• Mrs Fr

    Oktober

    Gamla tråden har stängt, så här är en ny!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-19 20:40
    Här är listan i dagsläget:

    4 oktober:
    JohannaTotte
    Mrs Fr
    Kärlek ger näring åt själen
    Pingi
    sockerbollen
    gabriella jens
    mc lind
    gullolle
    mct
    Hippiefridolina
    Fru Oktober
    lindan 77
    Oktober4

    11 oktober:
    snaily
    Lakritspuck
    MrsNorell2b
    20081011
    hgav
    Snödrope08
    friida
    sötis1985

    18 oktober:
    jolpe
    karmag
    oktober 18
    LCDS
    metoo

    25 oktober:
    zizzi79
    HelenaOlivia 25/10 2009

    Hemligt datum i oktober:
    Nedina

  • Svar på tråden Oktober
  • mct

    Hej!

    Vad ska ni äta under förberedelserna den dagen då ni gifter er?
    Jag har funderingar på att göra en smörgåstårta dagen innan så att det är bara att äta dagen D.

  • Nedina
    20081011 skrev 2008-09-22 20:45:31 följande:
    ohh så roligt att det var flera som blev hippade i lördags!Lätt den bästa dagen i mitt liv än så länge.....satsar ju på att bröllopet blir den bästa!!'ler* Nedina: Du ska inte vara orolig, tror säkert dina vänner fixar en helt underbar dag med dina vänner!
    [/citat]

    Ja, hoppas ju på det. Men är lite svårt för en kontrollmänniska som mig att släppa taget.
    mct skrev 2008-09-23 09:39:16 följande:
    [citat]
    Hej!Vad ska ni äta under förberedelserna den dagen då ni gifter er?Jag har funderingar på att göra en smörgåstårta dagen innan så att det är bara att äta dagen D.
    Oj, det hade jag inte ens tänkt på. :-S Antar att vi kommer att antingen beställa pizza eller göra en gryta av något slag några veckor innan, som vi fryser ner. Bara att ta upp och värma när det är dags. Att göra pizza själva och frysa ner när är också ett alternativ. Vi har så mycket ändå att fixa sista dagarna eftersom vi ska göra all mat själv, så det vore bra med något som vi inte behöver lägga så mycket tid på.
  • mct

    Hej!

    Hur går det för er?
    Här så går det bara bra. Igår så färgade jag håret. Inte sån stor skillnad men ändå lite frächare..

  • hgav

    för mig går det oxå bra. Ska beställa tårtan på måndag och min M2B har fått uppdraget att fixa vinlistan med systemet.
    dock har jag börjat få mardrömmar... .
    Häromnatten drömde jag att jag klippte av mig allt hår, och när jag sedan kom till min frisör för uppsättningen blev hon helt förtvivlad för att jag var totalt snaggad
    Och inatt drömde jag att hela vigselakten spårade ur.. jag ch min M2b fick för oss att vi skulle åka hem och hämta välling och pyjamas till vår dotter medan solisten sjöng.. (det skulle vi ju hinna....)

  • mct
    hgav skrev 2008-09-25 10:51:46 följande:
    för mig går det oxå bra. Ska beställa tårtan på måndag och min M2B har fått uppdraget att fixa vinlistan med systemet.dock har jag börjat få mardrömmar... .Häromnatten drömde jag att jag klippte av mig allt hår, och när jag sedan kom till min frisör för uppsättningen blev hon helt förtvivlad för att jag var totalt snaggad Och inatt drömde jag att hela vigselakten spårade ur.. jag ch min M2b fick för oss att vi skulle åka hem och hämta välling och pyjamas till vår dotter medan solisten sjöng.. (det skulle vi ju hinna....)
    hehehe, ja visst är det konstigt vad nerverna kan ställa till med. Drömmer dom mest konstiga saker när man är stressad!
  • Stardusty

    Halloj brudar

    Blev också hippad i lördags, verkar ha varit en gemensam möhippedag för oss oktoberbrudar

    Nu har äntligen kyrkan ringt, vi ska träffa prästen på tisdag och kantorn ska jag prata med imorrn. Henne måste jag ju träffa vid sidan av för solisten som ska sjunga på vårt bröllop är ju jag själv men det vet inte min m2b

  • 20081011

    gahhhh fått TRE munblåsor på ena sidan av munnen....hoppas verkligen de försvinner innan bröllopsdagen.....

    Idag har vi hämtat ringarna och klänningen, jag blev provsminkad i tisdags och i helgen kommer en kompis till mig och ska hjälpa mig att fixa placeringskorten! Det är dags att gå in skorna.....herregud jag är skit stressad och nervös......

  • Fru oktober

    Oj oj oj. Det är så jädra snart nu. Måste bara skriva av mig lite raskt...
    ALLA retar mig på jobbet för att jag är med här = (
    Nån annan som blir mobbad? De är rädda att jag ska bli personlighetsförändrad och en girligirl, haha. Ingen risk.
    Nog om det - de kommer också hamna här - i sinom tid.

    Alltså om man är hyfsad säker på att det verkligen blir ett JA i kyrkan, man fortfarande känner att man hittadt Den Rätte eftersom man skrattar 75 gånger om dagen ihop och någon gång i veckan kastar små möbler av ilska men sedan reder ut saker på ett utmärkt sätt. När musiken är klar, plus att man har skitduktigt folk som ska spela på festen.
    Man har beställt apmycket mat och tårta som jag gärna skulle äta 7 bitar av nu. Plus en massa vin och öl och avec. Kul mingelaktiviteter och lite skjuts i bålet. Samt nattamat, vickning och en lokal som ligger helt underbart vackert och där man kan parta natten lång. Och vänner som man VET kommer festa. Är inte allt rätt lugnt då?
    Om man skulle göra fula placeringskort eller glömma servettringarna hemma - det måste ju spela så sjukt liten roll egentligen!! När man tänker på hur kul det ska bli!!! Och hur kär jag är, och att vänner från alla möjliga ställen dyker upp! Om håret ramlar ner eller om det ösregnar - det kommer ju ändå bli så sjukt ROLIGT!!!! Och helt underbart att få vara i ett litet kapell med en skog av höstfärger utanför. Oj oj oj - jag längtar verkligen. Nu ska jag provbaka desserten! HURRA vad det är spännande och underbart just nu. Hoppas ni alla känner likadant!

  • 20081011

    Fru oktober:trist att de retar dig för att du valt att bolla ideer här inne! Jag tycker det är hur skönt som helst att ha er här och bolla med eftersom jag har en känsla av att vänner och familj börjar tröttna så smått på mig och mitt tjat om bröllopet!!!*ler*

Svar på tråden Oktober