• Tx2

    Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

    Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

    Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

    x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • Tx2

    Vi har inte tagit några mer beslut än vigselplats, festlokal, vilka personer som vi vill ha delaktiga (allt från näbb till toastmaster), färger som vi planerar efter. Första utkastet på gästlistan är klar (kommer säkert att ändras i december/januari). Börjat kika/fundera på transport, musik o mat. Snart dax för mig att ta tag i klänningsträsket.

  • skille

    Vi har ikke valgt farger enda, M2b mener at det ikke er så viktig.

  • Linn74

    Just det ja, färgtema...

    Vad har ni valt för färger?
    Jag var ett tag inne på vinrött och begie, men det kanske känns för "tungt" på vårbröllop?

  • Tx2

    Sambon har valt (förutom det vita) svart och ljusgrönt. Och vi gifter oss oxå på våren. Så inbjudningskorten blir svarta med lite grönt. Han vill ha svart froccoat med vit el grönt inslag. Förhoppningvis går tärnorna med på att ha svarta klänningar.

  • Vendel och Angelica

    hej hej Linn74
    Trevligt med en brud till!! !!
    Ska ni vigas borgeligt el med präst? det är lite olika hur det är med avgifter och så då

    Här är lokal, kyrka, präst, fotograf, frisör bokat och klart! Det ser ut som om min systers pojkvänns pappa kommer fixa maten!! Tema blir väl klassiskt "romantikst" Vinrött, grågrön(som hjärtan på tråd) och cream/pärlemoskimmer....
    Klänningen har jag fått uppskissad... tärnans är på G och M2b vet vad han vill ha på sig, våra näbb sonen och hans kusin Lucas har vi en plan för !

  • Linn74

    Vendel och Angelica:

    Hej! Vi ska vigas borgerligt.
    Åh uppskissad klänning!?? Har du egen design på den??? Spännande!!

  • SweetSun

    här är det svart/vitt och lite rosa som gäller, en sån lite mer "gammelrosa". det är eg bara en mall för vad jag ska pynta med på borden, är inte så nitisk med de färgerna på nåt annat under dagten.

  • Linn74

    Ja, VAR ska man låta färgerna gå igen??? man vill ju liksom inte att det ska bli "overkill" även om man gärna vill ha det enhetligt... ;)

    Jag tänker servetter och bordsdekorationer, någon enstaka blomma i brudbuketten och inbjudningarna.

  • Vendel och Angelica

    Jag har fått hjälp av en tjej utifrån delar av olika klänningar som jag gillar skarpt och av det blev det en klänning!! Ska bara tappa ngr kilo innan jag kan ta mått o så


    Linn74 skrev 2008-09-02 11:49:13 följande:
    Vendel och Angelica: Hej! Vi ska vigas borgerligt.Åh uppskissad klänning!?? Har du egen design på den??? Spännande!!
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2