• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Mrs  B

    BS
    Visst är det orättvis fördelning mellan maken och mig, men det har varit värre. Nu är jag iaf borta på tisdagar när jag sjunger i kören och ska försöka träna måndagar och torsdagar när det passar. Så det har börjat bli bättre. Men nätterna är tyvärr fortfarande mina mycket pga att jag är mammaledig fortfarande.

  • sweetstreet

    BS
    Vad skönt att det gick lättare med Iris ikväll! Hoppas det fortsätter så!

    Ang träning så ojojoj!!!
    Nu är jag såååååå otränad!!!
    Har inte tränat ordentligt sedan förra hösten. Jo lite för ett år sedan. Gick på gymmet och trampade maskiner när jagv ar gravid, men inte alls emd samma intesnitet som innan jag blev gravid. Och det slutade jag ju emd i typ april maj förra året när jag började få ont av att bara gå. Och efter att Lill-Skruttan kom har jag inte haft vare sig tid eler ork att komma iväg. men nu känner jag mig taggad. Hopps jag kan börja springa ute igen så fort det blir lite varmare, men ska försöka komma iväg till gymmet innan dess för det lär väl dröja innna våren kommer.

    Men jag ahr alltid varit mer eller mindre aktiv. Absolut inte så som jag var i tonåren.
    Jag höll på med simning då och det är ju en sport där man tränar alldeles knasigt mycket. Så när jag höll på som mest tränade jag ca 8-9 gånger i veckan!!!!!!
    Tror det blev ca 14-15 timmar i veckan ungefär.
    Hade GRYM kondition och styrka då, men då var det ju ngt man tog för givet och inget jag fattade att jag hade förrän jag lade av.
    Fast måste säga att jag fortfarande drar stor nytta sv grundkonditionen som man skaffade sig i ynge år! För det går faktiskt skamligt lätt att få upp en bra kondition när jag väl sätter igång och tränar, oavsett hur långt uppehåll jag gjort...

    Jaja, nog träningssnack nu.
    Men jag hoppas som sagt komma i bättre form under våren.

  • nennesjuttioåtta

    hohoooo

    Här har det snöat en hel del igen. Så fint och skönt för det var alldeles för svart ute i måndags när allt hade smält bort. (eller var det i tisdags? Det var DÄRFÖR som jag cyklade vilse..eller? )

    ojojojoj, vad to write...?

    BS
    Åååh din frustration lyser igenom och jag önskar att jag hade någon bra idé. Men det verkar ju som att denna kväll var bättre! Se det som den första - nu vänder det uppåt! Hon är ju i den åldern, om jag fattat det rätt. Så det går ju över (och kommer tillbaka när hon blir 12-13 ). på dig!

    Mrs B
    Stackars Malte och stackars er som har ett sånt åbäke med sjukdomar som bara avlöser varandra. NU snart måste det sluta!!! på dig med!

    på alla här förresten!

    Fjärde dagen på jobbet. Yei, jag fick igång min mail idag. Sen skrev jag ut en hög med färdiga jobb som ska arkiveras. Yei. Alltså, jag vette tusan... Hon är jättegullig och jag tror säkert det blir bra snart men när jag började på förra stället så började jag jobba första dagen, trots att det var flera år sen jag hade sysslat med det här. Men hittills har hon inte kommit på något som jag kan ta över/hjälpa henne med/börja med/avsluta/whatever och eftersom jag inte vet vad som ska göras så blir det ju inget gjort. Och hon har hur mycket som helst så hon hinner inte ens äta lunch. Våga släpp på kontrollen, säger jag. Jag kan ju det här! Sen idag sa hon att de hade åkt på mask hela familjen och aldrig blev av med den, att det smittades som tusan via luften och jag tänkte bara helvete jag som delade en mandarin med henne igår nu kliar det i stjäääääärteeeeen..... Men en kul grej är att jag ska jobba som konnsult på mitt gamla jobb nästa vecka, hahahah! Där vet jag ju vad jag ska göra, om inte annat. YEII!!! (den här gången med entusiasm)

    Sweetie
    Tjohooo vad skönt att det gick bra med chefen!!!!! You rock!!!

    Snart Frugan L
    åååh jag kan inte tänka mig något värre än att träffa gravida (nåja, nu har jag hamnat i blassé-stadiet igen) och du måste göra det varje dag - vilken tortyyyyyr!!! MEN!!! Du kommer att bli det snart, så är det bara!!!!

    I tidningen här har det varit en följetong om ett par som haft 15 missfall på raken, innan de upptäckte att hon hade brist på protein C (???), och nu är hon i v 36. Hur hon orkat med alla missfall fattar jag inte! Men skönt att de hittade på felet. Jag hatar ju att inte veta vad det beror på, det kanske är därför som man bara HATAR när andra i ens närhet blir gravida *ping* så bara. OM man vet vad felet är så har man ju inte längre otur på samma sätt. Nu famlar vi ju i blindo.

    Men nästa vecka så är det ju dags för nästa insemination och då jäklar!!

  • nennesjuttioåtta

    det var glest bland de gröna plupparna...

    Fasiken 22 (TJUUUGOOO¨TVÅÅÅ) sidor har ni knåpat ihop idag, gör några fler med mig!

  • Piggelin1

    Hej Nenne - jag är här en kortis! Allt väl? Låter lite lätt segt med ditt jobb

    AM & Kängu, har inboxat er länken till vår lägenhet

  • Piggelin1

    Gick det bra för Sweetie alltså? Har tyvärr inte hunnit läsa ikapp.

  • Piggelin1

    Fyra spekulanter var här på visningen av lägenheten ikväll & en till kommer på lördag. Två verkade seriöst intresserade, men mäklaren vågar inte säga alltför mkt innan han följt upp med tfnsamtal imorgon till dessa fyra. Det vore såååååååå himla skönt om det kunde gå i lås nu. Jag skiter i om det blir utgångspriset eller strax under, bara den blir SÅLD! Förr eller senare ger det ju sig, men som sagt, vore jädrigt gött att får den såld...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!