• Anne69

    Brudar i Lund sommar - 08?

    Hejsan!!

    Är det ngn mer än jag som ska gifta sig sommaren 08 och kommer från Lund?

    Skulle vara hur kul som helst med lite Lundabrudar här inne på BT.

    Hör av det så kan vi hjälpa varandra med lite tips!

  • Svar på tråden Brudar i Lund sommar - 08?
  • Ninni75

    Anja74; Dåligt samvete vill jag inte höras talas om NJUT om NI har möjligheten!! Jag hade kunnat ge hur mycket som helst känns det som för att få vara lite ensam med mannen min. Vi har inte haft ett ensamt dygn sedan barnen föddes * läs lite martyr ;) *

  • Anja 19 juli 2008

    Martyr ja... haha, det kan jag oxå känna mig som ibland ;)

    Jadå, jag lovar, vi ska NJUTA :D

    Jag hade nog egentligen velat vara borta i 14 dagar men då tror jag faktiskt att man hade börjat sakna barnen för mycket och faktiskt få det där dåliga samvetet, eller vad tror du?

    7 dagar är iallafall på tok för lite för mig. Då har jag precis hittat de godaste restaurangerna och lärt mig att verkligen njuta av livet, haha...

  • Anne69

    *smyger in...viskar ett hest och halvt skräckslaget HEEEEEJ* Rädd för att bli upptäckt av chefen....

  • Ninni75

    Jag som då sitter hemma hooooooooojtar hörgt tillbaka HEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJ Anne, snart är det helg!! ;)

  • Ninni75

    Hur kommer Ni andra att göra med underhållning?? Jag skulle helst vilja liveband, men jag tycker att det är så svårt att veta om banden verkligen uppfyller det VI vill ha och om det är värda pengarna. Har inte varit på så många fester där man haft liveband och de jag varit på har varit väldigt blandade i kvalitet. Det är ju ändå en hel del pengar för ett liveband......

  • Anja 19 juli 2008

    Ninni75

    Tänker precis samma sak. Vad f..n har man för underhållning!!?? Jag vill oxå ha liveband men det är en enorm kostnad. det finns bra trådar här på BT när det kommer till band, där man kan höra folk diskutera sina olika erfarenheter av olika band.

    Sambon har hållit på i ett halvår nu med en enorm mapp i datorn, där han lagt in massor av musik som han vill ha på bröllopet, men ajg känner mig inte alls så "nöjd" med det. Han har bra musiksmak, visst, men han spelar mycket som ingen annan kanske känner till. Jag vill ha lite mer mainstream, sånt som alla kan gilla lixom och väldigt blandat, lugnt och häftigt, nytt och gammalt lixom...

    Sen sköter ju faktiskt ett band en hel del av underhållningen. De får ju betalt för det, håller igång gästerna osv, ser till att det faktiskt ÄR folk uppe och dansar!! Livar upp stämningen helt enkelt. Det kan ingen stereo fixa.

    Jag funderar på DJ, där finns oxå många bra, kolla trådar på BT, som fyller samma underhållande funktion som ett liveband, men lite billigare.

    Min sambo vägrar ha DJ av nån anledning och band är ju verkligen skitdyrt, så vad sjutton gör man. Jag vill verkligen inte bara ha musik :( Känns som moment 22 eller nåt.

  • Ninni75

    Jag har också i mina tankar uteslutit DJ eftersom min erfarenhet av detta både egen och samtal med vänner är att de är dyra i relation till vad man får. INser att detta givetvis inte alltid är så men precis som med band så är det en chansning - man kan ju få in en full pott men också dess motsats. Vi kommer satsa på dj in a box eller liveband..... men vilket. Rätt stor prisskillnad om man säger så. puuuuuuuuuuuuuuuuuuh jag blir matt av alla dessa beslut som ska tas.....
    det är roligt men ganska tufft!!

  • Anja 19 juli 2008

    Usch nu har jag lyssnat på ALLA malmöband inne på artistbanken och jag gillade inte något!!! Alltså jag vill ju ha originallåtarna, men jag vill ända ha någon som underhåller och pratar och peppar folk att dansa.

    Haha, verkar ju som att DJ är nåt för mig alltså, men sambon vägrar.

    Han vill ha ett belgiskt band. Han kontaktade dem för någon månad sen. De skulle ha 1000 euro för spelningen, men även ha resa, mat och boende betalt. Det blir helt enkelt för dyrt för oss, även om det är ett "riktigt" band, som började sin karriär genom att spela på zigenska och judiska bröllop, sååå cool musik. Hade varit så grymt häftigt att ha dem! Tror de är tre i bandet så det hade kanske ändå inte blivit så mkt dyrare än många band här hemma???

    Suck vad svårt! I värsta fall får det bli stereoapparaten. Då får man iallafall alla de låtar man vill ha, spelade i originalversion. Suck...

  • Anja 19 juli 2008

    En korsettfråga...

    Ska ni ha korsett under klänningen. Jag MÅSTE ha det! Hade förr en platt mage (ett minne blott) men efter tredje barnet har jag som sagt en massa övervikt och en hel jä..la massa löst skinn *gråter* och dessutom är mina magmuskler hopplöst utstående efter den täta dubbelgraviditeten, så jag MÅSTE ha nåt riktigt, som man snörar hårt och som håller allt på plats!

    VAR SJUTTON HITTAR JAG DETTA???

  • Anja 19 juli 2008

    anjasbrollops.blogg.se/110107195022_nu_r_det_dags.html

    kolla lixom... *sliter mitt hår*

    Det värsta är att min hjärna inte alls fattat eller hunnit registrera att jag idag faktiskt har ett bmi som klassar mig inom kategorin "person med fetma". Det är bedrövligt!!

    Men bara jag går ner ett par kg till så hamnar jag i kategorin "kraftigt överviktiga". Visst är det fantastiskt *morrar ironiskt*

Svar på tråden Brudar i Lund sommar - 08?