• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Izzie

    Lappis - Då var det alltså kört den här gången. Fasen oxå . Men jag vidhåller mitt tidigare resonemang att ni börjat om från början nu i och med normaliserandet av dina värden. Kram!

    Mrs B - Nämen fy vad jobbigt med magsjuka på semestern! Tur att ni fick några bra dagar innan insjuknandet. Håller tummarna för att ni piggar på er fort nu. Vad det gäller Maltes mat hade jag nog hållt mig till vällingen. Den innehåller ju allt man behöver få sig och är lättsmält. När han börjar piggna till kan man kanske gå över till lite ris och vitt bröd?

    Ore - Haaallåååå?! Vart tog du vägen? Är så nyfiken...

    Oms - Vad kul att det gick så fort! Hur gammal är Mathilda nu? Snart ett va?

    Grattis till alla födelsedagsbarn - Livia, Amanda & Conny!

    Ahhh, äntligen sol ute! Idag bara måste vi ut. Det regnade här HELA förra veckan, o det var inte lite regn som kom. Känner mig helt svältfödd på sol och frisk luft. Måste invänta Matildas förmiddagssömn först bara. Lilla fröken har varit vaken mellan 04.15 och 05.45 i natt. Känner mig helt slut och det borde hon göra med. Hoppas det var något tillfälligt bara. Hon har sovit hela nätter i en månad nu ungefär och jag vill hemskt gärna att det håller i sig. Men nu är tänderna jämte framtänderna på väg fram så kanske var det det som spökade?

  • Fru E

    Oms-så liten tjej har blivit stor och går alldeles själv, roligt!

    Mrs B-usch var den så smittsam.....vi har lyckats klara oss i fler år nu vilket är skönt

    Ore-kan det vara så att du trots allt testat för tidigt? Har du en regelbunden cykel efter p-ringen? Tänkte om tanten kommer när hon vill eller alltid på dag 28 tex..

    BS-det var värst vad ni är olycksdrabbade.......är ryggen värre nu eller det går?

  • Izzie

    Ore - men va trist! Det som lät så lovande... Vet du säkert när du hade äl?

    BS - Men vilken extrem osis ni har med skador och sjukdomar!

  • BrudSommar2006

    Mrs B, usch vad smittsamt det där verkar vara! Så synd att dina föräldrar kom på besök och blev drabbade också.

    EA, ja det är inte utan att man börjar känna sig lite olycksdrabbad, eller också är det jag som överdramatiserar! Just idag är jag stel överallt inklusive ryggen men annars så är det väl lite bättre, jag vet inte.

    AM, så trevligt med kalas, om än jobbigt också, fick hon några roliga presenter?

  • Fru E

    BS-maken min har ofta problem med ryggen men för hans del brukar det hjälpa med träning (gym eller springa)och sen att ligga på golvet med värmekudde, massage och tigerbalsam när det är som värst

  • Oms

    Izzie - Jo hon blir 1år nu 26 november och som allt annat har hon hela tiden följt medelkurvan på när hon lär sig ngt. Står det på babycenter.se att din 8 månaders kannu... så kan hon det (m lite korrigeringar i början då hon var några veckor tidig. lustigt men man skulle kunna kalla Mathilda för ett skolboksexempel, hon är inte tidig och inte heller sen utan ligger precis i mitten m allt.

    Nu den 29 så firar vi ju 1-årsdagen och vi har besltuat oss om öppet hus efter mkt diskuterande - vi kör en nära skara kl 12 och då blir det fika o lite mysigare o sen kör vi mat för alla de som kommer att komma indrällandes under dagen vi blir ungefär 30st så det lär blir fullt upp.

  • Oms

    Ore - trist m minus för dig med väldigt vilken gemensam minusvåg det blev denna gång!

    Mrs B - jo magsjuka brukar smitta under en veckas tid efter utbrottet det e ju därför som det är mkt vanligt att hela avdelningar, företag, familjer etc blir sjuka eftersom inkubationstiden är så pass lång.

