• Mrs Fr

    Oktober

    Gamla tråden har stängt, så här är en ny!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-19 20:40
    Här är listan i dagsläget:

    4 oktober:
    JohannaTotte
    Mrs Fr
    Kärlek ger näring åt själen
    Pingi
    sockerbollen
    gabriella jens
    mc lind
    gullolle
    mct
    Hippiefridolina
    Fru Oktober
    lindan 77
    Oktober4

    11 oktober:
    snaily
    Lakritspuck
    MrsNorell2b
    20081011
    hgav
    Snödrope08
    friida
    sötis1985

    18 oktober:
    jolpe
    karmag
    oktober 18
    LCDS
    metoo

    25 oktober:
    zizzi79
    HelenaOlivia 25/10 2009

    Hemligt datum i oktober:
    Nedina

  • Svar på tråden Oktober
  • Lindan77

    Min m2b är också iväg idag!
    Mrs Fr skrev 2008-09-20 10:10:05 följande:


    Idag är min m2b iväg på svensexa. Hoppas att han får en kul dag!!
  • oktober18

    Mrs Fr skrev 2008-09-20 10:10:05 följande:


    Idag är min m2b iväg på svensexa. Hoppas att han får en kul dag!!
    Min också! En gorilla kom och hämtade honom 8.30 i morse. Sen har jag hört att han har fått flyga plan, spela ishockey och äta ärtsoppa med tillhörande punsch. Roligt! Jag blir lycklig över hans underbara vänner. Att jag hade en superkul möhippa i juli är inte så tråkigt heller - tack mina älskade vänner!
  • hgav

    Min M2B har de oxå kört hårt med idag. Aktivitet på höghöjdsbana 14m upp i talltopparna) och sedan 3 ronder kickboxning. Pratade med honom för en stund sedan och nu är de hemma hos en av killarna för middag.. Han låter nöjd

  • 20081011

    imorse kl 7,45 vaknade vi av att det ringer på dörren........ :overraskad Wilma blir överlycklig och skricker mormor, jag ner och öppnar dörren och där ute står min svåger Johnny och granne Erik, de undrade om Thomas var hemma.....tack gode gud tänkte jag, det var inte till mig denna gången! Kan ju tilläggas att denna mamma inte mådde så bra efter gårdagens drickande.......efter några minuter invaderas hela huset av vänner och familj, och min kusin skricker, NU TAR VI DIG LIZA.....tji fick jag...var inte bara Thomas som skulle bli hippad....fick mig en lista med saker som skulle packas....visste varken ut eller in....Thomas blev orolig eftersom han skulle börja jobba kl 13.30......Frukosten serveras och Thomas får veta att de har verkligen försökt att få honom ledig från jobb men inte lyckats nämnvärt!det enda som lyckades med var att han fick börja jobba 1 timme senare! En flaska hängs runt min hals med budskapet att innehållet ska vara uppdrucket innan kl 13.00.Det tisslas och tasslas en hel del så jag bestämmer mig för att det bara är att följa med och inte oroa mig....jag har klargjort sedan innan att jag skulle gå hem om jag ställdes på stan för att sälja massa saker! Vi packas in i bilar och färden påbörjas! Efter lite vilsekörande så kommer vi fram till ngt som jag inte nu kommer ihåg vad det heter.....men iaf ett ställe där man är inspirerade av cowboys. Där möter lite fler människor upp och vi får veta att vi ska tävla i olika grenar och delas upp i olika lag!Vi ska tävla som man gör i fångarna på fortet! tävlingarna börjar och alla ger verkligen Järnet!! skit roligt! Efter tävlingarna så tänds grillarna och det serveras grillad korv och bröd! Thomas tackar för sig och beger sig till jobbet!Vi andra hoppar in i bilarna och kör mot för mig okänt mål!För att fördriva tiden så kör vi in på Mc.donalds och köper varsin glass....efter lite bilkörande till och möte med Anna och simon på stenbocksgatan....så hamnar vi så då på ramlösa brunn och där man kan bada och har det mysigt! Vi badar och bubblar och slappnar av i ca 2 timmar och verkligen myser!Underbart! Alla gör sig vackra och snoffsar till sig . Därefter hamnar vi hemma hos min kusin där det äts snacks, dricks och sjungs singstar!!! :cool Därfefter hamnar vi på cardinal där det kryssas till middagen och alkoholen flödar eller iaf för min del.....upp på dansgolvet där det rockar loss!!! vilken kväll!!!! så underbart roligt!!!!

