• Svar på tråden Juni 2008 Del 4
  • Bellanote

Vi ska inte ha favours alls.

var inne i en annan blommaffär och kollade priser på "min bukett" vad de skulle ha och de ville ha 1500 för brud, tärn näpp och brudgum tycker det var lite dyrt då jag fick det första priset där jag så klart bokat.

Brudbukett 800, Tärn 100, näpp 50, brudgum 25 + marskalk 25 så det blir 1000 kr på det andra stället max, min bukett kunde ev gå på 700 med men ej över 800.

• Monken

Bella, det låter ju som jättebra priser!! Vad kul! Jag hade valt en blomaffär först som skulle bli billigare, men det var något där som inte kändes bra. De var lite nonchalanta och inte alls så kunniga som jag vill att de ska vara (även om jag inte ska ha någon avancerad bukett alls) Jag bytte till en annan affär och nu kommer brudbukett, tärnbuketter, corsage och murgröns till borden att kosta ca 2000:- men det fick bli så.

Vi har faktiskt lyckats spara ihop precis så mycket vi behöver, vilket känns väldigt bra! Trodde ett tag att vi inte skulle nå riktigt ända fram, men när jag gick igenom budgeten häromdagen har vi till och med ett par hundralappar över när allt är betalt. Förutsatt att det inte dyker upp något oförutsett då förståss...

• BlivandeFruJohansson

Tycker de kommer upp ganska mycke saker som man inte räknat me Men de ska väl lösa sig på nått sätt Har fortfarande inte hört nått frn kyrkan Har mailat dom ikväll och får ja inge svar snart terroriserar ja dom via telefon!! Nån som har köpt nått till bröllopet el fixat nått roligt? Nu är de lugna gatan här. Bara grejor till huset som köps in.. Måste börja kolla va ja har jvar, tror inte de är så mycke.. Men kommer säkert ha en del sista veckan att göra!

• SeTa

Idag har jag provat ut klänningen! Åh, vad fin jag kommer bli! Våra inbjudningar är skickade (bättre sent än aldrig ) och jag har lyckats hitta underkläder som sitter bra.
    Dessutom har jag lyckats köpa 3 (!) korsetter på tradera, som alla är för stora. Gud vad jag är duktig!

P.s. Någon som är intresserad av korsetter?

• Monken

Seta, vad kul att allt flyter på!! Har du inga bilder att visa?

• SeTa

Tyvär inte. Jag glömde faktiskt fråga vad kläningen "heter". Men jag ska kolla om jag hittar den på nixas hemsida. *återkommer inom kort*

• SeTa

Modell 7121 är det! Tror jag iaf. Man ser ju inte jättebra på deras hemsida, tyvär.
    Men det känns hemskt skönt att bollen är i rullning.

• SeTa

Monken: Jag såg att ni också ska till thailand på bröllopsresa. Vi med! Fast vi åker redan i slutet av augusti.
    Har ni varit där tidigare? För oss blir det helt nytt. Såå spännande!

• Monken

SeTa, klänningen ser jättefin ut!! Visst känns det bra när man hittat den klänning man vill ha!!

Vi har aldrig heller varit i Thailand förut, det ska bli jättekul att upptäcka det tillsammans!! Vart i Thailand ska ni åka?

Jag har ringt pastrorsexp. idag och fått reda på att anledningen till att de inte kan säga vem som ska vara vår präst är att vår präst ska vara mammaledig just då och de har inte fått tag på någon vikarierande präst ännu... hmm...

• BlivandeFruJohansson

Testade nu att ringa pastoratet men dom har stängt! Bara öppet mån, ons, tors & fre till kl.12 SKulle jobba där, smörtider Men mailade dom för 3:e gången, hoppas nu på svar! Har snart inhandlat allt snacks som vi ska ha på festen Bara godis kvar, men de ska Mamma fixa (jobbar på Cloetta-Fazer ) Sen ska vi köpa annat med, men köper de ganska nära för att de ska hålla sig fräscht!

Svar på tråden Juni 2008 Del 4