• mammacatta

Äntligen fredag del 10

Nu är det dag för en till!

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"

Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-11 11:16
    Tråd nr 1-7= 18845 inlägg

1546 i nian
    2953 i åttan
    Blir...
    4499+18845=22344

Plus de som är här.

• Svar på tråden Äntligen fredag del 10
  • äntligen på väg

Hmm, ja det är ju det där jag oroar mig för när det gäller att skaffa kattlucka. Och ännu värre om det kommer in andra djur oxå, typ råttor och illrar .

Men vet ni??? Snaaaaart får vi hem våra två små tingade kattungar Vi var ju och tittade på dem i söndags och vi valde två som var jämngamla (hade en kull som var 2 veckor äldre - där fanns hur mycket katter som helst! ). Dom är hur söta som helst. Ni ska få se bilder när vi fått hem dem

• Gable

Ååååååååååååååååh, små söta rara kissar!!! ååååååååååååååh!!! Vill också ha!!!

Men kom precis på hur det var att leva med 2 st vildbasar som kunde driva en till fullständigt vansinne... Det räcker med en bebis.

• äntligen på väg

Var kattvakt åt mammas kattunge förra helgen, så de fick bo här hos oss över ett dygn. Och jösses vilket ös det var! Ska bli spännande att ha två såna galningar som röjer runt här

Har funderat lite på namn. Just nu är favoriterna:
    Kalle & Hobbe
    Kasper & Jesper
    Salming & Stenmark
    Albert & Herbert
    Dolce & Gabbana (nja... )

Ska ju helst vara namn med "s" för att katten ska lyssna men jag tror nog att de lär sig lyssna till sitt namn ändå...

Gillar ju SirVäs oxå men vet inte vad den andra katten skulle få heta då...

Kom med förslag!!
  • Gable

Skaffar jag en ny katt så ska h*n heta Gucci. Tror jag.

Torsten är annars en annan favorit

• janos

Hilde, hoppas att du mår bättre nu!

Gable, hur går det med förberedelserna? Hur mår du? Håller bm koll på dig och dina värden?

Vad kul (och jobbigt) med kattungar. Våran kisse är nu 12 år och vi hoppas att det kommer att gå bra med bebisen, för annars blir vi ledsna.

• janos

Nu har mamma och syster åkt hem . Himmel vilken hjälp dom har varit. Det vi har hunnit med på tre dagar, skulle ha tagit mig 2-3 veckor MINST!

Spjälsängen är målad, blommorna omplanterade, golven dammsugna och torkade, vi har varit tre svängar till tippen, rensat gästrummet och gjort iordning för gästerna nere i källaren istället, tvättat, sytt upp gardiner, rivit tapeter i blivande barnkammaren, målat taket, garderob, fönster och element i barnrummet, rensat en rabatt (som såg för j*vlig ut), gjort gipsmage, varit på bb visning och föräldra gruppen m.m.

• janos

ÅH, jag glömde ju!!!! Ääääntligen fredag idag ;)

Kan även meddela att janos börjar känna av graviditeten på alla möjliga vis nu. Sover dåligt, svullen i fötterna, det drar i magen osv....
    Bara 23 dagar kvar till beräknad ankomst

• Hilde

Jösses vad spännande !!! inte ens en månad kvar

Gable hur har du det?

Svar på tråden Äntligen fredag del 10