• Anki82

Augusti 2009

Undrar om det är nån mer än jag som gifter sig i augusti 2009, jag o min m2b gifter oss den 29de augusti kan inte vänta. hur långt har ni kommit i planeringen? har endast bokat kyrka hitills./Anki

• Svar på tråden Augusti 2009
  • lönnsjö

Hej SaraPayam!

Vi bor i en liten by i norra Skåne, Östra Sönnarslöv. Där ska vi gifta oss i "vår" jättefina gamla kyrka.

• SaraPayam

Vad mysigt :) fick veta idag att slottet har dubbelbokat oss med ett annat par, så vi har fått ändra datum tills den 1/8 i stället....så nu blir det en vecka mindre väntan :)Men det känns ändåså lite surt.

Hur går det annars med planeringen?

• pearlgirl

Oj det glömde jag skriva :)
    Vi gifter oss i Växjö. Var gifter ni er?

• SMarie

Vi ska också gifta oss den 22a augusti. Jag håller på att bli galen... det är så sjukt roligt..
    Hedvig eleonora kyrka som det ser ut nu... Festen har vi på Rosendals Wärdshus. Känns super bra.

• kermit100

SMarie!
    Har ni bokat Rosendals Wärdshus än? Hur mycket får ni betala för det?

Vi kommer att ha festen på Skälbygård i Barkaby och anlita catering. Lokalen är bokad men det är lite väl tidigt att boka catering än, men man har ju börjat kolla runt.

• Lövnäs

Hej!
    Får man vara med här?
    Vi gifter oss 15 augusti nästa år. I Eskilstuna.
    Mvh. Madde

• SaraPayam

Välkommen!! Självklart får du vara med :) Det behöver du inte fråga ;)Ska ni gifta er i kyrka eller borgligt eller vad har ni tänkt er?

/ Sara

• LadyLusifer

Vi ska också gifta os den 22/8 2009 :)
    Vi har bokat kyrka, Stora Tuna kyrka och bokat festlokal, Tyllnäsudde. Har börjat titta på klänning och min m2b:s klädsel. Utformat våra inbjudninar och har en bestman, tärna och har i stora drag planerat hur vi vill ha det... hur lång tid innan ska man boka klänning egentligen om man vill hyra? och frisör? nojjan tränger sig på mer och mer känner jag....

Vi ska gifta oss i Borlänge Dalarna :D

• EhjärtarE

Vi ska också gifta oss i augusti 2009, tror jag i alla fall, det skulle kunna bli juli också. Det enda vi egentligen bestämt är utgångsmarsch Men vi har börjat fundera på kyrka och festlokal, ska kolla på dem senare i sommar. Vi har gjort en preliminär gästlista också. Annars hänger jag här på BT och får massor av ideér och inspiration! Jag vet ungefär hur jag vill ha allt, men vi har inte spikat något än...

• SMarie

Kermit100!
    Ja vi har bokat och hehe ja vi får betala rätt mycket...men vi känner att det får lov att vara värt det. Framför allt känner vi att det passar oss så enormt bra. Vi som är stockholmstjejer kanske ska träffas och skratta åt vår bröllopsiver/ångest...

EhjärtaE! Vad roligt, vilken utgångsmarsch ska ni ha då, jag blir grymt nyfiken

//Sara

Svar på tråden Augusti 2009