• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • Linn74

Jag vill gärna vara med!
    16/5 Aspenäs Herrgård

Hur får man tag i en bra VF? Tar man en från sin egen kommun eller en från Lerums??

• skille

Linn:
    Hvor langt har du kommet i planeringen?

• Tx2

Linn74: Man kan välja vartifrån man tar vf. Fördel för att kanske ta från kommunen där man vigs är att reseersättningen inte blir lika hög el att man slipper den. Men det är lite lurigt med vf för alla kommuner gör olika. I den kommunen vi vigs i så kan jag inte boka en vf förrens det är fyra månader kvar o då blir jag tilldelad en. Medans det i andra kommuner inte är några problem att boka en redan nu och då får man ringa runt till dem olika och höra med dem. Sedan så kan det kanske ara bra att ha en gåva till dem, då dem inte får så bra ersättning för att ställa upp.

• skille

Tx2: mens vi er å fikar i dag får jeg vite hvor mye vi kan forvente å få solgt leligheten for og om det er mulighet til å kjøpe vår lille drømme hus:)

• Tx2

Åh, vad kul! Håller tummarna att det går vägen.

• Linn74

Skille: Tack tack :)
    Vi har gjort en gästlista, bokat lokal för vigsel och fest samt beställt min klänning. Det som återstår är resten av kläderna, välja blomsteraffär (och bukett såklart), frisör, smink, blomstersmyckning, vigselförrättare... Transport för brudparet (troligtvis häst och vagn), hotell på bröllopsnatten...
    - OJ det var mycket!!! Jag som tyckte vi hade kommit så långt... :)

Hur går det för er??

Tx2: Tack för tipset, ja eftersom ingen av oss är från kommunen vi bor i, så känns det lite onödigt att ta en VF därifrån eftersom vi ändå inte känner nån personligen :)

• skille

Blir det hus, blir det stooor fest. det er jo et perfekte party hus

• skille

Vi har gjesteliste, lokal med servitører og koker, kjole og smoking til m2b, frisør og sminkør, transport, bryllupsnatten, husker ikke mer. all mat og drikke er fikset

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2