• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • Tx2

Skille: pratade du inte om blått innan?

Våra färger återfinns i kläder o pappersgrejer. Men inget vi kommer att följa nitiskt. Just nu verkar bilen vara ljusgul. O, no kommer se förjäkligt ut till vårt färgkoordinerade bröllop ..

• Linn74

Har ni kollat upp make up och håruppsättning och sånt?? Jag har inte en susning om vem man ska anlita... Tips emottages tacksamt!

Och hur funkar det rent praktiskt, brukar man be make-upartisten/sminkösen komma till frisörsalongen? Vem hjälper till med påklädning?? Gör de det med?

• Tx2

Jag skall nog inte ta tag i det förrens om två månader, frågade en som jobbar med det om när man behövde boka upp det. Och hon tyckte tidigast sex månader innan, då det kan hända saker i hennes liv som påverkar.
    Har inte bestämt mig om jag skall ta det nära där jag bor, el i staden där vi gifter oss el om jag skall ta hem en make-up artist som även kan göra håret, beror nog lite på priset.
    Många sminköser kan ta sig till frisören. Kan tänka mig att det är bra att synka dem så att man inte behöver lägga tid på att åka så mycket el att man kan bli sminkad under tiden man sitter med rullar i håret.

• skille

Linn: Maria på salong unik, ligger ved koppermerra. hun er kjempe flink og ikke minst hyggelig. Jeg fikser hår och smink der. Om jeg trenger hjelp med påkledning hjelper hun meg. men ejg skal ha med minmamma så det går nok bra.

• skille

Om noen vil være med å se mamma mia kl 1830 i dag er det abre å si fra, har en ekstra bilett

• Bringsoniou

Jag hade hittat en jättebra lokal för vigseln i Trädgårdsföreningen, utifall att det blir regn.

Den skulle kosta 900 kr per timme vilket var ett jättebra pris. När jag ringde för att boka idag sa de att de beslutat att bara hyra ut hel- eller halvdag nästa sommar för att tjäna mer pengar. Från 900 kr till 8000! Blä på dem! Kunde de inte skriva det på hemsidan!

• baver

hej alla

vad mcket ni har fixat...här blir temat silveraktigt ljusgrå och en beigevit färg (ingående förklaringar) färgerna finns i alla papper blommor kläder och ja det mesta här är overkill det som gäller. jag känner att jag ligger lite efter med klänning om man jämför oss..men snart tar jag tag i det..nu håller jag mest på med inbjudningar och textprocessen. ska använda edwardian script som finns både i word och går att beställa till sidenbanden vi ska ha..

Välkommen linn! kul med fler bröllopsbesatta, jag ska nog boka nordic beauty för hår och makeup

• Danielaa

Tx2 och Skille: Tack för ikväll tjejer! Trevligt me fika å alltid kul me bio!

Ojoj, kanske borde fundera på hur långt man kommit nu när ni ändå börjat... Tror nog vi ändå kommit rätt långt me lite av allt...?

Har bestämt mig för klänning (99,9% säker nu!) ska bara beställas! Sambon vet vilka kläder han ska ha, ska bara köpas/hyras, färgtema klart, inbjudningskorten e på g, ring kollar vi fortf på, frisören e klar (inte smink...), fotograf bokad, kyrka å festlokal bokat, blommor delvis planerat å tom köpt pärlorna till!, tiaran ska designas (*lucky me*), skor klart, slöjan finns här, smycken klart,världens sötaste caketopper... Fick hem mitt ursnygga strumpeband me våra namn på idag! Hmm, nåt mera.. ojoj, vi har ju massa klart!

Men oxå hur mycke som helst kvar...

Bringsoniou: Ahh, surt me lokalen då! Viss prisskillnad kan man väl säga...?!

Har ni funderat nåt på va som ska stå i inbjudningskorten? Hur ni ska skriva alltså...?

Frisör förresten kan jag tipsa om "min" frisör! Anki på "8 stolar" i Olskroken. Hon e verkligen sueprduktig å så snäll å go! (Känner henne privat oxå ja... ) Till alla utom Tx2 då!

• Tx2

Tack själva för "höstmyset" igår. Glöm inte att ta med slöjan imorgon, Skille. Jag provar gärna. Kanske snart dax för mig att ta tag i min utstyrsel. Har jag tur så blir det en kort sväng till usa med jobbet i höst. Hoppas att jag kan gå in på victoria´s secret o hitta bra underkläder i alla fall.

Jag har börjat skissa på texten i inbjudningskorten, men är inte klar än. Kommer ha en del informationstext med hur man hittar, tips på övernattning, tal, allergier o presenter.

• skille

Tx2 & Danielaa: det var kjempe hyggelig:) Haddev vært kjedelig å måtte se den alene. Vi bestemmer oss på torsdag etter den andre megleren ahr vært der om vi selger eller ikke. M2b syns megleren hadde gitt en litt for bra pristakst på leiligheten.. så enda mer venting...

Når jeg kom hjem fra bion spurte elsklingen min meg hvor langt dere har kommet, og jeg sa at dere hadde kommet lengre enn oss, og han lurte på hva dere har gjort som vi ikke har gjort, og jeg sa FARGER, jeg har lenge spurt han hva han vil ha, og blått har han komemt frem til. Men så feil type blå. så det er utelukket. han spurte meg hva jeg ville ha og jeg sa hva med rosa og champagne, og han svarte ok, da gjør vi det. Når jeg våknet i dag tidlig ligger han å ser på meg så sier han, jeg har tenkt på en ting mens han sov: jeg vil faktisk ha rosa og chamapgne farget. Jeg burde jo være super happy, men hvordan duker man med farger som champagne???????

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2