• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • MuffinsTönt

    Just det... Telis
    Jag tyckte anklevern inte var så märkvärdig. Den smakar som typ pastej fast med mer smak än grädde.det jag tyckte var skumt var däremot musslorna. Smakar ju salt och påminner mig om kallsupar man fick ibland.

  • viktualia

    Muffins - champagne är ju inte direkt billigt, men som jag brukar säga "hellre goda och dyra kalorier, än billiga och läbbiga"... hihi!

  • MuffinsTönt

    Hahah! Jag håller med dig Vickan!

    Kollade in på systemets hemsida. Dem har inet exakt dem vinerna. Jag fick upp några snarlika o dem låg mellan 300-500kr. Vet inte om jag vill chansa när jag vet att den jag vill är sååå go! o sen har jag inte råd precis.

    Vet ni hur man får tag på just dem här flaskorna?

  • Telemarkgrrl

    Finns dom inte på bolaget så har väl restaurangen köpt dom direkt från en vinimportör så då får man gå tillbaka till restaurangen för fler middagar.

  • Telemarkgrrl

    Det kan förresten vara farligt att köpa hem vin som man druckit på ett speciellt ställe med en speciell person vid ett speciellt tillfälle. Risken finns ju att det inte alls är lika gott hemma i köket.

  • viktualia

    Telestubben har HELT rätt!!

    Jag har flera gången köpt viner på Systemet efter att ha avnjutit dem på krogen - inte ALLS samma grej även om det var samma vin. Värst i den vägen var nåt sydafrikanskt - African Sky tror jag det hette... inget att ha...

    ... men visst har motsatsen inträffat ibland också...

    Själv har jag just skrattat så tårarna sprutade åt en gammal bekantings blogg om livet som småbarnsmamma... tänk att man inte kan bli "mätt" på sånt.. fniss fniss

  • Telemarkgrrl

    Och jag har just skrattat så tårarna sprutade åt ett par filmer på YouTube. Lite fånigt men så roligt!

    Jag har förresten också köpt med vin hem från en semester och det var helt odrickbart hemma trots att det smakat så gott på kvällarna på balkongen i Grekland.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7