• Pumpkin

    Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

    080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

    080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

    080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

  • Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • InaHjärtarAdam

    lucy:
    jättefina bilder!! :)

    pumpkin:
    åhh vad roligt det låter!! vill också göra någonting sådant (men jag tror inte adam riktigt skulle ha fantasi nog för att hitta på något liknande... hehe)

  • Pumpkin

    Lucy_ och Ina: Ja, det var supermysigt! Trots det usla vädret Det märkte man inte av när Ola vickade rumpan i sin åtsittande gulddress

    Trodde aaaldrig att Lasse skulle kunna komma på nånting sånt, men det finns hopp alltså

  • Du & Jag

    Inahjärtaradam: både jag och min sambo kommer från trakterna kring Uddevalla. Vi brukar vara hemma på sommrarna och jobba så då passar det bra att ha bröllopet där samt att våra familjer och vänner håller till där! Längtar redan men vet inte riktigt vart jag skall börja i planeringen!!

    Anja74: Vi funderar på att gifta oss den 16/8 men inte helt bestämt än, men det lutar åt det hållet. Vill göra det i slutet av sommaren då vi brukar ta oss lite ledigt innan skolan börjar igen till hösten! Efter nästa sommar har vi bara en termin kvar av studentlivet! Skall bli skönt att bli färig och förhoppningsvis få flytta "hem". Längtar till det också!
    Skönt att ni är sams igen, själv tycker jag att det är riktigt jobbigt att vara ovänner. Och visst är det konstigt att den man älskar mest kan göra en så ledsen och förbannad?! Inte ens någon man inte tycker om brukar lyckas med det :)

    En fråga hur lånt i förväg bör vi boka kyrka och stället där vi skall ha festen?

  • Pumpkin

    Du & Jag: Kyrka och lokal tror jag alla här (i alla fall de flesta) redan har bokat, det är såna saker man bör boka så tidigt som möjligt, numera är det inte ovanligt att kyrkor och lokaler börjar bli fullbokade redan 1 år innan Fast självklart beror det på var man gifter sig också.
    Hur som helst, boka så fort ni vet

  • Maggies

    Ina: Tack.

    Pumpkin: Skönt med nåt som lyser upp i höstrusket.

  • Ingen pingvin

    Lucy - Åhhhh!!!! Ni var jättefina!!! Verkligen!

    Pumpkin - Vad härligt! Låter som en superöverraskning.. Min fixade ju en överraskning på uppdrag av mig, så jag hoppas det blir något på egen hand i framtiden!

    Idag har vi varit och provat ut frockcoat och hela baletten till min sambo. Han blir så jättefin! (såklart) Jag ska dit på måndag och de ska lägga upp klänningen. Förhoppningsvis ska jag ha hittat mina skor i röran.

    Vi har nu - för att verkligen få njuta mesta möjliga beslutat att kombinera vår inflyttningsfest med en lite inofficiell bröllopsfest med bara några av de närmaste vännerna.. Överraska dem såklart, festen är helgen efter bröllopet.. Blir så jobbigt att skulla gömma undan allt, å har man väl fått på sig ringen, så vill man ju helst inte ta av den i onödan..

  • sajberpillan

    Lucy: vilka fina bilder.

    Pumpkin: Låter som att man aldrig ska ge upp hoppet när det gäller att bli överraksad av sin kille! Hotell= me like!

    Hos mig/oss händer det inte mycket på bröllopsfronten. Men det hinner vi nog me.

  • stjärngudinnan

    Lucy: Läste din berättelse, låter helt underbart!

    Pumpkin: Vilken härlig överaskning!!! Så kul när herrarna visar oanade talanger

    MrsB: Vad kul att du fick en hippa, lät jättekul! Gjorde du ngt fint smycke??

    Anja: Vad skönt att ni är vänner igen!

    Just nu sitter jag och tittar på lite olika brudbuketter på nätet. Har helt plötsligt börjat tveka på om jag vill ha en sådan bukett jag tänkt.. Vad har ni tänkt ha för något i era? Det jag vet är att jag vill ha vita kallor i den men det finns ju så mycket olika former att välja på

  • Pumpkin

    Ingen pingvin: Det låter ju som en jättebra idé att kombinera de två festerna!

    sajber.pillan: Nej, ge aldrig upp hoppet! Dock har vi aldrig tur med hotellrummen, men resten av miniresan var hur bra som helst

    stjärngudinnan: Ja, visst är det kul
    Min bukett ska bestå av rosa pioner, limefärgade rosor och vita och/eller rosa luktärter

  • Anettan73

    Idag har jag inte gjort ett smack vad som gäller planering....

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7