• Maliinka

- 5 kg

Här samlas vi som vill gå ner litegrand i vikt!

Vi diskuterar vikt och träning, peppar och gläds med varandra och stöttar varandra i motgångar! Ibland slinker det in andra ämnen än vikt och träning också

Välkomna, gamla som nya!

• Svar på tråden - 5 kg
  • Mikabella

Hej tjejer! jag är kvar...Bara lite menlös Tränar på som vanligt, rider varje dag, håller mig runt 51,5-52 och ska snart åka till Miami. Är inte så himlans roligt just nu bara...Förlåt om jag har svikit er lite...Jag har liksom inte så mycket att ge. Peppningen o energin jag har just nu går liksom åt att nära min egen träning...Har inte så myket över att dela m ed mig av tyvärr. Vardagen lunkar på o jag känner mig mer o mer menlös pga jobbristen...Jag är glad och mår bra, men energin sugs verkligen ur mig pga av alla grubblerier. Skämms lite kanske? Har alltid jobbat o varit kreativ. Nu är jag en arbetslös, träningstokig, hästtjej som knappt sminkar mig på dagarna. Pust...känner inte riktigt igen mig själv... Förlåt mig för mitt tråkiga inlägg, jag är här varje dag o läser o gläjds med er!!, men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Ingen inspiration. Lovar att snart vara tillbaka, fulla av energi, positivitet och kämparglöd! En vecka i solen ska nog få mig på fötter igen...

Ninnis: TACK!! Ditt meddelande värmde verkligen! Tack tack tack.

• ingenjörsbruden

Åhhh Mikis....tycker synd om dig!!!! Spar du din energi till dig själv o känn inte att ngt krav att peppa här inne!!!
    Vi blir glada bara du tittar in!!

Ninnis: Kan man få beställa en sådan macka?! Verkar mkt mumsig!!

Cantaton: GRATTIS!! Härligt att det börjar röra lite på sig för dig!!! Planeringen ser bra ut!

Godisråttan: Mmmm dijonsenap!!! Stark mat ska visst vara bra för förbränningen.....ska visst sätta igång den!

Tobiasolinda: Mysigt med lite kryssning o skönt att du mår bättre!!!

Hvidbrud: Åhhhh det suger när man känner så!!!!!! Enda tipset jag har är...ut o gå....frisk luft friskar upp hyn o lite motion
    kanske motverkar svullnadskänslan lite......Men sen att hålla ut i en hel vecka?!......Försök skämma bort dig med lite fotbad, ansiktsmasker (återfuktande), hårinpackning osv.....brukar pigga upp lite!

Idag blir det nog inte så många steg, är uppe i 4300 nu, maten blir nog helt åt skogen.....ska ju på Ålagille så det blir fet mat....undrar om ål är ur GIperspektiv...någon som vet?
    Friska tag i morgon....tar sovmorgon misstänker jag!!

Kom igen nu alla goa brudar!!! Nu ska vi bli lite tajta o läckra!!

• nni

Vill gå ner 8 kg!!
    Så hänger med här!
    Alltså en stegräknare borde jag fixa, absolut! Älskar promenader, speciellt skogspromenader. Det kan väl vara ngt?

Ngn som styrketränar. Vi ska börja på nytt snarast. Hur ofta gör ni det? Hur ofta proemenerar ni? Joggar?
    Jag försöker promenera varje dag!

Började ta tag i vikten nu (igen) den 9:e, gått ner 2 kilo sedan dess. :) Promenader o mindre mål på kvällen gör susen...
    Nutrilettbarer funkar även man endast bytar ett mål, faktiskt! O sötsuget försvinner för stunden, ett tips...

• Cantaton

Ninnis,
    tack söta.

