• jähnke

    MAJ 2009

    Hittade alla månader förutom Maj.
    Så då fick jag ju göra en egen.

    Nån som hänger på`??

  • Svar på tråden MAJ 2009
  • Soon and very soon

    hur är det med alla?? här fint längtar till höstrean då jag hoppas på att hitta min klänning. Min mamma hjälper till men vi har tänkt 15000 för bröllopet från egen ficka!

  • Linda och Hannes

    Halloj!
    Vi gifter oss 23 maj 2009 och jag oroar mig redan för att budgeten skall fara iväg! Först tänkte vi ha en budget på ca. 50 000 kr. men med tiden så har den stigit och stigit... Nu rör det sig mer om 100 000 kr.!
    Jag fattar inte hur vi skall hinna få ihop så mycket pengar!
    Jag funderar ibland ifall vi skall lägga ner tankarna på ett bröllop som verkar bli dyrare och dyrare för varje månad som går...
    Det enda som egentligen är viktigt är att vi två blir en.
    Sen om det sker på en strand eller i kyrkan borde ju kvitta...
    Men man gifter sig bara en gång, eller hur?
    Kommer vi ångra oss om vi inte har ett sånt bröllop som vi drömmer om? Vi funderar på lån men ingen av oss vill starta ett äktenskap med nya skulder.
    Våra föräldrar hjälper oss inte ekonomiskt, vi skall ordna det ekonomiska själva.
    jag fundera på att fixa loppis, sälja saker osv. för att få loss pengar... Sen är vi mitt uppe i en flytt vilket inte är helt gratis... Pengar kommer och pengar går hela tiden.
    Ska vi skjuta på vigseln eller t.o.m lägga alltihop på is?!
    Jag älskar Hannes och jag vill inget hellre än att vi gifter oss och att vi får ett minne som räcker hela livet... Men har vi råd med det...?

    Förtvivlad och orolig...

  • SweetSun

    vi har låg budget, men dee kanske beror på att vi inte har så högra krav.. det viktigaste för oss är att det blir en underbar dag med släkt och vänner. Skulle vi ha trerätters å slott, ja då skulle inte vi trivas alls. Skönt att man inte har krav på sånt, för det ÄR dyrt. Men jag förstår dem som vill ha den "prinsessdrömmen" för en dag också.

  • GladaEmma

    Hej hej

    Hänger på här. Vi har planerat 23 maj 09 - samma som Jojjo82 / Linda och Hannes =) Populär dag verkar det som!

    Jag bekräftade bokningen på lokalen i morse. Har även mejlat till församlingen och hört mig för där. Vi vill gifta oss i en annan församling än den vi tillhör. Någon som vet vad det kostar?

    Vår gästlista ligger runt 65 personer och vi vill hålla oss under 50' (ring och resa ej inräknat då det är våra enskilda kostnader).

  • Jojjo82

    Vi har en gästlista på ca 80 st och en budget på ca 65000 som vi nog kommer att spräcka tidigt...

  • Magglo

    Jag börjar känna mig frusterad över att inte ha spikat något datum än. Prästen vi vill ha måste först få reda på hur hans konfirmationer ligger nästa år innan han kan boka in oss. Vi börjar åtminstone närma oss beslut och kyrka, men ingen ide´att boka än! Jobbigt! Har ni funderat på vart bröllopsresan ska gå? Vi har alla möjliga planer som en 5 v lång jordenruntresa, men måste nog sätta oss i n i lite noggrannare exakt vad vi vill se. Lite lyxigt vill vi ju bo också och inte bara kuska runt med ryggsäck på smekmånaden!

  • GladaEmma

    Vår bröllopsresa kommer nog gå till Sicilien i två veckor

  • SweetSun

    vi åker inte på nån resa. ingen planerad iaf. Vi ska önska oss pengar ist för presenter, så kanske att man har råd till en resa efteråt, men det får vi se då.

  • Soon and very soon

    halloj alla! har stiltje, tycker att det känns sååå långt bort helt plötsligt! snyft! annars bra!

Svar på tråden MAJ 2009