  • Mrs Fr

    *Oiiiiiiiiiiiiiiiiiiii*

    Jag har blivit hippad!!!

    Igår på morgonen så lurade jag iväg min m2b till våra vänner och där kidnappades han för sin svensexa. Jag och hans lillasyster var här hemma med mina barn. Vi hade bestämt att träffa min kompis och hennes barn på eftermiddan eftersom hennes sambo också var borta (han var med på svensexan).

    Klockan 11.20 ringer det på dörren, och när jag öppnade låg det ett kuvert med mitt namn på. I låg ett brev där det stod vad jag skulle packa i en väska och att jag skulle vara redo för avfärd 11:40. Bara 20 minuter!!

    Men mina barn då?? Det var redan fixat så klart... När klockan blev 11:40 kom 6 av mina vänninor + min m2bs föräldrar (som bor över 30 mil bort). Vi packade in oss i en minibuss och åkte iväg. Jag hann knappt säga hejdå till barnen... Vi plockade upp ytterligare en kompis på vägen och drog vidare. Vi skulle ha ätit lunch på en restaurang, men vi var lite sena så det blev drive thru på Max istället. Funkade bra! Sen åkte vi till ett glasbruk där jag fick skulptera och blåsa glas. Jättesvårt men riktigt roligt. Vissa grejer ser hemska ut, men några saker blev fina! Jag blåste bla. två champagneglas som jag ska ge till min m2b på bröllopsnatten när vi kommer till hotellet så att vi kan skåla lite.

    Sen drog vi vidare tillbaks till stan. Där fick vi en lektion i orientalisk dans (magdans). Jättekul det med!

    Därifrån gick vi till en salong med relaxavdelning och bubblade, bastade, drack och åt snacks. Vi piffade till oss, och gick sen och åt god mat och dansade på restaurang/nattklubb. Senare på kvällen slöt svensexagänget upp, så jag fick pussas lite med min älskling!

    Jag hade en helt fantastisk dag!! Att jag sen var helt och totalt ovetandes gjorde ju saken ännu roligare. Det fanns inte i min vildaste fantasi att dom skulle ta oss samtidigt. Jag trodde ju knappt att jag skulle hippas överhuvudtaget...

  • Mrs CJ

    Haha, här är en till som blev hippad igår. Hade som många andra ingen aning när jag gick till affären med m2b för att köpa städartiklar (ska städa vår nuvarande lgh inför visning). När vi vandrar runt i affären hörs mitt namn från högtalarna och jag ombeds omedelbart att ta kontakt med kundtjänst. Kommer ner dit och får besked om att gå runt hörnet för där väntar en väktare på mig...

    Icke, för där stod 15 tjejkompisar och började blåsa i visselpipor och föra massa väsen så hela affären började undra. Sen bar det iväg till skivinspelning (har en känsla av att den singeln kommer att spelas upp på bröllopet ), sumobrottning och dricka bubbel och äta massa snittar. Under dagen fick jag hela tiden svara på frågor som min m2b också fått svara på. För varje gång jag svarade som han fick jag 20 kr för drinkpengar till kvällen. Fick ihop en rejäl slant .

    När jag hade piffats iordning för kvällen så fixade sig alla andra så blev det middag, dans och drinkar resten av kvällen. Helt klart en av de absolut bästa dagarna/kvällarna i mitt liv. Hur roligt och underbart som helst !

    Nu gäller det bara att knyta ihop resten av trådarna inför bröllopet om mindre än 3 veckor... .

  • Nedina

    Så avundsjuk på er alla som har möhippan avklarad! Låter som att ni alla haft en jätterolig dag!

    Själv är jag fortfarande nervös för om, när och hur det ska bli med min möhippa.

  • mct

    Hej!

    Nu så är det inte långt kvar för oss som ska gifta sig den 4:e oktober =)
    Är ni nervösa? Själv så är jag inte så nervös ÄN men det kommer nog.

  • 20081011

    ohh så roligt att det var flera som blev hippade i lördags!Lätt den bästa dagen i mitt liv än så länge.....satsar ju på att bröllopet blir den bästa!!'ler*

    Nedina: Du ska inte vara orolig, tror säkert dina vänner fixar en helt underbar dag med dina vänner!

Svar på tråden Oktober