor Lund , vi gjorde ett riktigt kap med huset 115 kvadrat med plats for tva barn om man sa vill (ska bara fa till 1:an forst ). Nara till tagen och storstaderna och landet med kossorna

    Hmm.....kok......vi gjorde en uppfraschning av koket nar vi flyttade in, sprutmalade alla luckor, bytte bankskiva, diskho oh blandare. Har kvar de gamla stommarna. Blev kanon for en liten summa pengar, hade inte lust/rad att lagga tiotusentals kronor pa ett helt nytt kok.
    Mitt rad, glom inte uttag till alla maskiner!!

    Nagon som har tips om en bra blender?? Helst i rostfritt......har noll koll pa vilka funktioner den bor ha for att vara bra....tretti.se hade en fran Bosch som sag helt ok ut....

  • MSW

    Kängu: Roligt med bröllop!

    Vi har varit först i bekantskapskretsen både med bröllop och barn! Så vi ser fram emot många roliga bröllop inom ett par år..

    Köket är jag inte till någon hjälp.. Men suger åt mig infon tills det kan tänkas bli dags för oss!

  • Lapinette

    Superbra kökstips AM. Vårt kök är relativt nytt (ägarna innan oss renoverade) och helt ok men kommer vi att stanna här länge så lär vi nog byta ut det en dag. Sen irriterar jag mig på att de snålat med kakel och golv. Trägolv som ser för jäkligt ut och vi har inte ens barn och sen hade jag helt klart satt mer kakel än vad de har gjort.

  • kängu

    MSW: Vi har också varit först med både bröllop och nu barn, så vi känner likadant som er

  • kängu

    Nu har jag lagt snart hela dagen på att surfa runt på Hemnet.. man kan verkligen fastna där!!!
    Hittat några lägenheter som kan vara intressanta, vi får väl se vad som händer.
    Nu ska jag och maken kika film (vi orkade inte masa oss iväg till bion). Får se om vi kan enas om något som vi båda vill se

  • pirr!

    Izzie- så bra att du inte blev avskräckt!

    Angående köksmaskiner och då espressobryggare..
    Vi är inne på en Nespresso, men inte på det klara med vilken modell. Är det någon som har något tips?

  • viktualia

    Pirr - de maskinerna är ju coola men blir det inte meckigt med såna där portionsförpackningar?!?!
    Själv har jag espressomalet kaffe som jag köper i en kaffeaffär.. det går ju åt rätt mycket sånt här.. fniss.. jag latteberoende?!? näääeee... *förnekar*

  • Izzie

    Tusen tack för alla kökstips! Ska kopiera alla inläggen och lägga i min köksmapp!

    Fler mottages tacksamt!

    Själv dricker jag inte kaffe, så jag är inte till någon hjälp ang kaffebryggare...

  • fru AM

    Pirr! : Är också sugen på en Nespressomaskin. Höll precis på att surfa runt efter en när jag såg ditt inlägg!
    Vickan: Det är SUPERenkelt med portionsförpackningarna!

  • fru AM

    Vickan: Precis! Forbos maremoleum är ett sånt golv jag hellre velat ha! Min önskedröm är dessutom att ha golvbrunn i köket...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!