Ingenjören,
    tack till dig också - bl.a. för kommentaren till planeringen. Betryggande

Mikabella,
    det är precis så som jag också har mått. Jag har några småjobb, men kan inte alls leva på det lilla jag får in och söker också jobb vareviga dag. Och hur mycket jag än vet att jag är bra på saker och ting så faller självförtroendet när jag inte hittar några passande jobb - och framför allt i de fall jag inte får de jobb jag väl hittat och sökt. Ledsen att det blev så mycket om mig nu, men det jag vill säga är att jag förstår dig. Och du får vara här hur mycket du vill utan att skriva någonting. Du behöver inte alltid vara stark nog att peppa andra. Ta hand om dig själv! Vi hjälper varandra i vågor - ibland är någon på botten, samma någon som några dagar senare peppar hej vilt.

nni,
    välkommen! I börjar tog jag mest promenader, sedan tränade jag 2ggr/vecka och gick någon. Från och med denna vecka motionstränar jag tre dagar, styrketränar två dagar och promenerar en dag (och så har jag en vilodag).

• nni
    Cantaton skrev 2008-10-15 12:42:22 följande:
    nni,välkommen! I börjar tog jag mest promenader, sedan tränade jag 2ggr/vecka och gick någon. Från och med denna vecka motionstränar jag tre dagar, styrketränar två dagar och promenerar en dag (och så har jag en vilodag).
    tack så mycket.
    Ja vi ska börja träna nästa v, men promenader e ju bra att ta varje dag, har en vovve med som behöver det.
    Men träning 2-3 ggr i v låter ju bra som en början!
    Uppdaterar hur det går sedan med träning o viktnedgång. Sötsuget e svårast för mig akn jag tillägga. :/ så ska försöka sluta med det helt på kvällar o bara äta ngt litet på dagen isf...okej kanske med glass el liten chokladbit på kvällar, men inget mer. Hehe.
  • Cantaton

nni,

ja, träning 2-3ggr samt promenader tycker jag låter toppen! Men om du ska få bort sötsuget (gud, så svårt, jag vet) bör du inte ens äta glass eller en liten chokladbit, utan sluta helt. Annars kommer det tyvärr inte att försvinna. Och krisar det, ät EN bit MÖRK choklad

• Hvidbrud

Mikis:
    Kul att se dig igen! Skulle precis skriva tt meddelkande till dig Ett tips: Njut av din ledighet. Det ligger så mycket i att kunna göra det man vill (eller ha tid till att komma på vad man vill) se det som om du är i en transformationprocess just nu, och du kommer att komma ut ur det starkare, vackrare och mycket klokare. Och tänk så mycket tid du har med din nya häst!! Trode n¨stan att du flyttat dit, det var darför vi inte hörde av dig
    Nixen, nu ska här bokas resa till Barcelona!!

• SandrahjärtaTony

Skönt att se att alla kämpar på... själv sitter jag och är sjuk. Feber, halsont och förkyld ! Så istället för att träna tänker jag lite på vad jag äter. Idag har det blivit te och två mackor till frukost, fruktsallad till lunch, lite fiskpinnar med potatismos och massa sallad till middag.

Vägde mig i dag, det var väl 1-1½ vecka sen sist, upp 0,1 kg vilket jag tycker är helt okej. Blev festande i helgen så det är ju inte så konstigt

Men det bästa av allt är att jag har stått framför spegeln (naken) och inspekterat mig själv. Och jag börjar se lite förändringar ! Det känns otroligt bra. Viktigare än vad som visas på vågen för mig

• Småland09

Hej, kan man hänga på?? Jag behöver gå ner lite i vikt innan bröllopet i augusti... Kör på så gott det går men har precis varit förkyld och känner lite smått kli i halsen *suck* men samtidigt så är det faktum att vi bokat kyrkan pepp nog att inte äta onyttigheter

• Nalle Puh 40

Idag har jag inte tränat något men gått på stan och det blir ju lite steg det oxå och nu ikväll har jag haft två massage kunder.

Får ta nya tag imorgon...

Kram på er

Svar på tråden - 5 kg