• Mrs Fr

    Oktober

    Gamla tråden har stängt, så här är en ny!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-19 20:40
    Här är listan i dagsläget:

    4 oktober:
    JohannaTotte
    Mrs Fr
    Kärlek ger näring åt själen
    Pingi
    sockerbollen
    gabriella jens
    mc lind
    gullolle
    mct
    Hippiefridolina
    Fru Oktober
    lindan 77
    Oktober4

    11 oktober:
    snaily
    Lakritspuck
    MrsNorell2b
    20081011
    hgav
    Snödrope08
    friida
    sötis1985

    18 oktober:
    jolpe
    karmag
    oktober 18
    LCDS
    metoo

    25 oktober:
    zizzi79
    HelenaOlivia 25/10 2009

    Hemligt datum i oktober:
    Nedina

  • Svar på tråden Oktober
  • Nedina

    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-09-09 12:06:58 följande:


    nu har jag gjort vigselprogrammen Ska bara välja vilken färg på pappret jag ska skriva ut dem på. Annars så på fredag bokar vi, maten, tårtorna, o bestämmer färgen på blommorna. Har även fixat musiken till bröllopet 5 olika skivor med olika sorters musik.. allt från svenska ballader till dansband till disco
    [/citat]
    Vi hade också tänkt ha flera skivor med olika sorters musik. Skönt att höra att någon annan tänkt lika.

    Ni som ska ha festprogram, vad använder ni för papper ytterst och vart har ni köpt det? Kan inte bestämma om vi ska snåla ut och bara köra på vitt vanligt papper eller om vi ska ha krafigare. Kan inte hitta på något bra ställa att köpa de kraftigare isf. Tips???
    nossan skrev 2008-09-09 12:14:10 följande:
    [citat]
    18 oktober här=)
    Välkommen till tråden!
  • Nedina

    Hoppas ni ser min fråga där i mitten, blev så konstigt. Annars kommer den igen här:

    Ni som ska ha festprogram, vad använder ni för papper ytterst och vart har ni köpt det? Kan inte bestämma om vi ska snåla ut och bara köra på vitt vanligt papper eller om vi ska ha krafigare. Kan inte hitta på något bra ställa att köpa de kraftigare isf. Tips???

  • Kärlek ger näring åt själen

    Det är min pappa som har utformat våra med första sida o allt.. och han har skrivit ut det på ett styvare vitt papper

    Sötis1985
    Åh vad sotis jag är på dig Jag vill prova min klänningen IGEN!!! hihi Men jagfår inte hem den förrens den 2/10 o då får jag den iofs leverad hem till dörren *skrattar*


    Nedina skrev 2008-09-09 12:26:56 följande:
    Ni som ska ha festprogram, vad använder ni för papper ytterst och vart har ni köpt det? Kan inte bestämma om vi ska snåla ut och bara köra på vitt vanligt papper eller om vi ska ha krafigare. Kan inte hitta på något bra ställa att köpa de kraftigare isf. Tips???
  • karmag

    Ja visst närmar det sig...jag har köpt superfina papper till festprogrammen på matton i malmö. Har fått problem med min överdel till klänningen eftersom den dolda blixtlåset i sidan släpper så fort man rör sig....då trillar den ju av!!! Man vill ju inte stå naken framför prästen....har lite ångest över detta men får väl sy in mig i den eller något. Ska gå tillbaka till affären och se vad de har att säga... Försöker att inte få panik. Annars har jag köpt dukar på jysk rea. Vita, krossad sammet. Väldigt prisvärt!!

  • hgav

    Jag har hittat lite tjockare creme-färgat papper på panduro som jag planerar att ha till festprogrammen.
    Vi träffar vigselförrättaren denna vecka och sen ska jag till sömmerskan för att få klänningen uppsydd nästa vecka (hoppas jag kommer i den... kör Modifast till lunch denna vecka oxå )

  • 20081011

    Hej hopp!
    idag ringde prästen...ohh ...spännande..han kunde dock inte träffa oss förren en vecka innan vigslen....men som jag sa vi har inte så stora förväntningar på vigslen....Vad står det i era vigselprogram?

