Juni 2008 Del 4
Startar en ny eftersom vår förra tråd stängs i morgon... Snart är vi framme!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-14 18:32
Glömde länka till den förra ju...
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2667605.html
Startar en ny eftersom vår förra tråd stängs i morgon... Snart är vi framme!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-14 18:32
Glömde länka till den förra ju...
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2667605.html
Kan uppdaetra med att det är 21 som inte hört av sig ännu, 8 har anmält sig ikväll.. så får hoppas de börjar höra av sig nu.. 6 stycken till vet jag kommer typ syskon och familj. men sen är det 14 st som jag inte vet som man inte träffar så ofta typ gamla grannar och vänner..
Jag har fortfarande dålig koll på OSA då det går till mamma och pappa, mamma skulle kolla läget till helgen. Fick idag meddelande från en kompis att hon och hennes karl inte kunde komma. Trist, men så är det ibland. Räknar inte med att alla kan.
Monken: Blir det Ao Nang i Krabi? Där var vi för några år sen. Jättemysigt. Eller jag, själv Ao Nang var väl inte så kul men man går bara ner till stranden och tar en longtail-båt till en annan strand i närheten. Enkelt, billigt och otroligt mysigt. Man kan hitta sin egen lilla pärla inte allt för långt borta.
Vi åker till Mallis 10 juni och blir borta en vecka, familjeresa, men iaf lugn och ro efter bröllopsstressen. Och lite färg till midsommar och nästa bröllop vi ska på.
Vi har inte heller fått svar från prästen. M2b glömmer ringa varje dag och jag sitter i telefon mellan 9-12 denna vecka, just de tider som expeditionen har öppet. Känner nu att jag struntar i om det blir prästen vi önskat, bara jag får veta vem det blir... Sitter och knåpar med vigselprogrammet nu, men länken jag hade tidigare till en mall har försvunnit.
Japp, AoNang blir det! Vi valde att börja med några dagar i Krabi för att acklimatisera oss lite till utlandet... sen blir det massa lugn och ro i Koh Lanta för att sen ha det hektiskt i Bangkok igen. Vill åka nu nu nu!!! Fast vill ju gifta mig först förståss och bli kallad för mrs...
Tips, massage på stranden, grillad majskolv, "annanas-pinnar" de säljer på stranden, pannkakor (de kallar det för det iaf) som säljs på gatan med olika tillbehör. Choklad, kokos, you name it. Jag åt tom grillad kyckligspett direkt från gatan och blev inte dålig för det. Dålig blev jag dock av maten på en "italiensk" restaurang... Så, ät Thai! Mums mums!!
Vi ska bo hemma, men har tänkt att köpa nya lakan och påslakan. Kanske ha några blommor i sovrummet. Iallafall göra de lite mysigare
Vi har osa 1a maj och har 6 av 26 som inte osat men vi räknar med nej från de ändå så 11 vänner av 26 bjudna kommer
Vad tidigt ni har erat osa. Vårt går ut först 25:e maj.
Men nu är inbjudningarna iaf framme, och vi har börjat få reaktioner på det. Kul!
Just nu känner jag att vårat förestående bröllop är det enda som gör att modet hålls uppe. Vi har så otroligt mycket dåligt runt oss nu, så hade inte bröllopet funnits hade jag nog dragit något gammalt över mej.
Fanns nog en mycket bra mening med varför vi plötsligt kände att NU är det dags!
Ja allt har nog en mening tror jag iaf, vi har oxå mycket negativt nu nästan som om nåt inte vill att vi ska gifta oss, men vi kämpar på för det ska bli bröllop på midssommar
Vad skönt att då ha något som lyser upp tillvaron!!
Vi valde vårt osa nu så vi kan ha gott om tid till bordsplacering och så. Vill ha så mycket som möjligt klart i god tid så vi inte behöver stressa alls.
Appropå stress, jag drömde inatt att jag försov mig och inte vaknade förrän kl 13.00 på bröllopsdagen. (som om det skulle hända... ) och fick smärre panik med tanke på att vigseln är kl 15.00...