• Tx2

    Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

    Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

    Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

    x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • skille

    Jeg har kommet frem tila t mine søstre skal være burdepikene mine og skal ha rosa kjoler... men vet ikke hvor jeg skal kjøpe dette. det er 15 17 og 19 år...

  • Linn74

    Vad kan man fylla ut vigseln med om man inte har några psalmer eller sånger? Tips emottages tacksamt ;)

    Vi ska ju såklart ha in- och utgångsmusik och jag satt hela kvällen i går och lyssnade på bröllopsmusik på kyrkomusik.se. Jag kommer gå och nynna på bröllopsmusik hela dagen, det riktigt ringer i öronen. :)

    Har ni bestämt musik för in- och utgång??

  • skille

    Inngangsmusikken sakl vi ha moon river, henry mancini.
    Utgangsmusikken skal m2b bestemme...

  • Tx2

    Skille: Antingen kan ni kolla i bröllopsbutikerna. Annars så gillar jag det danska märket Vila. Dem brukar ha en hel del söta/snygga klänningar som inte är alltför dyra.

  • skille

    Jeg har ikke lyst å brukemasse penger på mine søstre når jeg kan bruke de pengene på meg selv...

  • Tx2

    T vill ha Higway to hell som ingång el utgångsmusik... Så det är inte spikat. Förutom ingång- o utgånsmusik så kommer vi ha två tre låtar till. En av tärnorna skall läsa dikt. Och förhoppningsvis läser även vf något mer än 1,5 min cermonin.

  • Tx2

    Kan dem inte köpa klänningarna själva? Det får mina tärnor göra. Men jag tror att min tärnklänning i våras kostade under 500:- och det var en Vila-klänning.

  • skille

    HAHA de betale for noe selv, det ville vært en første gang...
    Har fundert å få pappa til å betale for de, han måtte vel ha betalt om de så ikke skulle hatt rosa kjoler....

  • Danielaa

    Skille: Mina tärnor köper sina klänningar själva. Å då bestämmer vi tillsammans vilka klänningar dom ska ha.. Om du vill att de ska ha "klassiska" tärn/brudpike-klänningar så kan du ju beställa dom billigt från Kina.. Finns modeller på t ex Millybridal för typ 50 dollar styck...? Som faktist e riktigt söta!
    Men som du säger, de kan väl pappsen stå för?

    In å utgångsmusik e inte riktigt spikat här heller... Jag vill ha F Mendelssohn´s brudmarsch som ingång.. men den e tydligen inte kyrkan så glad i fick jag höra sen? Men den vill vi ha iaf...! Sen utgångsmarschen har jag ingen aning än...! hade ju vart kul å ha nåt lite skoj då när man e nygift å allt!

  • skille

    Danielaa kommer du i kveld? om du gjør kan du ta emd kaketoppen og vise oss?

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2