• Tx2

    Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

    Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

    Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

    x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • Tx2

    Satsa på grundfärgen vit. Blommor som matchar ert färgval. Kanske löpare, servetter, ev festprogram o placeringskort i dem färgerna oxå. Allt behöver inte vara i rosa o champagne. Vi kommer nog ha vit som bas o program i svart o lite detaljer (kan vara alt från ljus till blomster) i svart o grönt.

  • Linn74

    Baver: Tackar :) Just det, typsnitt... Jag är just i valet och kvalet mellan Petra script och Linotype Zapfino. För "plain text" kommer vi att använda Calibri för att det ska bli lite mer lättläst.

    Danielaa: Vad mycket du har fixat redan!! :) Jag har ett litet problem vad gäller inbjudningar. Vill gärna få med så mycket som möjligt utan att det blir en hel roman. Funderar på att trycka upp ett enkelt kort och sedan hänvisa till en webbsida där vi lägger upp all info.

    Bringsoniou: Fy vad taskigt med lokalen! Tänker ni kolla efter andra alternativ då eller?

    Skille: Champagne är jättefint, det finns väl champagnefärgade rosor??? Sidenband i champagne vet jag att det finns. Tänkte ni lite gammelrosa då, eller mer ljusrosa?

  • skille

    Linn: jeg vet ikke sitter å blar gjennom hundrevis med rosa bilder...

  • Vendel och Angelica

    god morgon flickor!!

    Bringsoniou surt alltså, så dålig stil ..... Hoppas att ni hittar ngt annat som ni bara älskar!!

    Skille, klart att ni kan ha champange och rosa!! Skirt och romantiskt!
    Det vanliga är ju att man tar upp färgtemat efter brudens bukett, sen gör man ju så klart Helt och hållet som man vill!! Men är man osäker på vad man vill ha så är det ju en bra grej att ta färgerna ifrån!
    Vi kommer ju ha mörkrött, grågrönt och sen då pärlemo/cream/champange efter buketten och typ det vita i klänning etc... ska ju ha mörkröda rosor och hjärtan på tråd i buketten och då gjorde vi det enkelt!
    M2b han var inne på blått o vitt... fint tyckte han vi bor ju på västkusten och kan ha havs tema... jag tror att jag fick 14 gråa hår på en gång (asg) Fick ur honom det fort hehehe
    Usch vad elak jag är...

    Härligt att ni tyckte om filmen igår! jag vill gärna se den för att se om den är som musikalen... sen så är jag ju lite små kär i Colin Firth sen jag såg honom i Pride & Prejudice serien 95 (oj vad gammal jag blev plötsligt)

    Vad gäller vad som är fixat o så så har vi ju de stora grundläggande sakerna klara!
    Frissan är "min frisör" gått hos henne sen 96! Hon heter Anette och jobbar på Mazi på Storgatan, helt underbar, hn gör inget man inte vill och säger oxå ärligt om ngt verkligen inte passar!! De som har gått till henne och klippt sig går ingen annan stans sen så till henne ska jag! Sen vad gäller smink så kommer jag fixa det själv, vill se ut som "mig" och inte riskera att ngn annan sminkar "fel"
    Påklädning får jag hjälp av min tärna och ev en tjej till, vet inte om det blir hemma el på salongen, beror lite på tiden och fotografering etc

    Typsnitt o så laddar jag hem massor från olika font sidor! Bara viktigt att kolla att ÅÄÖ finns med annars blir det jobbigt att sitta o göra prickar i efterhand

    Skille jag fick error när jag skulle kolla på er sida... ngt med musiken gjorde att det kronglande

    Idag har jag en ledig dag! Har dock ont i halsen, men det verkar inte bli så mkt mer med det! Har en del kort beställningar att pyssla med så jag får väl ta o ta tag i det!

    Längtar till helgen då det är stora stämpel och scrap mässan jippiiiiii

    krams på er

  • Tx2

    Jajust det, fotografen har vi prel bokat oxå.

    Angelica: Hoppas att halsonda är något som snabbt går över. Vill inte missa kladdkakan imorgon

  • Vendel och Angelica

    neeeeeeeeej klart att det blir kladdkaka!! Har jag inte feber så är jag ju inte "farlig" så då är det ju lungt!! !!


    Tx2 skrev 2008-09-03 11:12:35 följande:
    Jajust det, fotografen har vi prel bokat oxå.Angelica: Hoppas att halsonda är något som snabbt går över. Vill inte missa kladdkakan imorgon
  • skille

    Jeg kjeder meg sånn, det er ikke noe å gjøre på jobben i dag...

  • baver

    angelica, jag är 85are och helt förälskad i colin firth från stolthet och fördom serien..vi var ett gäng som plöjde hela boxen i ett nafs.

    har också börjat fundera på hur man ska skriva inbjudningarna egentligen..vi får skriva av oss när det kommit ut ngt bra

    ska bli jättekul att ses imorgon! ha det got tills dess.

  • Myrmor

    Vad tar de på 8 stolar för uppsättningen (hon "bor" på min gata ju ? Kan ju vara en idé att fixa frisyren här på morgonen, och åka till vänersborg efter det *funderar*..


    Danielaa skrev 2008-09-02 21:58:13 följande:
    Tx2 och Skille: Tack för ikväll tjejer! Trevligt me fika å alltid kul me bio! Ojoj, kanske borde fundera på hur långt man kommit nu när ni ändå börjat... Tror nog vi ändå kommit rätt långt me lite av allt...?Har bestämt mig för klänning (99,9% säker nu!) ska bara beställas! Sambon vet vilka kläder han ska ha, ska bara köpas/hyras, färgtema klart, inbjudningskorten e på g, ring kollar vi fortf på, frisören e klar (inte smink...), fotograf bokad, kyrka å festlokal bokat, blommor delvis planerat å tom köpt pärlorna till!, tiaran ska designas (*lucky me*), skor klart, slöjan finns här, smycken klart,världens sötaste caketopper... Fick hem mitt ursnygga strumpeband me våra namn på idag! Hmm, nåt mera.. ojoj, vi har ju massa klart! Men oxå hur mycke som helst kvar... Bringsoniou: Ahh, surt me lokalen då! Viss prisskillnad kan man väl säga...?!Har ni funderat nåt på va som ska stå i inbjudningskorten? Hur ni ska skriva alltså...?Frisör förresten kan jag tipsa om "min" frisör! Anki på "8 stolar" i Olskroken. Hon e verkligen sueprduktig å så snäll å go! (Känner henne privat oxå ja... ) Till alla utom Tx2 då!
  • SweetSun

    jag åkte på att jobba imorgon.. men ska försöka ta mig till glassen endå

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2