• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Oms

    AM - tror du skulle vara jättefin i lugg! så pröva att byta frisör igen - gå till ngn lite "hippare" salong som vågar ltie mer - men var beredd på det mesta

    Själv klipper jag mig numera på hår3000 har en frisör där som 8 av oss på arbetet går till (jag började och de andra hakade på TROTS att vi är alla olika gamla o vill helt olika saker o har hetl olika förutsättningar) jag har haft olika frisörer där men denna kille är absolut bäst i mina ögon- han klipper igenom håret ordentligt - missar inte en enda topp och om han slingar eller färgar göra han det mkt noga o nära nära hårbotten så det ser naturligt ut. vidare är han inte rädd för att pröva nytt vilket jag behövde efter flera år m en mesfrisör. det enda han inte vill göra är att klippa långt hår till korta killfrisyrer som han säger - han menar på att korthårig kommer man att vara under alla ålderdomsår så varför inte passa på o ha lite längd medans man kan (innan håret blri grått o trist)

    så byt frisör så blir det omväxling!

  • Telemarkgrrl

    AM, på det inte så hippa Söder.

    Koko, jag vill också ha tips på din braiga och trevliga frisör!

  • Oms

    Imorgon kl 10 ska jag på intervju nr 2! denna gång känner jag mig lite nervös på ngt sätt då det e nu som det avgjörs. Jag ska träffa teamledaren (min ev blivande chef) samt hennes chef (också det en kvinna) man har räknat med 2 timmar här med (!!) shit, hur mkt vill de veta om en egentligen??? jag tyckte ju att jag var så utförlig i profileringen o min rekryterare har sagt att hon lämnat all n ödvändig info ifrån den, men att de trots detta har ett frågebatteri till mig som jag ska besvara - m egna ord... sen vill de ha en fullstädnig CV - vilket jag inte har- så ikväll ska jag sitta framför datorn o skriva ihop mitt liv i cv-form...

    några tips från er på vägen? ngt man bör tänka på?

    om inte annat så håll tummarna för mig imorn! både att intervjun går bra och att min chef köper min frånvaroförklaring

  • _koko_

    AM och telis, har inboxat er.

    oms - Lycka till i morgon, tycker det brukar gå bäst om man är sig själv och tänker innan man pratar (det gör nämligen inte alltid jag...).

  • fru AM

    Smart koko - så blir inte salongen fullbokad av smygläsare! Tack!

  • Lapinette

    AM - japp, BIM-lista var det så klart! Ni ser vilka starka symptom jag har!!! Är totalt vimsig.

  • Lapinette

    Och gällande luggdiskussionen så ska jag banne mig ha tillbaka min nästa gång jag klipper mig. Ser inte klok ut utan lugg (har ju litet pekineshuvud och en näsa som petar rakt ut). Helt ok men lång lugg om jag har kort page men min frissa har en förmåga att tycka att min hår ser fint ut varje gång jag kommer dit (alltså INNAN jag klippt mig) och då blir det inte många förändringar.

  • Lapinette

    Oms - Lycka till! Det enda man kan förbereda sig med är att fundera på varför man vill ha jobbet (så man kommer med bra motiveringar) och sen är det alltid bra att kunna tala om varför du tror att just du är bra för det jobbet. Dina starka egenskaper etc. Sen brukar jag ha problem med att jag babblar för mycket ... kommer ut och känner VARFÖR i hela fridens namn sa jag det?

  • Ore

    Lycka till på intervjun Oms.

    CV-tips från mig: Delavsnitt, i mitt SV har jag rubrikerna jobb, utbildning, språk, datorvana, övrigt (här kommer t.ex. körkort och truckkort in) samt personligt (idrottsklubbsuppdrag eller liknande frivilliga uppdrag som kan vara meriterande)

    Jobben ställs upp i omvänd ordning, med det senaste överst. Likaså utbildning. Språken har jag skrivit typ Svenska - modersmål, Engelska - Flytande i tal och skrift, Franska - Vardagskunskaper i tal och skrift

    Blir CV:t mer än en sida långt så bör du stryka det mest oviktiga, men utan att lämna stora luckor... Men t.ex. har ju kanske ens sommarjobb under studietiden inte så stor påverkan, om det var tio år sedan. Såvida man inte lärt sig något där som man vill framhäva, som är till stor nytta för det nya jobbet.

    Måste till frisören för övrigt *tack för påminnelsen*. När 17 ska jag hinna det?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!