• Mikabella

    Stegräknare!

    ...Nu ska jag ha min stegräknare på mig hela tiden! Är ju jätte intressant att se hur många steg man tar per dag! Hur många tar du? Hur många steg resulterar din 2 timmars promenad i? Hur många steg tar du egentligen på jobbet? Började imorse och är nu uppe i 2486 steg...10000 per dag var det väl som rekomenderades ?

  • Svar på tråden Stegräknare!
  • 126306

    Ska oxå börja använda min nu. Man går en massa hela dagarn!!
    Lycka till.

  • Jemma

    Kör också med stegräknare. =)
    Efter haft på mig en en hel dag när jag enbart var hemma fick jag lite smått panik. Gick bara 3500steg (ca)Soffan är farlig!
    Iof räknar den bara vart 7:e steg men iaf. Nu har man ett mått om hur mycket man måste gå.

    det är rätt så svårt att komma upp i 10000 steg om man inte tar promenader ute. Så nu får man ta promenader lite nu och då istället. Allt för att gå fler steg.. tihi.

  • maja hed

    jag fick min räknare i dag, mitt mål är oxå 10000 steg per dag hade den på mig förstagången i går och gick ca 9700 steg ska gå lite mer i dag.

  • Lunia

    I morse på morgon promenaden tog jag 5693 steg och det tog 52 min. I går gick jag 17722 steg total på hela dagen! Har äntligen börjat komma igång igen Min steräkanre räknar inte steg om man inte rört på sig i mer än 4 sek.

  • Mikabella

    Nu efter lunchpromenade är jag uppe i 5448 steg. Får bli en runda till ikväll med andra ord! Bra med en räknare som slutar när mn inte rör sig ju! Då ser man ju mer vad den effektiva träningen ger. Jag har på den på jobbet för att se hur många steg jag springer runt. Jobbar i klädbutik.

  • Lunia

    Ja den är jätte bra, dyr va den med men för mig är det värt dem pengarna! Började med stegräknare i november iom vi var med i en tväling på jobb och har fortsatt även efter! Det blev denna när jag råkade tvätta den andra *typiskt mig*.

    Har ni varit inne på segraknare.se?? Där finns omvandlings tabeller, tex för 15 min sex motsvar för min del 1950 steg eller 78 kalorier Man kan omvandla det mesta isteg *s*

  • Mikabella

    Åh tack!! Cycklade hem idag o funderade faktiskt på hur man skulle kunna förvandla det till steg!! Tankeläsare!! Tack! Jag kom upp i 7267 steg idag. Då har jag fuskat o åkt buss. Annars går jag en timmes lång prommenad till jobbet, alt cycklar varje dag.

    1,2,1,2 gå på! Heja heja!!


    Lunia skrev 2008-06-10 16:12:09 följande:
    Ja den är jätte bra, dyr va den med men för mig är det värt dem pengarna! Började med stegräknare i november iom vi var med i en tväling på jobb och har fortsatt även efter! Det blev denna när jag råkade tvätta den andra *typiskt mig*.Har ni varit inne på segraknare.se Där finns omvandlings tabeller, tex för 15 min sex motsvar för min del 1950 steg eller 78 kalorier Man kan omvandla det mesta isteg *s*
  • Rosenpetunia

    Jag går 10 000 - 12 000 steg per dag i genomsnitt, mer på helgerna. Många steg på jobbet och sen en o annan hundpromenad

    Kul med stegräknare för man får verkligen upp ögonen för "soffans farlighet", som sagt. Vi har en stegräknartävling på jobbet och varje månad får de med flest steg välja priser ur en korg Biobiljetter har jag valt en gång, skönt med en stunds stillasittande

    Ha det gott i den underbara sommarsolen, sköt om er!

  • Lunia

    Japp tankeläsare *s* Summan av mina steg idag bleb 9555, märkligt att det blev så. Efter kl00.00 börjar stegräknaren om från början så sista kväll skissen med hundarna som jag ska ta nu räknas inte till dem *typiskt* Jag som skulle upp i 10000 "idag".

    Mitt stegmål är förövrigt 12100 (Rek. Måbra-mål från tappa.se)

    Trevligt med lite priser, det höjer ju motivationen lite grann kanske iaf när man "tävlar". Godnatt!

Svar på tråden Stegräknare!