Augusti 2009
Undrar om det är nån mer än jag som gifter sig i augusti 2009, jag o min m2b gifter oss den 29de augusti kan inte vänta. hur långt har ni kommit i planeringen? har endast bokat kyrka hitills./Anki
Undrar om det är nån mer än jag som gifter sig i augusti 2009, jag o min m2b gifter oss den 29de augusti kan inte vänta. hur långt har ni kommit i planeringen? har endast bokat kyrka hitills./Anki
EhjärtarE: Anledningen till att vi från början valde bort alkoholen var vår dotter. Nu verkar det dock lösa sig med att hon ska få vara på korttids, hon är gravt utvecklingsstörd. O sen förstås pengarna.
Tror faktiskt inte att det kommer bli några spec tal, då vi är först att gifta oss bland våra nära vänner. Har själv bara varit på 2 bröllop. Det ena var av den finare sorten o det andra var överraskning.
Klart att våra nära o kära respekterar vårt val. Mest mina föräldrar som gnäller över att vi gifter oss kyrkligt o med en massa gäster (30 ca).
Vita rosen: Vad tråkigt att ni inte funnit ringen o att detektorn inte funkade. Oxå tråkigt att det inte funkade med lokalen. Men hoppas ni blir nöjda med den lokal ni får tag i.
hoppar in här jag med! vi har bokat kyrka till den 22/8 -09.
har aldrig varit på något bröllop, vi är först ut i bekantskapskretsen så detta känns jättespännande!
Vi kommer ha mellan 80- 100 gäster, sitter nu och kollar upp olika alternativ för middagen. HUr ska ni göra? Catering eller laga själva? buffé eller servering vid bordet? Ska ni ha personal som dukar fram/dukar av? Hur många isf och vad kommer de få i lön?
Och när har ni tänkt skicka ut era inbjudningar?
Hej mammatilltvå, kul att du har hittat hit :) Jag & min sambo gifter oss 1 augusti & vi kommer att skicka ut våra inbjudningar i början av nästa år.
Hmm det är alltid svårt innan man bestämmer sig för hur man ska lägga upp sitt bröllop. Vi har hyrt ett slott & i det priset ingår personal, servering, mm. Så jag tycker personligen att man ska göra det så smidigt för sig som möjlig :)
Roligt att det händer något här! Äntligen!
Mammatilltvå: Vi ska ha catering, buffé antagligen, det enda vi har råd med... Däremot är det nog bra att ha några som sköter framdukande och diskning och sånt...
Vi ska nog skicka ut inbjudningarna i februari kanske, många blir långväga, så de måste pricka in semester och sånt.
Nu måste jag bara säga att jag är så glad!!! Vi var inne på internet och kollade på mönster till den klänning jag vill ha och då stog det att de hade slutet tillverka det! Men det fanns fortfarande kvar! Så vi köpte det! Det vara bara det att vi inte visste vilken storlek jag skulle ha för överallt vi tittade stog det olika (amerikanska storlekar) dessutom stämmde inte måtten med den storlek och brukar ha, så vi beställde två mönster med olika storlekar! Nu har vi mönster från storlek 6 till 14
Så något borde nog passa. Det blev bara typ 200 spänn inklusive frakt, så det är ju inte hela världen om det inte blir så att man använder det sen...Åååh. jag tycker den är så fin! Det blir vår första utgift för bröllopet också
Här är länken till mönstret, även om jag har gett den förut
www.voguepatterns.com/item/V2803.htm
EhjärtarE: kul att du har fått en början
Nu undrar jag om det finns någon som beställt tyg på nätet? Jag skall ha ett rosa tyg som tydligen är svårt att hitta... var hittar ni andra som ska ha uppsydda er klänningar? eller har ni sömmerskan som köper in det åt er?
ylle08: Vet inte, jag har inte tittat på det än, så jag kan inte hjälpa dig...
Hej
Va ni kommer nån vart allihopa, vi har bara bokat kyrkan, o tittar på priser för catering o lokaler, men kan inte dem innan vi åker hem i oktober. gjort save the date kort o ska skicka dem snart. funderar på o skicka inbjudningarna tidigare till de som bor här på Irland o sen senare till de i sverige vad tycker ni?
Var först tänkt 09-08-01 men ringde prästen & talade om att han har semester då. Så nu blir det den 09-08-29.
* Kyrkan är bokad
* 2 bygdegårdar är bokade
* catering är hyfsat bokad
* 1 gästis är bokad
* färgtema blir nog 2 rosa färger
Var på stan idag och hamnade på en affär där de har en pappersavdelning med alla möjliga färgskalor och sådant för att göra sina egna inbjudningskort. Höll på stressa ihjäl mig då mina barn var med och hade inte alls lust att vara där jag var och sprang i väg hela tiden, phu.... Detta måste jag göra då jag är ensam... Hur ska man kunna välja. stora problem här
Ta något som passar färgtemat kanske, om du nu har bestämt ett sådant...