• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

    Piggelin: sällar mig till dem som har mkt på jobbet - inte en chans att hinna in här på jobbtid. Men det kanske blir lite bättre snart så man hinner in små kortisar iaf?

    frullan: håller med dig - jag tänkte också att det var som i gamla tider. Kul läsning!

    Hmmm.... jag har väl rätt rakt hår - på huvudet. Så det stämmer inte på mig

    Vänner: ah, då måste jag kolla mejlen snart. Det blev Hellstedsgatans (väldigt nära Mariebergsgatan som var vårt första val). Verkar nyöppnat (? gården är ny iaf) och ganska litet, i bottenvån av de gula höghusen om du vet var jag menar. På backen innan man går ner mot Lotsgatan och där ni bodde förut.
    Det där med "Prinsen" lät ju helskumt!!!

  • Fru någongång.

    shit vad ni skriver, men det vet jag iofs sedan innan eftersom jag läst i flera år.

    vill bara säga till AM att jag hoppas det löser sig med blöjorna på livias dagis. Jag jobbarpå förskola och har varit i sådana situationer själv, oftast händer det ju mer kläder barnen har på sig, men det skall ju inte hända iaf.

  • Liten med Mindre

    Gårdagens tjatter var verkligen likt gamla tider sa Bull...

    Utvilad och något sånär fräsch andra dagen på jobbet. Slocknade redan kl 21. Kände mig lätt oroad i morse över att Mindre inte väckt mig med sin hosta. Hade hon månne kvävt sig själv med gosetrasan som hon pressar mot ansiktet? (Försökte dra bort den igår kväll och fick ett argt grymt och ryck till svar.)

    Blev minst sagt lättad (och fick dåligt samvete över det), när hon började hosta vid 6.

    Ska nog försöka ta tag i något riktigt på jobbet idag, innan jag försvinner på cv-skrivarseminarium hela eftermiddagen.

  • Liten med Mindre

    Hur är det förresten - känner ni många som blivit sjuka av influensavaccinet?

    Funderar på om jag ska ta eller ej, men har hört så många klaga över att de blivit sjuka.

  • Liten med Mindre

    BS, jag tycker också att sprutorna är hopplösa. Lite bättre att pressa försiktigt kan det gå om du trycker kolven lite mot sprutväggen när du trycker ner den, istället för rakt ner. Öva med vatten och se om det funkar.

  • Frejis

    God morgon!
    Vad ni skriver mycket... och så har man lärt sig någonting nytt om rödhåriga killar som jag själv aldrig har dejtat kul

    Liten - japp, min make blev jättesjuk av influensavaccinet i år och han är det fortfarande. Ingen hit

    Kaninen är också sjuk i någon form av förkylning, antibiotika där också.

    Låter obegripligt för mig att dagiset kan låta barn gå så länge med bajsblöja att rumpan fräts sönder. Kan bara relatera till "mina" åldringar och där förekommer det ju tycker att det är trist och helt onödigt, och så orsakas det av folks lättja på jobbet.

    Stackars Victor som verkar också ha fått en ordentlig "introduktion" tom rivmärken. Varför är det då otillåtet för vuxna att slås på jobbet undrar man? Hoppas att det blir bättre idag Cicci.

    Lappis - är det snart du ska börja med sista ivf:n eller är det om fem veckor? Tiden går så fort ibland.

    Vet någon hur det går för Gosnosen?

  • Piggelin1

    Hej Frejis!
    Jag trodde du skrev att Lappis var sjuk när du skrev om Kaninen Tänkte, värst vad du har koll på henne

    Nenne, glömde kommentera igår - dina snoppbröd lät ju hur kul som helst - såg plåten i ugnen framför mig, där bröden sakteliga reste sig

    Hmmm, funderade på vägen hem igår på nationaliteter jag "avverkat" genom åren - amerikan, halvspanjor, holländare, walesare, dansk (nej förresten, han var svensk men bodde i Odense...), säkert ngn mer osm försvunnit in i glömslans dimmor. Jaja, intresseklubben antecknar Men fasen vad kul jag haft!
    Cissi förresten, grattis i efterskott - du fyller år samma dag som vi har vår förlovningsdag!

    Koko, välkommen till jobbet!

  • FruCicci

    Hej,

    nu ska jag strax till dagis igen, och jag ångrar att jag klippte naglarna på Victor i går
    Nu jäääääääääääääääääääklar Erik får du fan i mig visa dig från din bästa sida - annars tänker jag fälla krokben på dig när inte fröken ser

    Skit kul babbel i går, jag skrattade högt flera gånger om...
    Måste dra!

    puss o kram

  • BrudSommar2006

    Cicci, på honom bara!

    Min chef påstår att man inte kan bli sjuk i flera veckor efter en influensavaccinering, man kan på sin höjd få lite feber typ dagen efter men jag blev sjuk dagen efter sprutan och jag är inte frisk än och det var tre veckor sedan...

    Apropå min chef så är det folk som skriver till honom och vill ha hans autograf, jag tycker att det är jättekomiskt att det finns folk som samlar på sånt! Haha, jag kanske ska samla på mig en bunt och sälja dyrt.

  • _koko_

    Åhhh, god morgon! Vilken diskussion jag missade igår! Tur att jag var tidig på jobbet så jag kunde läsa ikapp i lugn och ro i morse.

    Jag är ju sambo med en likadan som liten beskrev, "3-i-1", hahaha! Sen har jag avverkat en amerikan, men annars är det nog bara svenskar så vitt jag minns...

    Har inte sovit många timmar inatt, conny är förkyld, har nya tänder på g, märker nog av att något är annorlunda hemma, plus separationsfas, så han sover inget vidare. Lillplutten!
    Tur att jag fortsätter min mjukstart, för idag är jag inte pigg!

    FruLlan o Cicci - Vad mysigt det låter med barnvaktandet! Både att ha barnvakt och att vara. Håller tummarna för att victor får en bättre dag på dagis idag!

    Ingen böj igår, men den är på g, tror jag får den idag. Fick mig en snabbis igår (var så trött att ögonen gick i kors), och får hoppas på detsamma ikväll (ingen av oss lär ju vara pigga då). Hejja oss!

    Förlåt mitt egoinlägg, nu ska jag gå och hämta en kopp kaffe!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!