• mammacatta

    Äntligen fredag del 10

    Nu är det dag för en till!

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-11 11:16
    Tråd nr 1-7= 18845 inlägg

    1546 i nian
    2953 i åttan
    Blir...
    4499+18845=22344

    Plus de som är här.

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 10
  • Hilde

    Gudda gudda i stövan... eller kanske gonatt...

    Jag misstänker en rejäl släng av magkatarr. Har troligen haft för mycket stress i kombo med fet mat och kaffe. Nu sitter jag alltså här och våndas och kan inte sova. Inte så bra, men om några minuter ska väl filmjölk och brödbit fått ordning på magontet.

    Spännande värre med den förväntade tillökningen i tråden! Enda kruxet är att här kanske kommer bli lite tyst ett tag. Våra flitigaste skribenter kommer vara upptagna med viktigare saker än att kommunicera med fredagisar

    Näpp nu ska jag förhoppningsvis sova igen.

    Kram till er allihop!!!!

  • mammacatta

    Flitig som ett bi janos!
    Som tur är går sånt över sen när bäbisen är ute - vem fåglarna orkar vara boa-ig resten av livet!?

  • Gable

    Ååååkeeeej, grattis Janos till jämna!

    Tror ni att sängeländet blev färdigt igår?! NIX!!

    Det saknas lite skruvar... Mutter o mummel... Vi har sån tur att vi har fått sängen, men de har inte skickat med allt.

    Jag packade i alla fall upp alla saker vi har köpt. Det har ju blivit lite tokigt vid inköpen. Spjälskydden funkar i vaggan. Täcket och kudden i spjälsängen. Osv osv... Bara ut och komplettera idag. Vi var väldigt glada över att vi fick Stokke-sängen, men det är inte klokt vad dyrt alla tillbehören är!!

    Så tanken nu är att den ska vara som en vagga i 4 månader, sen byggs den ut till spjälsäng. Den ryms annars inte i vårt sovrum, vi får ta ner alla bokhyllor annars. Det betyder att jag inte får bädda med Lexington och Gant lakanen, för de är för stora.

    Mutter och mummel....

  • Hilde

    Hi hi... har du också lyxshoppat Lexington

    Maken går fortfarande o är toknöjd över tösens fina DYRA lakan Han är sååå söt

    Kan för övrigt meddela att vi fått en ny misse. En ljusgrå med vita tassar. Det är nämligen så att vår ena kisse släpat med sig en annan kisse hem på dagarna (och troligen nätterna). Vår yngsta kisse tycker den är uräcklig och vår andra (hon som släper in den) tycker vi är urtaskiga som jagar bort den hela tiden. Igår fick den öst en hink med kallt vatten på sig, men inte sjutton hjälpte det. Ikcäll hittade vi den mysande med vår katt i soffan... och matskålen töms mest hela tiden... Vad göra? Tips mottages tacksamt

  • Hilde

    Nu har kattskrället fått bazurk knäppen inne i vår hall. Den var uppe på övervåningen och jag vaknade och kom på den. Den fick panik och gjorde volter i vår ena hall, kom på att den inte kunde komma ut där och sprang sedan ut genom luckan som är vid köket. Nu ligger allt som stod i fönstren på golvet, jag har vaknat och kan inte somna om och vår yngsta katt vågar nog inte vara inne. Blir nog kattlucka med magnetlås i framtiden. Enda kruxet är ju att magneterna tappas bort så lätt.

    Anne din imaginära hund vore mycket väl välkommen!

Svar på tråden Äntligen fredag del 10