• Anki82

    Augusti 2009

    Undrar om det är nån mer än jag som gifter sig i augusti 2009, jag o min m2b gifter oss den 29de augusti kan inte vänta. hur långt har ni kommit i planeringen? har endast bokat kyrka hitills./Anki

  • Svar på tråden Augusti 2009
  • SaraPayam

    Hej
    Jag & min sambo gifter oss oxå i Augusti :) Vi har varit runt & kollat på lokaler & i morgon ska vi besöka vårt nr 1 igen för att sedan bestämma oss om det är det vi vill ha :) Annars så har vi gjort vår gästlista, gjort några prov inbjudnings kort, valt ut kläder till mig & min m2b. / Sara

  • Anki82

    Måste komma igång på allvar nu, vi bor på Irland så försöker göra så mycket som möjligt på nätet. var ska ni gifta er?/Anki

  • SaraPayam

    Vi kommer troligen att gifta oss på Bjertorp slott, det ligger i Kvänum mellan Skara & Vara, vi ska bestämma oss inom en veckan, men det lutar åt det i alla fall :) Vi ska dit en gång till i morgon & kolla en gång till tillsammans med våra föräldrar, det ska bli så kul :)
    Jaha vad spännande :) Men ni ska gifta er här i Sverige, eller? Blir det ett stort bröllop?
    Vi kommer att bjuda 70 gäster, sen vet man ju inte om alla kommer, vi har ganska många släktingar som bor utomlands, men det skulle vara så kul om alla kunde komma :)

    / Sara

  • SMarie

    Åh, jag ska också gifta mig i augusti 2009.
    Vi har bokat kyrka och lokal och tänkte nog ta det lugnt med resten nu, men jag tycker att det är sååååå roligt att jag inte kan låta bli.
    Vad spännande att planera ifrån Irland...
    /Sara

  • Leese

    Jag tror att jag gifter mig i Augusti 2009, men jag vet inte säkert... Fast jag vet att kyrka å slott är bokade ett visst datum, men min m2b håller det hemligt för mej fortfarande. ja tror han har nån hemlig grej på gång så ja får allt hålla mej te tåls. han vill nämligen "fria" själv å att bröllopet ska stå inom ett år efter. Så de e ingen som vet om att de e dags så pass "snart". Fast vi bestämde oss förra året..

    Vi har skrivit gästlistan typ klart, å så har vi bestämt all musik i kyrkan, men inte tillfrågat de tilltänkta "musikerna".
    å så har vi bestämt att vi ska fråga mina båda storebröder om de kan tänka sej å toasta. ja ska ha min mammas klänning å så ska brudbuketten innehålla vita/begea rosor å nått grönt å va droppformad!

    gha.. ja bara längtar efter att de ska bli officiellt.
    å ja e så nyfken på va han hittat på!!!

  • Anki82

    Hej Ja jag är från Hammarö utanför karlstad från början och har alltid velat gifta mig i kyrkan där, så vi gifter oss hemma kan inte vänta. Vi har planerat att bjuda ca 100pers men sen om alla kan komma med resa över för lite mer än hälften vet man ju inte men förhoppningsvis har bara kyrka bokat än så länge försöker kolla lite på lokaler, vi åker "hem" i september tillsammans för att se om vi kan boka nåt då.
    Har inte provat några klänningar än men tror jag vet ungefär vilken stil jag vill ha.
    Har frågat 2 av mina bästa kompisar om de sjunger i kyrkan men inte bestämt nån musik än.

  • SaraPayam

    Hej Anki82
    Men det är ju alla fall en bra start, jag har beställt min klänning & den har kommit till posten, men jag har inte hämtat den ännu, ska göra det i morgon, är jättespänd :)
    Idag har vi varit & kollat på vårt slott igen & det kändes lika bra som sist, den här gången hade vi med våra föräldrar & de blev stormförtjusta i slottet :)
    Måste ta tag i inbjudningskorten med, ska ju skicka dem i Augusti i år :)

    Hej SMarie
    Grattis, vad kul att du med ska gifta dig i Augusti :) Vart ska ni ha ert bröllop?

    Hej Leese
    Vad spännande att du inte vet om när bröllopet är planerat :) Jag skulle vara hur spänd som helst. Vart kommer bröllopet äga rum (vilken stad)?
    / Sara

  • Anki82

    Va härligt Leese att du inte vet när jätte spännande ju!

    Hmm du är verkligen väl organiserad som redan har din klänning var beställde du den? Har inte äns börjat prova än..=)

    Väntar fortfarande på min ring den är beställd men inte färdig än längtar så tills jag får den=)

  • SMarie

    Hej! Jag ska gifta mig i Stockholm! Här har man inget annat val än att vara ute i god tid har jag börjat inse.

    Leese jag skulle bli galen om min m2b skulle bestämma utan mig... men så är jag nog lite av ett kontrollfreak...haha

    Glad Midsommar på er allihopa!

  • SaraPayam

    SMarie

    Jag har märkt samma sak. Vi va och kollade på Södertuna slott förra helgen & det fanns bara ett datum kvar i Augusti 2009, vilket egentligen inte är klokt. Men samtidigt är det ju roligt att börja planera :) Ska ni ha något tema på bröllopet?

    Anki82

    Hehe nja jag älskar ju att planera, men sen så har jag sommarlov just nu (läser till sjuksköterska) & då får man passa på att planera, jag kommer ju inte ha lika mycket tid sen när skolan börjar igen :)
    Nähä nu ska jag sätta igen & städa lite grann

    Ha en bra midsommar / Sara

Svar på tråden Augusti 2009