• Pumpkin

    Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

    080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

    080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

    080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

  • Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Madeleene

    Mrs_B: Tack, grattis själv. Oj oj inte såå lång tid före oss. Ja jag skulle också vilja gifta mig innan men m2b vill inte det. Så då blir det till sommaren istället. Känns lite konstigt när man vet att man har en lite groda där inne som växer, kan inte sluta titta på bilderna.

  • Anja 19 juli 2008

    Hej hej

    välkomna alla nya. Grattis till bebisen Madeleene. En hel del gravida här nu ju. Tre stycken eller är det fler? Ina, vårbrud och Madeleene. Hmmm känner det som att jag glömmer någon nu. Visst är det någon mer??? Förlåt isåfall men mitt minne är verkligen skitdåligt...

    Tack för era kommentarer i bloggen ang maten och tack för att ni bekräftar mina tankar om efterrätt :)

    Kanske kan ha lite chokladpraliner/konfekt till kaffet bara och så tårta senare. Fast grejen är ju den att vi ej får ha med NÅGONTING alls, utan restaurangen måste ju stå för allt, så då kan vi lika gärna köra på en billig efterrätt.

    jag hade alltså tänkt mig kaffe och tårta direkt på maten!

    Bläää, då går det alltså inte få bort den kostnaden. Hade nämligen tänkt skita i efterrätt till förmån för vickning, vilket vi inte tänkt ha egentligen för vi har verkligen inte råd, men så tänker vi att om vi skippar efterrätt och ersätter med tårta så kan vi ju faktistk ha vickning. Man blir ju jättehungrig framåt natten.

    Vad ska ni ha som vickning?

  • Pumpkin

    Anja: Men varför tar ni inte tårtan till kaffet då? Det var så jag tyckte att ni skulle göra Så kan ni ha vickning fram på natten, brukar vara väldigt uppskattat

    Ja, det är många BT-bebisar på gång härinne

  • InaHjärtarAdam

    anja:
    om ni vill få in praliner så varför inte ge det till gästerna i form av små presenter? det kan ju ändå inte restaurangen säga nej till, borde ju gå som dekoration ;)
    och det är inte säkert att alla är svinhungriga.. äter man så att man har ätit upp kring åtta någonting så äter man väl inte mer? vet inte hur sent eller tidigt ni har lagt vigseln men siktar på tre fyra, då borde väl inte maten hinna fram före sex och det tar ju ett litet tag innan man hunnit igenom alla rätter plus att tårta och kaffe tar ett tag att äta upp. eller är det bara jag som inte äter efter åtta på kvällen?

  • Anja 19 juli 2008

    Hej hej igen, nu är jag hemma från jobbet :)

    Ina

    Jaaaa praliner i påsarna är ju toppen!!! Kan ju t.om skriva små fina lappar att det är till kaffet *asg* ;)

    Jag äter definitivt gärna sent. Blir svinhungrig om jag är uppe på natten. Speciellt om jag intagit alkohol.

    Varenda kotte jag känner avslutar en kväll på stan med nåt riktigt salt och fettdrypande typ en burgare, en pizza eller en kebab. Jag skulle bli galen av hunger utan nattamat när jag druckit!! Så jag tror att vickning är ett måste! :)

    Hmm undrar om man kan ha vickningen t självkostnadspris! Man vet ju ej hur många som kommer att vara kvar, coh som du säger så kanske inte ALLA vill äta på natten! + att vi ju bjuder på precis ALLT annat!

    Äh det är inte lönt förresten. Sambon vägrar allt som heter självkostnadspris. Han flög ju nästan i luften när jag föreslog betalbar efter kl.22 *asg* :D

    Men vi skiter i desserten helt enkelt! Sen får vi se om det blir tårta eller chokladpraliner.

    Vigseln är kl.15 :) så du gissade helt rätt.

  • madlin

    Madeleene: grattis grattis!!! :)

    Fasen... snart en ny dag... dagarna går otroligt fort nu! :D

    Status: inte nervös, alls! Bara förväntansfull! Längtar till bröllopsresan och få ett svensson-efternamn! ;)

  • InaHjärtarAdam

    anja:
    jag tillhör sorten som tar den fettdrypande och saltiga pizzan till bakismat hellre ;)

    tycker det är en jättebra idé att låta folk betala för vickningen, ni vet ju som sagt inte hur många som kommer att vara kvar heller. men om mannen nu vägrar, säg att han får välja mellan att ha rosa kläder (dom du ville att han skulle ha) eller att ni har vickning till självkostnadspris. han lär ju säkert välja bort dom rosa kläderna. om han går i taket av det här, säg att han inte kan få bestämma "allt", och att allt inte alltid blir som man vill utan att man ibland får acceptera vissa saker ;)

  • Pumpkin

    Godmorgon tjejer!

    Vad gäller vickning/bakismat så måste jag säga att jag föredrar båda - dvs en hamburgare innan läggdags och sen en flottig pizza dagen efter. Why choose when you can have both?

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7