  • Oms

    EA - jo liten har blivit stor på många sätt -det e ju så fantastiskt att följa de smås utveckling i denna ålder - hjärnan går ju på högvarv. härom morgonen så tog jag ett av dotterns gosedjur och busade m henne, hon satt i sin spjäls'äng och jag lär lilla mjukisälgen gå o nosa på den gråa nappen och att den låtsades snutta på den till dotterns förtjusning. sen 2 dgr senare när jag gick upp m henne så letade dottern fatt på älgen sopm låg under täcket och sen sträckte hon sig efter den gråa nappen (hon har 5 nappar i sängen - den gråa låg näst längst bort) och lät älgen nosa på den - precis som jag hade gjort det! helt otroligt vad de lär sig saker fort nu! barn e ju så smarta!

  • _koko_

    Ååååh, lunchkoma! Efter gårdagens "middag" och knappt någon frukost tryckte jag i mig alldeles för mycket lunch och mår nu illa. Symptom, eller hur?!

    oms - Vad roligt när det händer så mycket på en gång!

    ore - Men vad tråkigt! Som sagts tidigare, antingen kan väl mensen komma som den ska eller så får man ett plus!

  • FruCicci

    Hejsan gott folk!

    Oj vad tråkigt med minus på alla håll o kanter, statistiken säger ju att någon borde plussa denna veckan i af.
    Håller tummarna för EA, Nenne o Koko.

    Gött med lite oskyddat sex Vickan, dag 16 var kanske lite sent, men den som lever får se.

    Oms, vad roligt med alla steg som Matilda har tagit, man blir ju glad o exalterad som förälder när de gör stora framsteg.

    Liten, hus eller inte, prata som sagt med banken o få lite goda råd, det brukar funka

    AM, det var ju för skönt att det är bättre med Livias ögon. Victors blev bättre med antibiotikan. Grattis till henne en dag för sent. 20 pers, det var många på gubbens sida, även om inte alla kom. OJ.

    BS; herregud, din stackare. Jag började småle när jag läste, förlåt, men det är ju bara så typiskt, sen kunde jag se hela förloppet framför mig Skönt att Iris inte blev sämre sedan.

    Koko, stora killen nu. 10 månader, det var ju Victor nyss! Tiden går ju så fort!
    Victor är 79 cm och väger 10,7. Fast han borde nog väga lite mer, han har ju inte heller ätit så bra nu när han har varit sjuk hela hösten. S
    Sömnen har vi aldrig lyckats med, vi sitter alltid, varje kväll minst 10 minuter o sjunger för honom innan han somnar. Sen uppe minst 2 gånger per natt. Så jag kan inte rekommendera ngt eller säga om det är någon fas. Victor har varit i fasen hela j-la tiden i så fall.

    Lappis, spännande att det ändå är vul om en vecka då. 1 vecka går fort. Så om ni lyckas med Ivf'n så blir det pluss om ca e månad då? Eller senare?

    Ego. Tack för era tankar och hur ni tänker osv. Telis, du har så rätt, men när man deppar så målar man ju som bekant fan på väggen c lyssnar inte till det realistiska.
    Jag ska ta blodprov på torsdag. Sen ska vi på UL torsdag nästa vecka. Jag vet inte varför jag deppar så denna gången, jag är helt enkelt orolig. Kanske hormonerna, men de borde ju spelat sitt sratt klart för länge sedan eftersom jag är i 12 veckan nu.
    Sen har det varit jobbig eftersom dessa veckorna jag gått igenom nu gick jag igenom ni somras men med den andra bebisen. Jag har jämfört och så eftersom den kommer jag ju ihåg så tydligt, sen blev det inget. Jag gjorde ju aborten i v 11, så det är ju konstigt eftersom jag just paserat det nu. Svårt att förklara. Jag ångrar allt i somras fast ändå inte, brottas med massa dåligt samvete o tankar på vad var det jag gjorde, tog bort, kön etc... jätte jobbigt.
    Nog om det.

    I morgon ska V till dagis själv
    Onsdag ska han stanna och äta där och torsdag och fredag ska vi testa och se om han kna sova där. Vad tomt det kommer bli! Hjälp! Kommer få abstinens. Gå på stan utan barnvagn, vad konstigt!

    Nu har jag säkert glömt att skriva ngt men men...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!