• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

    koko - Mindre är 72 cm och väger 7,6 kg, knappt på båda måtten. Hoppas verkligen att vi slipper magsjuka, för hon har bara en ynka knappt synlig dubbelhaka kvar att ta av. Äter inte jättebra och oftast lös i magen.

    Har de små ärvt våra magar tro? (Då menar jag inte storleken...utan sättet den uppför sig på.)

    Läser en bok om antiinflammatorisk kost hemma, och ska se om jag klarar att ta till mig några av tipsen. Låter som att jag skulle behöva det.

    MrsB - jag skulle köra på majsvälling ett tag till. Kankse kan du pröva majsgröt eller risgröt för barn? de ska ju också vara snälla.

  • fru AM

    Hej hej: Dagens invägning för Livia(el ler snarare årets - eftersom vi inte ska tillbaks till BVC förrän om ett år ...): 13 kg, 91 cm. Ligger stadigt på en kurva ett snäpp över mittenstrecket.

    Ögonen har äntligen slutat klegga. Funderar bara på ett sätt att smörja lite aloe vera-gelé på den fnasiga huden runt ögonen. Får nog passa på när hon sover ...

    Ore:????

  • fru AM

    Kosttips till Malte: Vanligt kokt ris kanske kan var kul att sitta och klegga med? Lite slinker ner och är skonsamt för irriterad mage. Finrivet äpple. Dofilus-fil.

  • Oms

    Igår så blev Mathilda stor - hon lärde sig att gå, ställa sig upp och gå utan stöd och att vända riktning när hon går samt att gå över en tröskel - allt inom loppet av en timma! hon har ju velat gå själv och så oxå gjort i några månader nu men då bara några steg - max 4 steg innan hon ramlat eller kommit fram till nästa sak att hålla sig i, men igår gick hon mellan 15-25 steg i flera omgångar hela em - jättekul!

    vi prövade imorse också - och jodå, hon gick 12 steg, ramlade, reste sig upp och gick 8 till så det verkar sitta nu!

    Stora syster gick ju under en dags tid sen höll hon upp i en månad innan hon plötsligt reste sig upp och gick perfekt utan att ens ramla ngn gång (fantastisk grovmotorisk var hon) det verkar som om lillasyster dock gör på annat sätt.

    nu e det lunch!

  • Mrs  B

    Min pappa ringde nyss och meddelade att han nu liggen i magsjukan han också.
    De var här en runda i lördags och tittade på kort och pratade lite och sen på natten spydde ju Malte igen så det är nog han som smittat ner morfar. Får se om mormor klarar sig eller inte.....

    Undrar om Malte fortfarande smittar.........????????

  • Ore

    Hej allihop. Hade väldigt stressig dag igår, bl.a. innefattade den ett samtal till apoteket, men Clearblue digital hade de inte. (Är ett yttepyttelitet apotek, så jag kan förstå det...)

    Så test inhandlades idag, i samband med ett jobbärende på stan och jag har precis testat, och fått orden "Inte Gravid" i ansiktet. Nähä, ville jag skrika tillbaka. Var är min mens då? För inte antydan till mensvärk, eller mens...

    Kan jag ha gjort fel på något sätt,tro...?

    Blev litet deppig nu... Nåja, ska iväg på möte. Ska läsa ikapp bättre sedan, och vara litet mindre ego...

    Hej så länge!

  • Lapinette

    gosnosen - vet inte om de svarar så snbbt på CvL men jag har alltid fått svar men då har jag mailat typ "vi lyckades inte denna gång heller ). Själv försöker jag komma fram hos min läkare. Måndagar är den värsta dagen att ringa ... konstant upptaget!

  • BrudSommar2006

    Ingen Ore än?

    AM, då är Iris och Livia lika långa nu då som du trodde, Iris var ju 91,5 cm nu sist när vi var på barnläkarmottagningen för ett par veckor sedan. Måste ringa och beställa tid för 18-månaders kollen nu också, har inte gjort det än.

    Nu tänkte jag bara klaga lite, scrolla på ni, igår kväll lyckades jag halka på vår trapp och gjorde illa mig rejält så jag haltar runt idag, övervägde att stanna hemma men tänkte att bara jag lyckas ta mig till skrivbordet så ska jag väl kunna jobba. Maken var ute i trädgården för att sätta upp ett par lampor och stackars Iris kräktes ner hela sig och halva soffan och det var knepigt att klara upp det hela själv så därför hade jag bråttom ut för att ropa på maken. Som sagt, slog mig halvt fördärvad och blev ändå tvungen att rusa in för att ta hand om allt själv för maken hörde mig inte, helt ofattbart i och för sig, men, men, hur som så var jag inte på mitt bästa humör sedan och inte stackars Iris heller. Sedan blev det inte något mer av det som tur var, jag väntade mig en natt med många kräkbyten men hon snuttade till och med välling utan att kräkas igen tack och lov.

  • BrudSommar2006

    Jaså, Ore hann före mig, men det här är verkligen en konstig tid! Inga plus i sikte för någon trots att inget verkar normalt för någon! Så här ska det väl inte vara...

  • Lapinette

    Allt verkade så positivt här inne ... och så kommer det ena minuset efter det andra . Vad trist Ore!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!