Hej!
Nenne: jag har AB + med, och jag tror du har fel vad gäller att lämna blod. Jag har fått höra att jag kan TA EMOT blod från både A+ och B+, men jag kan inte ge till någon.
Eftersom jag har AB så kan man ju inte ge blod till någon med B, då får de ju 'A' i sig med, nicht gut! Däremot kan ju båda ge till mig eftersom har både och.
Men det är vad de sa till mig.
Syskon: För mig är det AO med ett syskon. Gärna nära det andra. Jag är av en ovanligt positiv natur och tänker inte se några problem. Maken pratade i går om nr 2 chocken, jag blev förbannad, varför göra det svårt redan 7 månader innan? Grrr.
Jag har haft ett fantastiskt första år med min son, jag har njutit varje dag. Jag hade även förmånen att ha en underbar graviditet, jag älskade min mage och tyckte att jag själv var fin. Fann inget jobbigt med att gå upp i vikt och få lite ryggproblem, det hör till och det är en sådan kort period.
Jag ser så OTROLIGT mycket fram emot detta nya lilla barn, jag är så glad att jag blev gravid så pass snabbt och jag tänker se positivt på det hela (till motsatsen är bevisad).
Som koko skrev längtar jag efter magen, sparkarna, känslan, förlossningen (det var det mäktigaste jag har gjort), o småbarnstien med gos och amning.
Det kommer gå kalas bra, bara man får fjong på sina rutiner.
Mitt CV är flera sidor lång, jag har gjort allt o lite till i livet, mer än många hinner med på ett helt liv är redan avklarat för mig. NU väntar något annat, bättre.
Jag behöver inte jobba heltid, jag vill inte det. Jag satte inte barn till värden för att jag ska pussla, stressa och få vardagen att gå ihop, jag satte dem till världen för att jag inte kan tänka mig en tillvaro utan dem.
Tankar som jag har haft är bla att jag är rädd att jag ska förlora mitt barn, om jag bara har 1 då har jag inget kvar.
Vilken glädje att få växa upp med ett syskon så tätt.
Min bror o jag är natt och dag, 2,5 år mellan oss, men vi har en kanonrelation idag och pratar mycket om våra föräldrar. Jag är så tacksam att han bor i Blekinge för att han finns så nära dem, och de blir äldre, precis som jag kommer bli, och då vill jag att Victor ska ha stöd av sitt (förhoppningsvis sina) syskon.
Sen handlar mycket om hur man involverar syskon med varandra. Det behöver inte bli hund och katt - trots olikheter.
Jag är väldigt fööööör syskon, orkar inte pladdra mer om det nu...
Frejis, INGEN TANT, jag smäller av! Shit pommes frittes, jag vet inte vad jag ska skriva mer än nu håller jag verkligen tummarna...
Lappis, du kan ju få fler barn, om du nu är gravid och sen de FET och IVF du har kvar
You never know.
Tänker på Frullans kusin som vips är gravid, oplanerat o är 45 år
BS, du är så gullig som bryr dig så mycket om Victor och hur han mår...
Victor: han mår skit, vi ska till läkaren 10 i morgon. Han blev sämre igår (fan att jag inte fattade det utan drog med stackaren på brunch).
Han somnade helt utmattád idag kl 18. Svart runt ögonen, äter inget, feber, ögoninfektion, gnäller och gråter, förkyld, munsår - you name it, allt liksom.
Men så fort de börjar på dagis - så blir det så här.
Hoppas han blir bättre snart, jag saknar min glada goa lille kille och blir så ledsen av att han mår dåligt.
Oj, vilket långt inlägg....