• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • FruCicci

MrsB, tycker du absolut ska testa, prova banan/Mango purén, den är från semper och från 6 månader, man behöver inte så mycket puré för det smakar ganska mycker med de smakerna om du förstår.

AM!! JA vad kul om du hakar.
    Om man missar ngn gång kan man simma igen i någon annan pool osv, det är perfa.

Jag gick på Stockholms Sjukhem med Victor i magen. Det ligger på Kungsholmen. 1an stannar i närheten, så det borde ju vara ganska ok för dig med?? Om man vill gå på söndagar, så tänkte jag ta bilen till Solna Wellness tex. Annars blir det ju direkt efter jobbet för mig oftast.
    Hur som det var underbart sist.

Jag provade inte MammaYoga, det har jag aldirg gjort, men kan tänka mig det också, men vattengympan ska jag absolout gå på, det hjälpte mig i min förlossning pga att jag gått där!
    Funderar på att börja i början av mars.

• FruCicci

Liten, nej vi har inte kryat på oss från kräksjukan då den startade för 11 timmar sedan, maken ringde just och Victor har nästan 39 graders feber nu med Ja ja, så är det, men denna veckan kan han vabba i morgon iaf, så jag kan gå på lite möten.

• Liten med Mindre

Cicci - aha - det var så nyligen. Hängde inte riktigt med där.

Undrar för övrigt om det är något som går, det där med ont i magen som FruLlis hade? Min mamma hade ont i magen hela förra veckan och hon är inte den som sjåpar sig heller. Tappade aptiten mot slutet och började kräkas fredag natt, för att sen få feber... Långdragen kräksjuka??

Hur gick det för FruLlan med magontet, dagis o jobb?

MrsB - Mindre gillar inte att dricka annat än välling o vatten. Juice o sojamjölk går bra på sked. Men när vi häller vanlig mjölk eller juice i glas, som för övrigt är jätteskoj och slabbigt, så går det en klunk bara.

Hmm...skulle ju inte skriva mer

• BrudSommar2006

Är hemma och vabbar med Iris, hon verkar visserligen frisk idag men hon har haft lite feber hela helgen. I morse halkade hon på hallgolvet och slog i munnen i en dörrpost så att hon blödde men tror inte att det var så farligt. Annars verkar det nya vara "inte gott" idag, vad man än provar så är det tydligen "usch, inte gott" och hamnar på golvet.

AM, ingen annan gravid lär väl vara till sin fördel bredvid Cicci, eller kan det finnas en hel grupp av gympa-gravida som har sådan otrolig tur knappt går upp något under graviditeten?! Tror att du kan känna dig lugn!

• FruCicci

AJ BS, vilken otru med lilla Iris... Munnen är ju som fingrar ställen där de blöder lätt med.
    Victor verkar iaf har blivit lite piggare o inte spytt upp det lilla han har ätit idag iaf. Hoppas det är på väg att vända nu!

Ha ha, jag har gått upp i vikt denna gången BS, kanske inte i samma takt som många andra, men det är ju genetiskt det där också. Min mamma är av den smala kalibern. Men jag är glad att jag inte lägger på mig jätte mycket för det måste bli tungt.

Börjar mellan varven tro att det är en flicka denna ¨gången för jag vräker i mig onyttigheter som jag inte annars gör. Ig år var jag tvungen att äta upp en hel chokladkaka innan läggdags!

• Ore

Precis som Cicci så kom jag inte in på BT igår...? Men jag letade köksfläktar, och trappor, och golv istället, så jag hade fullt upp ändå.

Tack för en trevlig fikaträff Piggelin, Muggles, Izzie och Pirr. Det var jätteskoj att träffa er IRL!

Izzie: Kök beställde vi från Ballingslöv, och jag är jättenöjd med det! Kollade även på Myresjö och Marbodal, men av de tre köksplanerarna jag träffade så var den för Ballingslöv som jag verkligen klickade med, hon var jättebra på att hitta lösningar utifrån vad jag ville ha. (Skriver inte vi, eftersom det var jag som planerade...) Sedan hade jag ju kunnat överföra en del idéer till någon annan, men vissa praktiska detaljer som jag gillade hos Ballingslöv fanns faktiskt inte på någon av de andra två leverantörerna. Jag kollade på luckor från minst ett dussin andra kökstillverkare, men det var dessa tre som hade luckor jag kunde tänka mig...

Du har ju fått en massa tips, och de saker jag kan lägga till (som var viktigt för mig i alla fall)
    - Skafferiskåp, särskilt viktigt om man har en massa lådor istället för underskåp. Lådor är inte tillräckligt höga för flingpaket och andra höga grejer...
    - Bänkskiva i sten. I alla fall en bit, i anslutning till spisen. Superbra att kunna ställa kastruller och liknande precis bredvid spisen, utan att dra fram ett underlägg.

Nespressomaskin: Kaffet blir gott i alla fall! Provade det på någon mässa vet jag... Ska jag ha en kaffemaskin så kommer det nog bli en sådan, tror jag... Men precis som EA så föredrar jag caffe latte, om det ska vara kaffe... Gillar te också.

Lappis: Hoppas det är riktiga mensen nu, så att ni kan komma igång med nästa försök!

Nej, uj, jobba var det...

• BrudSommar2006

Cicci, stackars Victor som är sjuk nu igen, själv är jag jätteorolig att vi ska få kräksjuka igen, lagom tills det är över på Iris dagis och vi klarat oss så skickar de precis ut ett mail på jobbet att det går där nu och hur man ska akta sig för att sprida smittan vidare. Hu, jag som började tro att vi kanske skulle klara oss men nu känns det nästan hopplöst.

Iris verkar frisk idag i alla fall så hon kan förhoppningsvis gå på dagis imorgon. Stackarn, hon skulle prompt leka tittut under köksbordet även fast det nästan aldrig går bra, hon slår alltid i huvudet, så också denna gång.

Trist att vi inte har någon bil den här veckan, vi får nog hyra en till helgen. De har visst fått in så många krockskadade bilar att de kommer att bli försenade. Vi fick ju vår sladd till motorvärmaren stulen en natt före jul och i samband med att de slet ut den så gick kontakten och även plasten den satt fast i fram på bilen sönder så efter skadebesiktning och lång väntan är vi äntligen på gång att få det fixat.

• MSW

Hörni: Smörgåsrån och typ majskrokar, när kan man börja ge det? Är det samma som med smakportioner eller ska man avvakta med det? Hur har ni gjort?

• FruCicci

MSW, majskrokrokar började min mammagrupp ge från 4 månader, de smälter ju bara i munnen. Jag tror Victor fick det vid närmare 6 månader...

Vad lugnt det är här idag,bara för att jag har tid att titta in.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!