• Sobeit

    Uppsalabrudar 2009

    Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

    Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

  • Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • F A M E

    De skulle vara någonting kul att göra. Var vänder man då?? Jag som är så dålig när de kommer till fotografer omkring Uppsala-eller över lag kanske man ska säga.


    Sobeit skrev 2008-10-05 14:28:24 följande:
    Jag vet precis vad min m2b skulle gilla. En session hos en fotograf med mig framför kameran. Ni vet, en budoar-fotografering. (tror jag de heter). En sådan ska han få av mig iallafall. F A M E skrev 2008-10-04 23:33:57 följande:
  • Sobeit

    Jag har faktiskt inte kollat upp det ännu, men det känns som jag vill att en kvinnlig fotograf gör det. Så jag ska kolla runt lite och sedan kan jag meddela dig vad jag hittar.

    F A M E skrev 2008-10-05 17:26:58 följande:


    De skulle vara någonting kul att göra. Var vänder man då?? Jag som är så dålig när de kommer till fotografer omkring Uppsala-eller över lag kanske man ska säga.
  • Vargtassa

    Vet ni, vet ni! Idag har vi varit hos Lennart och Cissi på Atelje 24 (Västerås) och pratat om/bokat vigselringar i palladium! Är så jäkla glad just nu! *Wiiiiiiiiiiiiiiie* Vilka toppenmänniskor!! Ska ringa om två veckor och se om dom är klara. Vill ha dom NUUUUUUUUU! Känns lite pirrigt att man inte har provat en färdig produkt mrn jag litar fullkomligt på Lennart. Tror det kommer bli tokbra!
    *glad glad*

  • F A M E
    Vargtassa skrev 2008-10-05 20:04:29 följande:
    Vet ni, vet ni! Idag har vi varit hos Lennart och Cissi på Atelje 24 (Västerås) och pratat om/bokat vigselringar i palladium! Är så jäkla glad just nu! *Wiiiiiiiiiiiiiiie* Vilka toppenmänniskor!! Ska ringa om två veckor och se om dom är klara. Vill ha dom NUUUUUUUUU! Känns lite pirrigt att man inte har provat en färdig produkt mrn jag litar fullkomligt på Lennart. Tror det kommer bli tokbra! *glad glad*
    Vad är de för slags ringar??? har du någon bild???
  • Vargtassa

    Nej, tyvärr! Ingen bild då ringarna inte är gjorda ännu
    Min sambo ska ha en slät ring 6 mm bred i borstad (matt) palladium. Jag själv ska ha en slät blank ring oxå 6 mm bred med 5 stenar. En "stor" sten i mitten sedan en lite mindre sten på var sida om den stora och sedan en ytterligare lite mindre sten på var sida om dom.. Så det blir lite tripp trapp trull lixom. Hoppas du förstår Ska sätta in en bild så fort jag får hem dom
    F A M E skrev 2008-10-05 20:20:57 följande:


    Vad är de för slags ringar??? har du någon bild???
  • F A M E

    Hur ska ni göra med borsplaceringen?? samt dukningen. Jag funderar på att att ha vita dukar istället för pappersdukar.

    Vårat bröllop ska gå i vinrött gråsilver vitt & lite svart. hur ska man göra en fin dukning med dessa färger. Vilka färger på blombuketten ska man ta upp eller ska jag vänta med de tills vi har tittat på kläningen först. Kanske vore en bra ide, stämmer de.

    Usch jag mår illa av alla måsten som ska ha på ett bröllop, samtidigt som jag tycker de är så kul och vill ha med.

    vad ska man skriva på festprogramet hur tänker ni göra???

    Suck jag behöver en bättre hjärna en som kan poppa ideer på engång samt finger färdiga händer som fixar allting utan att slita av mig håret. Innan jag ens har hunnit börjat på någon ännu.

    tacksam för ideer.

  • brud2009

    Vår bordsplacering blir "öar". Där vi ska vara har de inte runda bord så det blir fyrkantiga, honörsbordet kommer vara traditionellt avlångt. Dukar står stället för och de kommer vara vita.

    Färgtemat är inte helt spikat än, kan inte bestämma mig! Men jag tror att det kommer bli vinrött, silvergrått och typ gamelrosa (det måste vara någon rosa som passar ihop med den röda färgen). Vinrött eller mörk mörk rött är spikat jag älskar den färgen och min bukett ska endast bestå av mörka röda rosor med några pärlor i.

    Till festprogrammet har jag många idéer och har samlat dem i en mapp i datorn, de flesta ideérna har jag hittat här men sen gäller det att gallra så det passar oss. Men det får bli ett senare nöje. Vad vi däremot ska börja med lite smått är att skriva ihop någe om varje person som vi ska bjuda.

    Längar tills vi ska avslöja oss (det blir tidiga julkort i år) så man kan prata fritt och få höra andras ideér, ska bli så kul!!!

  • Igia

    Du kan ju ha vita dukar, räda blommor och ljus, silverbestick och silvergrå servetter, vita tallrikar, svarta tallrikar skulle vara coolt oxå men det blir nog lite mkt olika färger.

    Vi ska ha vanlig E-dukning.

    F A M E skrev 2008-10-05 21:22:47 följande:


    Hur ska ni göra med borsplaceringen?? samt dukningen. Jag funderar på att att ha vita dukar istället för pappersdukar.Vårat bröllop ska gå i vinrött gråsilver vitt & lite svart. hur ska man göra en fin dukning med dessa färger. Vilka färger på blombuketten ska man ta upp eller ska jag vänta med de tills vi har tittat på kläningen först. Kanske vore en bra ide, stämmer de.Usch jag mår illa av alla måsten som ska ha på ett bröllop, samtidigt som jag tycker de är så kul och vill ha med.vad ska man skriva på festprogramet hur tänker ni göra???Suck jag behöver en bättre hjärna en som kan poppa ideer på engång samt finger färdiga händer som fixar allting utan att slita av mig håret. Innan jag ens har hunnit börjat på någon ännu.tacksam för ideer.
  • Greta 1980

    Hej! Ska oxå gifta mig i Uppsala nästa sommar. Vill hänga med på Er tråd

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009