• Svar på tråden Jämtlandsbrudar del 3
  • sarmarg

    Kan man hänga med här fast det är nästa sommar vi ska gifta oss?? Närmare bestämt den 25 juli.

    Ser ni diskuterat lite sömmerskor. Jag funderar på att sy upp en klänning. Vad kostar det, om man redan har tyget?

  • FruHamberg

    sarmarg- klart att du kan hänga här! . Har tyvärr ingen aning om hur mcket det kan kosta.

    Ditte- Hur har det gått med klänningarna? Har du fått dem än? Är så nyfiken...

  • sarmarg

    Jag tror jag ska beställa en klänning från sheshop i stället. Verkar fungera bra och bra priser

  • ditte1

    Varit utan bredband i 2 dygn... klarar mig inte utan internet!
    Ja nu har klänningarna kommit. Min ser bra ut o passar så jag är nöjd med dem. Min dotters klänning är jättefin men typ 25 cm för lång... men det fixar vi. Mammas klänning var också för lång och livet på klänningen ( hade bett om separat liv o kjol... men icke) är hemskt. Vi ska kanske försöka göra om det till en kjol o fixa ett nytt linne :) jackan är ok. Min tärnas klänning är HEMSK i färgen, grällt mintgrön ala 80-tal... så den utgår helt. Annars är allt mkt välsytt o fint fodrat osv. Det som är som gör mig riktigt förbaskad är att min slöja inte är med i mitt paket som jag dessutom fått betala jättemycket i tull på också... Jag specialbeställde en slöja i spets, riktigt lång som kostade 95 dollar istället för deras standard för 20 dollar!! Riktigt irriterande efter allt tjorv. Har verkligen varit jättesvårt att ha mailkontakt med dem, ibland har det tagit veckor innan man fått ett svar, ibland inte ens på frågan. Och nu måste jag börja om igen... skit också.
    Och Verkön bara tjorvar också. De verkar byta personal där ideligen, och allt tidigare personal lovat bara ändras... Så just nu är jag verkligen skitless på allt det här o börjar ångra att jag beslutat mig för bröllop och inte rymmer till LasVegas... lycka till alla ni andra...
    Jag ska sura lite, så blir säkert allt bra om några dar :)
    ditte

  • sarmarg

    Det lät inge roligt alls. Får man fråga vart har du beställt allt i från? Hoppas allt löser sig för dig på bästa sätt.

  • ditte1

    sarmarg: Jag beställde från Abigaleweddingdress. De är nog duktiga på brudklänningar men inte andra klänningar. Min är jättefin. Men jag skulle nog inte rekommendera dem eftersom det är så otroligt trögt med kommunikationen.
    -Jaa då det löser sig nog! Måste bara häva ur mig lite surt ibland ;).
    Lycka till med planderingen o grattis till kommande bröllopet.
    Välkommen hit! Hoppas att jag inte avskräckt dig från att beställa.
    Hälsn ditte

  • sarmarg

    ditte1: Tack. nä du har inte avskräckt mig.. Klart man måste få häva ur sig, det brukar kännas lite bättre då.

  • FruHamberg

    Ditte- Vad tråkigt med allt strul!! Tråkigt att behöva jaga efter nya klänningar. Vad har de sagt om slöjan då?
    Trist att dem på verkön ska hålla på att krångla, speciellt eftersom du har fått "bråka" så mycket med abigale.
    Förstår verkligen att du behöver ventilera lite , som sarmarg sa; det känns ju lite bättre efteråt.

  • celtic
    Nienna skrev 2008-07-30 08:41:25 följande:
    celtic - Kolla på Agnes Olsson (Parelle heter det väl nu?), Ateljé Grönlund eller Ateljé Lilia.
    Tack för tipsen ska kolla upp det genast!
Svar på tråden Jämtlandsbrudar del 3