  • Kärlek ger näring åt själen

    OJ.. Hoppas att det löser sig för dig.. i värsta fall får du ha ngn säkerhetsnål eller något...

    En annan sak.. Har ni tjejer något bra tips på "utslagnings"frågor?? Vi har ju både korsord o frågor i vårt festhäfte men vi kom på det tänk så är det flera som har samma "poäng".. frågan är då hur man ska utse en vinnare.. Har ni några bra förslag? Fundera lite på gäster m gester eller att man läser en rad ur en sång o sedan så får de fortsätta.. men det är svårt.. iom det är olika åldrar..

    Nu är ivarje fall musiken o Vigselprogrammen färdiga *skönt* På fredag blir det beställa mat,tårta o blommor (färgen)

    det är 25 (!!) dagar kvar tills vi gifter oss den 4 *känner hur nerverna gör sig påhörda*


    karmag skrev 2008-09-09 19:33:07 följande:
    Ja visst närmar det sig...jag har köpt superfina papper till festprogrammen på matton i malmö. Har fått problem med min överdel till klänningen eftersom den dolda blixtlåset i sidan släpper så fort man rör sig....då trillar den ju av!!! Man vill ju inte stå naken framför prästen....har lite ångest över detta men får väl sy in mig i den eller något. Ska gå tillbaka till affären och se vad de har att säga... Försöker att inte få panik. Annars har jag köpt dukar på jysk rea. Vita, krossad sammet. Väldigt prisvärt!!
  • sockerbollen

    Igår gjorde jag håruppsättning och det blev så bra, kommer bli ursnyggt. Nu måste jag ta tag i blombiten...Köpte fina västar till kidsen idag också. Snart färdig med placeringskorten, men inte med bordsplaceringen, men hoppas det kommer gå fort. Vi tänker sätta dem ihop som umgås i vanliga fall, det är ju ingen knyta-nya-kontakter-kväll så vi kör med säkra kort!

    Nedina: Kan du inte ha lite "finare" papper till som fram och baksida och vanliga A4 inuti?

  • Nedina
    sockerbollen skrev 2008-09-09 22:11:27 följande:
    Igår gjorde jag håruppsättning och det blev så bra, kommer bli ursnyggt. Nu måste jag ta tag i blombiten...Köpte fina västar till kidsen idag också. Snart färdig med placeringskorten, men inte med bordsplaceringen, men hoppas det kommer gå fort. Vi tänker sätta dem ihop som umgås i vanliga fall, det är ju ingen knyta-nya-kontakter-kväll så vi kör med säkra kort!Nedina: Kan du inte ha lite "finare" papper till som fram och baksida och vanliga A4 inuti?
    Jo, har också tänkt att jag skulle kunna ha så, men papperen jag hittat på Panduro är inte A4 och då skulle jag behöva beskära alla. Fast kanske är jag som letat dåligt... Sedan känner jag mig lite snål. De papperen jag sett kostar 4 kr st och behövs ett till varje festprogram, vi behöver alltså 50 papper. Vet inte om jag kanske tyckt att det var värt det om det åtminstone varit i A4.
  • JohannaTotte

    Åhhhh nu är jag sååå arg. Är säkert både graviditetshormoner och bröllopsnerver som spökar MEN...
    Mannen har inte fixat kläder förens idag. Vi gifter oss 4 oktober. Jag har varit lugn och sagt att jag bara hoppas att det finns kläder kvar. Det hade det gjort MEN....
    Han kommer hem och berättar glatt att han fixat en MÖRKBLÅ frockcoat. Den enda guideline han fick var att han MÅSTE gå efter vår färgkod som är Svart, vinrött och vitt.
    Min klänning har nämligen ett stort brett band i svart siden i midjan.... kommer bli totalt miss match. Blir så jäkla irreterad o trött att jag inte vet var jag ska ta vägen. Nu måste jag som har ganska mycket annat för mig åka med honom o fixa kläder som passar. Han är irreterad för han tyckte att mörkblå satt bäst på honom. Men om han hade bestämt sig för att titta på kläder samtidigt som jag köpte klänning hade han haft mycket att säga till om... men inte nu, med mindre än en månad kvar till bröllop.
    HJÄLP!

Svar på tråden Oktober