• MuffinsTönt

    Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!

    Så var det dags igen för tråd nr 10. Nu kan vi fortsätta diskutera livets mysterium. Vintips, After work-hak och snuskhistorier. Häng på tjejer, dags att ta tag i dagens I-lands problem!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!
  • nennesjuttioåtta

    Jag har foffat mig trött i axlarna! Måste smörja med Zon eller nåt (vill ju inte åka dit för reklam!)



    ****
    Anne
    jo, det är ju det jag inte vet. Om jag verkligen vill jobba här igen. Men samtidigt så är det ett väldigt behagligt tempo (om än lite väl långsamt om man kommer från produktionssidan, som istället är hysteriskt magsårsframkallande) och några trevliga kollegor samt ett bra läge i stan om man ska cykla. Men de är ingen superarbetsgivare men de är ju några som jobbat här länge som fått ta över som delägare, så de kan ju egentligen inte. De hoppas väl att allt bara ska flyta på smärtfritt och trilla in pengar så att vi kan åka på de där konferenserna varje år och bo på lyxhotell. På bekostnad av 3 medarbetare... (eller egentligen 5 för två slutade frivilligt strax före vi blev uppsagda)

    JAAAA! Tråddejt! Tråddejt! Tråddejt!!!

  • MuffinsTönt

    Nenne
    Vilket dilemma. Hoppas du får jobba kvar tills du hittar ngt annat.

    Åhh, säg inte det! Fy va sugen jag är på fika,tjejsnack och skvaller. Nenne,Om jag åker till sthlm, får jag sova hos dig?!?!? *skämtar*

  • nennesjuttioåtta

    hahha men muffins, jag bor ju inte ens i Stockholm!

  • nennesjuttioåtta

    Men självklart kan du få slagga hos mig! Sen tar vi tåget och är före på centralen innan de stackarna som bor i någon riktig förort ens har hunnit byta t-bana.

  • nennesjuttioåtta

    Helst vill jag ju jobba här tills jag blir mammaledig, förhoppnignsvis dröjer det inte alltför lång tid. SEN kan jag ta tag i det på riktigt. Men eftersom jobbsökeriet inte har gått så bra så hoppas jag att jag får vara här for ever...

  • MuffinsTönt

    Nenne
    Jag vet!!! Men biljetterna är billigare till "där du bor" än till Sthlm.

  • nennesjuttioåtta

    Är de?!?! Fast då kan du ju boka till mig och sen hoppa av i Stockholm! Så kan vi tälta i Kungsträdgården!

  • MuffinsTönt

    Japp, SJ är ju sååå logisk! Tälta, inte min favorit men jag kan göra undantag.

    Vi gjorde glögg (GPs dunderglögg) igår, första gången. Grabben ville ha extra av ALLT. Ska bli spännande och smaka sen.

  • Oms

    förstår om ni är heeelt slut nu! herregud vilken uppvisning! kan inte ens föreställa mig den träningsvärk ni kommer att ha imorgon!

    Anne - vilken molbergarae m skruv!!! jag är imponerad! det måste vara värmen som håller dig så vig!

    Nenne - denna gång såg jag dig klart o tydligt! men du måste ta det lugnt m bakåtvolterna - du slog ju nsästa i huvudet där! är det alla åkturer i barnkarusellen som gör dig så snurrig?

    Muffins - dig kan man altlid lita på - vilekn uppvisning . väl uppvärmd var du oxå - snygga trikåer, hemsydda?

    Intervjun gick bra -vi satt där i nästan 1,5 timmar o de var mest intresserade av mina olika val i livet, varför jag jobbade m det jag gjorde, varför jag ville söka nytt, varför just jag skulle få tjänsten osv osv. personalchefen var den jag knöt ann med bäst, hon var riktigt skojig, men min blivande närmaste chef var mer laidback, hon analyserade situationen och skrev en hel del men frågade inte så mkt - lite jobbigt att ha två motpoler som intervjuade än - svårt att spegla sig då - kunde inte riktigt bestämma mig för vilken som jag skulle fokusera mig på men jag koncentrerade mig mest på hon som ställde frågorna och vi skrattade gott flera gånger. jag kanske valde fel o isf får jag inte jobbet då det är personligheten som avgjör i det här läget.

    nu har jag jobbat klart för dagen o ska ta o knata hem - det går ju så grymt mkt flex när man springer på intervjuer hela tiden

  • MuffinsTönt

    Oms
    Kul att höra men 1,5h! Va du nervös?
    Även om jag inte har träffat dig IRL så gissar jag på att du är en person som man knyter sig an(rätt ordval?) väldigt lätt. Japp, trikåerna är nya, eller hur matchar dem pompomerna?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!