• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Mrs  B

    När man tror att allt är på väg att lösa sig och blir bra, snubblar man och hamnar på ruta ett igen, hur kommer det sig?????????????

    Malte har nu kräkts 3 gånger på raken och dessutom precis då jag stod och lagade middagen, urk.........
    Bada, tvätta och torka upp spyor tycks vara mitt jobb just nu.

    Pratade med bvc innan om hur vi skulle göra framöver så jag har fått lite riktlinjer, men nu får vi börja om på ruta ett igen.
    Får iaf lämna Max på dagis imorgon eftersom han är frisk och nu immun (?) mot magsjukan.
    Blir tyvärr inget besök på bvc imorgon så jag får väl vänta med att få reda på Maltes vikt och längd, annars väldigt spännande tycker jag.

  • _koko_

    Nu kommer det bli ännu rörigare, för nu kommer nya inlägg hamna MELLAN Mrs Bs och AMs gamla.

    muggles - Åh, vad bra det lät, hoppas det är så!!!

    Liten - Hehehe, hit får tomten gärna komma varje månad.

    lappis - Varför just pampers?

  • Oms

    Det lustiga är om man kollar bland sina favoriter och ser den här tråden och där det står "senaste inlägg" där står det nu FÄST istället för ett klocklslag... FÄST?

  • _koko_

    muggles - Dvs ang connys sömn. Jag hoppas hoppas hoppas på nenne, och mig själv också förstås, och EA, men allra mest nenne.

  • Mrs  B

    EA&MJ
    Ja, magsjukan verkar vara väldigt smittsam denna gång tyvärr. Inget roligt alls, men skönt att inte alla blir drabbade av den för det är verkligen inget att ha.

    Ore
    Säger som andra, du kanske testade för tidigt????

    BS
    Men hjälp vilken otur ni verkar ha. Har ni haft sönder en spegel kanske??????
    Ja, det var ju lite otur att min pappa skulle åka på det också. Han blev förkyld förra gången när Malte var förkyld och nu magsjukan. Tror inte att han vill närma sig Malte på ett bra tag nästa gång han är sjuk......

    Oms
    Hade för mig att det var 48h som gällde vid smitta?????

  • _koko_

    Man brukar ju "fästa" trådar som man vill ska ligga kvar överst i listan, men det brukar ju vara trådar som sajtens ägare har lagt ut eller liknande. Vilken komplimang att vi fått en sån status.

  • fru AM

    Ore: Nej! Så tråkigt och konstigt med ett minus! Kram!

    BS: vilken otur med halkande BS och kräkande Iris! Hoppas inte ryggen blir SÄMRE nu!????

    Livia fick mycket fint igår: av oss en docka med potta och nappar och nappflaska + docksång, en stor bil med två dockor och en hund i. Av övriga: fin handväska med plånbok, en gosehund + tröja med hundmotiv, tre fina klänningar (burberry/ralph lauren - hoppas bara hon inte växer ut dem så snabbt), berlock till sitt armband, noaksarkleksak fr fisher price (många delar att vrida loss fr förpackningen! Pust!), en fin tygklädd galge att hänga finaste galgen på, en lekkaffeservis, en liten trumpet (tack gudfar!).

    Och om en månad är det jul ... hjälp vi måste flytta till större

    cicci: Det går säkert jättebra för Vicke Vire på dagis - men visst är det en konstig känsla att gå ut på stan utan barnvagn ...

  • fru AM

    Glömde en cool present: ett prinsess-set med rosa svärd, rosa sköld, guldkrona och liten rosa spegel. Vad mer kan en prinsessa behöva?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!