• Mrs Fr

Oktober

Gamla tråden har stängt, så här är en ny!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-19 20:40
    Här är listan i dagsläget:

4 oktober:
    JohannaTotte
    Mrs Fr
    Kärlek ger näring åt själen
    Pingi
    sockerbollen
    gabriella jens
    mc lind
    gullolle
    mct
    Hippiefridolina
    Fru Oktober
    lindan 77
    Oktober4

11 oktober:
    snaily
    Lakritspuck
    MrsNorell2b
    20081011
    hgav
    Snödrope08
    friida
    sötis1985

18 oktober:
    jolpe
    karmag
    oktober 18
    LCDS
    metoo

25 oktober:
    zizzi79
    HelenaOlivia 25/10 2009

Hemligt datum i oktober:
    Nedina

• Svar på tråden Oktober
  • hgav

Huu är det bara 5,5 vecka kvar??
    Mrs CJ- Fotografera kan ni nog göra där - det är öppet för allmänheten fram till kl 17.00 så vi kommer nog att fotas med lite annat "löst folk " i lokalerna. Man får hoppas att folk visar lite hänsyn.

jag börjar nog känna att jag har hyfsad koll. Har försökt att inte hänga upp mig på så mycket detaljer och att faktiskt lita på de som är proffs på sådant här. Träffade restaurangen igår och han som är ansvarig där verkar jättebra och har mycket bra idéer. De stora grejerna som är kvar är våra näbbkläder (vet vad jag vill ha, men de ska beställas) M2B kläder, beställa tårta och blommor och så bordsplaceringen såklart...
    Har gjort ett ganska enkelt festprogram som ska kompletteras med några småsaker, men det är på få sidor och jag kör inte med gästpresentationer etc. Känner jag mig själv rätt så kommer jag säkert komma på en massa sista-minuten saker så att jag kommer vara superstressad när vi väl är där - men det är väl bara att ta 3 djupa andetag
    Vår fest håller på till 02:00 - vi räknar med att komma till bords omkring 19-tiden och vill absolut inte att middagen håller på längre än till 22:30 (helst 22:00).

Hur mycket har ni kvar då?

• Kärlek ger näring åt själen

Vår fest håller på tills den slutar hihi vi har ingen tidsgräns på oss Mer än att det ska vara städat på söndagen kl 9

• hgav

Oj- det blir till att gå upp tidigt Har ni någon snäll kompis eller släktning som städar?
    tack och lov så ingår städning för oss..

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-09-03 14:06:08 följande:

Vår fest håller på tills den slutar hihi vi har ingen tidsgräns på oss Mer än att det ska vara städat på söndagen kl 9
  • Kärlek ger näring åt själen

Hehe nej vi städar själva på kvällen Eftersom vi blir så få och jag tror inte många sover över så blir det inte så sent för oss :)

hgav skrev 2008-09-03 14:35:46 följande:
    Oj- det blir till att gå upp tidigt Har ni någon snäll kompis eller släktning som städar?tack och lov så ingår städning för oss..Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-09-03 14:06:08 följande:
  • 20081011

Vår fest håller på till kl 1 när nattamaten serveras! Vi kommer beställa en taxi som hämtar oss vid 00.45 så vi lämnar festen då för att åka till vårt hotell där vi fått hotellsviten av mina syskon!

• mct

Vår fest håller på så länge gästerna vill. Det ska vara städat på söndagen kl 8.30. Men det fixar vaktmästaren på stället. Vi ska bara ha grovstädat innan.

Nu är det inte långt kvar. Idag så är det en månad till dagen D. Spännande!

Alla som vi bjudit kommer och det tycker jag är kul!

Har ni mycket kvar att fixa eller är allt klart?

• Nedina

Vår fest håller också på hur länge vi vill. Ska vara urstädat 12:00 dagen efter. Tänkte bjuda på frukost vid 9:00 för de som hjälper oss att städa. Eftersom de flesta bor på annan ort och många sover över behöver vi ju ändå bjuda på frukost...

Närmsta projekten är att beställa väst till sambon (kommit på att han vill ha en vit), göra klart gästpresentationerna i festprogrammet och göra klart bordsdekorationerna.

Känns helt vansinnigt ibland, känns som jag skulle kunna pyssla i all evighet inför den här festen. Kommer på nya saker hela tiden.

• mct

Hej!
    Är det många som följer den gamla traditionen idag (gammalt, nytt, lånat...)?

Här så har det blivit så fast inte medveter..
    Gammalt: är min mormors förlovningsfing som jag har förminskat och satt i några stenar.
    Nytt: är klänningen, skorna och underkläderna.
    Lånat: blir nog att jag lånar en sjal av min mormor.
    Fått: strumpeband har jag fått. (det är av godig =)
    Blått: det är lite blått i strumpebandet..

• karmag

jag har fått ihop: lånat(diadem av en väninna)
    nytt:klänning
    fått :örhänge
    blått:får bli strumpeband
    Gammalt får jag leta fram...

Kansk inte så viktigt men ganska kul!

• hgav

Har inte ens börjat tänka på det , men nytt (klänning, underkläder, ring, skor), blått( blir nog något på underkläder- strumpeband eller så) och fått(örhängen) är inga problem. Det är väl gammalt som kan bli lite struligt.. Minn klänning begränsaer användandet av halsband etc. Kanske kan använda ett gammalt arband från min mamma eller så (men blir det lånat då?)

Svar på tråden Oktober