• Anki82

Augusti 2009

Undrar om det är nån mer än jag som gifter sig i augusti 2009, jag o min m2b gifter oss den 29de augusti kan inte vänta. hur långt har ni kommit i planeringen? har endast bokat kyrka hitills./Anki

• Svar på tråden Augusti 2009
  • Leese

Hmmm å SMarie,
    whii.. jo nog e ja nyfiken allt. Fast ja har fått va me å bestämma på ett sätt för vi plockade ut några datum i höstas innan M skulle ringa å kolla om man kunde boka slottet. Först gick de inte för att de kanske kanske eventuellt skulle va en utställning där, men nu vet ja att han fått boka det datumet vi satte som vårt förstahandsval (för de sa han igår :) Men ja minns inte vilket det var!!! Å ja e ju också något av ett kontrollfreak...
    Men ja vet i alla fall att vi gifter oss på öland i källa ödekyrka och sen hålls festen på borgholms slottsruin.
    För att boka den visste ja ju att man va tvungen att va ute i god tid. Nu vet ja inte hur länge den varit bokad åt oss.

Ohh skicka ut inbjudningarna i Augusti i år! Väl planerat Hmmm!! Vi som tänkte att vi va ute i god tid om vi skickade dom i januari nästa år... När har ni andra tänkt skicka ut era?

Å Bjertorp Slott är ju jättevackert! Grattis!!!

• Anki82

Hej
    Leese vi kan inte bestämma oss för hur vi ska göra med inbjudningarna tänkte först skicka dem nu men sen blev vi lite ororliga att de som behöver boka härifrån skulle "glömma" bort det så funderar på o skicka ett vi har förlovat oss kort när ringen kommer o skriva där när o var bröllopet är o att de kan be oss om de behöver hjälp o boka o sen skicka inbjudningarna i januari,

Hur ska ni andra göra? Skulle förmodligen ha gått i bitar om jag inte visste när det va fast det är ganska gulligt oxå min m2b kallar mig redan för bridezilla så tror inte jag skulle pallat=).

Glad midsommar allihopa

• SaraPayam

Leese
    Tack, ja det är verkligen jätte fint :)
    Ja jag vet att det är tidigt, men det är för att min sambo är i från Iran & vi ska ju självklart bjuda dom. Men för att de ska kunna komma så krävs visum och det tar långt tid för dom att fixa så det är därför vi skickar ut dem så tidigt :)

Ha det gott / Sara

• smilez

Tjingeling! Vi ska åxå gifta oss i augusti nästa år men har inte kommit så långt med planeringen än. Det mesta är fortfarande inne i huvet eller så har jag & min m2b diskuterat det men jag tror att det får vänta till efter semestern med att ta tag i det på allvar. Dessvärre, ju mer man läser här på BT desto mer nojig blir man. En del har ju redan ALLT planerat.... :S

• smilez

Hmmm> Åh, Södertuna slott som är så vackert! Jag skulle nog åxå vilja gifta mej på ett slott egentligen, men vi har en kyrka som vi båda vill ha, så där blir det nog!

• SaraPayam

Hej Smilez.
    Hehe jag håller med helt & hållet, det känns nästan som om man håller på att bli besatt, fast på ett positivt sätt :) Till & med min m2b är jätte inne i planeringen, han håller på med inbjudningskorten för fullt :) Det är så kul att ha en sambo som är lika delaktig i det hela som jag :)
    Idag ska jag ringa & tack ja till Bjertorps slott, känns väldigt stort & det känns så rätt!!!
    Aaaaa kan inte fatta att jag ska gifta mig nästa år :)

Ha en bra dag :) / Sara

• SaraPayam

Hej igen Smilez, nja vi va & kollade på Södertuna slott förra söndagen & det va sint, det ska jag inte säga något annat om, men jag gillade inte ideén om att gästerna & vi ska sova i bygnader på baksidan av slottet. Så vi valde Bjertorp slott istället, för där får vi det precis efter de kraven vi har :)

Vart ska ni gifta er nån stans?

/ Sara

• SMarie

Ja man blir lite nojjig... men mest är det ju kul.
    Åh slott skulle vara fantastiskt men vi har hittat det bästa stället för oss så det får det bli...
    Hm, tema? Så långt har vi inte kommit, vi får se.
    Imorgon ska vi ha första mötet med stället vi bokat festen på. Spännande...
    På torsdag ska jag göra det slutgiltiga ringvalet... tror jag haha man hinner alltid ändra sig..
    Det är ju galet att vi sitter här och snackar om det här över ett år i förväg.
    Ngn som bor i stockholm???
    /Sara

• SaraPayam

Hej, nja lite smågalet är det allt att sitta & prata & planera sitt bröllop över ett år innan. Oj vad spännande vad bli det för ring? Vi har tittat lite med & har väl bestämt, men jag tänkte kolla i Turkiet (vi ska dit i augusti) om det finns någon liknade fast billigare :)
    Jag bor i Jönköping, ingen annan som bor här omkring?
    / Sara

• UberBiber

Jag och prinsen gifter oss 29/8 2009! Vi har inte heller kommit så långt, men vi har iallafall bokat prästen :)

Svar på tråden Augusti 2009