• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • MD2009

BUBBEL-daten!

24 september
    artist
    baver

25 september:
    artist
    Tx2
    Skille
    (baver, kan bara lite)
    sweetsun
    (Daniela)

26 september
    artist
    Tx2
    Skille
    baver
    sweetsun
    MD2009

27 september
    artist
    Tx2
    Skille
    sweetsun
    Daniela =)
    MD2009 (jag är liksom bortrest o kommer hem fre-em/kväll så fre o lör funkar men inte de andra dagarna...)

• MD2009

Tihi! Nu har jag en grundskiss på min brudbukett med hjälp av min skräddareväninna så poppade det plötsligt upp en idé som jag föll för... jag berättar på nästa träff såklart
    Spånade även på dukning och bytte plötsligt inriktning.... tror det kan bli något bra av det med *ler*
    Godnatt och sov gott alla!

• Tx2

S**t väder, inte alls sugen på att bege mig ut för att prova klänningar när man istället kan hålla sig hemma o lyssna på regnet mot rutorna o kolla i tidningar o film (27 dresses) istället.

Men nu är nästan inbjudningskorten spikade, skall bara fila lite på texten och välja vilken storlek på korten (har två olika sorter) vi skall använda till inbjudan o vilka till tackkorten.

• skille

Kan noen trylle frem litt sol??? Noen som kan fortelle meg hva man gjör i Göteborg når det regner??

• SweetSun

vi har löst melodikrysset och ätit en lång-frukost =P Lagom en regning dag

• Tx2

Då T är ute i skogen så fick jag tips på att rensa garderoben, annars kan man alltid bröllopsfundera. Leta låtar tex.

• Danielaa

Vilket väder, håller me er! Hade gärna hållit mig hemma hela dan... Men har ju jobbat då, så fick ju va inomhus iaf under de värsta skurarna...!

MD2009: Gu va spännande me brudbuketten då! Jag har typ 100 olika "idéer" fortfarande men inget som jag känner e helt rätt! Ska bli spännande å få se sen! Å dukningen, kul me idéer! Där har jag inte en susning ännu...!

Tx2: Aha, så m2b e en sån där "ur-å-skurare"? Ute i alla väder...? Ung som min då...!

Ikväll blir de bara massa bröllopspyssel tror jag, försöker bestämma mig vilken färg fjärilen på inbjudningarna ska ha... Inte så lätt som man kan tro!

Hoppas ni får en bra helg allihopa!

• MD2009

Danielaa: Ja, det var riktigt kul att komma på bukettidén för jag har tidigare känt det som att det bara skulle bli en blomma för sakens skull men nu blev jag riktigt ivrig
    Dukningen är långt kvar men en grundidé tog form... kanske.. hinner nog ändra mig ett par gånger.

Hur går det med fjärilen? Jag borde oxå ta tag i ibjudningsfunderingarna men det känns så avlägset ännu, har faktistk knappt reflekterat över hur jag vill att de ska se ut - får nog lyssna lite mer noga på nästa träff vad alla ni andra har för idéer

Tx2: Hur gick det med garderobsrensningen? Här borde det oxå rensas.. men jag fick iaf "tummen ur" och började röja upp i lgh - har sett bedrövligt ut ett tag för jag har inte fått tiden (och orken) att gå ihop Nu är det riktigt trivsamt hemma igen Bara disken o köket kvar - men det får bli imorn.

Skille: Hittade du något att göra en regnig lördag? Hoppas du iaf hade roligare än vad jag hade med tvätt o städ

Bästesöndag till alla!

• Tx2

MD2009: Ingen garderobsrensning, slipat på väggarna i hallen så nu är det slipdamm i hela huset. Börjar bli galen på att det aldrig blir klart och det är verktyg överallt o bara stökigt. Idag blir det en sväng till borås för att äta våfflor, träffa en av tärnorna (får se om hon har smält idéen med svart klänning) o näbbben.

Danielaa: Han tycker om att vara ute när det gäller att leta vimplar i skogen el leta efter små vita bollar.

Skönt att jag i alla fall (nästan) kan bocka av en sak på listan, utseende på pappersgrejerna.

Ha en bra söndag!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2