• Maliinka

    - 5 kg

    Här samlas vi som vill gå ner litegrand i vikt!

    Vi diskuterar vikt och träning, peppar och gläds med varandra och stöttar varandra i motgångar! Ibland slinker det in andra ämnen än vikt och träning också

    Välkomna, gamla som nya!

  • Svar på tråden - 5 kg
  • Godisråttan

    Har värsta ångesten! Har ätit massor av skräpmat och godis!!!!Är tiden innan "tantbesök" och jag blir som galen...Choklad i massor!Vad göra?

  • chamor
    Godisråttan skrev 2008-10-13 13:03:38 följande:
    Har värsta ångesten! Har ätit massor av skräpmat och godis!!!!Är tiden innan "tantbesök" och jag blir som galen...Choklad i massor!Vad göra?
    Köp en "citronflaska" och smutta på den. Sockersuget försvinner garanterat
  • Cantaton

    Ninnispinnis, du är en ljuvlig människa. Tack söta för orden. Ja, nu borde jag väl vara så långt ner jag kan komma, och nu måste det ju vara så att jag bara kan kämpa, kämpa, kämpa.

    Igår kunde jag gymma utan problem, så jag kan nog träna som vanligt nu, men jag märker fortfarande av förkylningen innan jag ska sova och precis när jag vaknat.

    Till frukost åt jag ägg och frukt, till lunch kronärtskocka med vinägrett.

    Försöker ha en ta-hand-om-mig-själv-dag nu... Håller på att sticka för att lugna mig lite, och funderar faktiskt på att tag en tripp till gymmet och köra lite konditionsträning om en stund. (Bara promenaderna till och från gymmet går på 45 min sammanlagt.)

  • Ninnispinnis

    Anytime, Cantaton! Det är ju det tråden är till för

    Det var ju kanonbra frukost och lunch du har ätit! Dessutom låter det väldigt gott...

    Jag känner mig alltid så himla nöjd med mig själv när jag har tränat, bara det är nästan motivation nog till att komma iväg. Känner mig också extra stark när jag har tränat. Dessutom skriver jag ofta här när jag har tränat (som du kankske har märkt...) vilket ju gör att jag känner mig extra duktig Ett annat tips är att skriva här/blogg/FB innan jag ska träna, då ska det mycket till för att jag ska ställa in träningen. Då måste jag ju skriva varför det inte blev av...

    Jag tror din självkänsla kommer att öka markant i takt med att du tränar och känner dig duktig och stark.

    Så, nu skriver jag här att jag ska träna skivstång/kondition 75 min ikväll, så måste jag ju se till at det blir av!

    Hoppas du kom iväg till gymmet, heja dig!

  • Snoris

    Canaton: Åh usch, kan precis känna din känsla. Ibland känns allt hopplöst och naturligtvis får man "skit" för de just då oxå. Din bm menade säkert inget illa men då känner man sig fetast i världen.

    Jag har oxå gått upp 20 kg och försökt gå ner i omgångar. Iperioder går de jättebra och får då motivation att fortsätta men ibland står de helt still eller+ på vågen fast jag har gjort "allt rätt2. Då tänker jag alltid att det är totalt meningslöst och har lust att skita i alltihop.

    Min vikt är otroligt "känslig". Jag vet att jag är enorm och säger de ofta för att folk ska veta att jag vet om de (som ett försvar). Men skulle någon annan säga de till mig eller hålla med när jag själv säger de skulle jag bli skitlessen och deprimerad. Töntigt jag vet men så funkar tyvärr jag, haha.

  • Tjolinti

    Skulle träna idag efter jobb, men det känns lite som min kropp ställer in sig på att ha ont någonstans just dom dagarna :S idag var det huvudvärk.
    Ryggen brukar också bärja göra ont just dm dagarna jag ska på gym. Fan.... Jag vet att det inte e så farligt när jag väl e där o jag vet hur nöjd jag e på kvällen. Varför ska de då vara så svårt?

  • SandrahjärtaTony

    Säger som alla andra, det är tur att vi kan hjälpa varandra med motivationen. För det är verkligen svårt !

    I helgen gick det inte så bra för mig ! Kryssning fredag, födelsedagsfirande för en vän i lördags. Blev alkohol, god mat och annat gott. Och ingen träning ! Har inte vågat väga mig. Kanske ska vänta en vecka till Mätte mina mått idag för första gången, får se om det blir bättre efter fortsatt träning Midjemåttet var jag nöjd med faktiskt, det är främst undre delen av kroppen som ska... bli lite tajtare, haha.

    Nu är det ny vecka, så det är bara att leta fram ny krafter. Handlades massa frukt och grönt idag !

  • Maliinka

    Snoris - härligt att du hittat motivationen!

    Cantaton
    Men vännen, vad jobbigt! Motivationen kanske kan vara just hälsan? Fast det är inte så konkret, jag vet. Tycker du har varit duktig som gått till gymmet så pass mycket, även om du "bara" gått. Jag tror på att utöka det lite successivt. Och det där med maten, om du är som jag så är det väldigt svårt att sluta med sött. Jag är sådan att jag vill se resultat på papper och dokumentera och jämföra, så därför passar VV:s metod med points mig mycket bra. Jag har ett visst antal points som jag "får" äta per dag, och that´s it liksom. Rekommenderas! Sen är det väl det klassiska rådet, att sikta inte på 20 kg på en gång, utan skapa några delmål och belöna dig själv när du når dit.

    Jag såg en tråd på familjeliv.se förresten, som handlade om en tjej som bestämt sig för att gå ner i vikt. Hon skrev så här: Jag unnar mig själv att äta nyttigt. Vilken bra inställning! Istället för att unna sig sötsaker.

Svar på tråden - 5 kg