• Anne69

    Brudar i Lund sommar - 08?

    Hejsan!!

    Är det ngn mer än jag som ska gifta sig sommaren 08 och kommer från Lund?

    Skulle vara hur kul som helst med lite Lundabrudar här inne på BT.

    Hör av det så kan vi hjälpa varandra med lite tips!

  • Svar på tråden Brudar i Lund sommar - 08?
  • Anja 19 juli 2008

    Godmorgon allihop :)

    Kul m så många inlägg att läsa. Här sitter jag med mitt kaffe. Har lämnat barnen på dagis (själv är jag ledig idag, vilken hemsk mamma va, hehe ;) )

    Anne69

    bara härligt att du bombar m inlägg. Jag tänker precis som du TRIMMA som fasen inför bröllopet, men jag har ju så himla mycket övervikt att först kämpa bort. Kör m aftonbladets viktklubb nu. Tycker den är suverän, blir bättre o bättre för varje dag att fatta HUR man ska äta för att sammansättningen av kosten ska bli rätt fördelad över dagen. Perfekt för mig!

    Har ca 20 kg att gå ner till den stora dagen. Tänker oxå börja träna inför bröllopet. Just nu blir det bara promenader på kvällarna när barnen lagt sig, men det är ju inte fy skam det heller. Sen rör jag mig mycket på jobbet oxå vilket ju är en bonus.

    Lustigt att ni heller inte sovit i natt. Själv blev jag ovän m sambon imorse och vrålade och gick på för jag hade en väninna här igår och vi satt och drack lite vin och pratade och hon gick inte hem förrän kl.02. Sen somnade jag inte förrän vid 3.30 ungefär.

    Kl.6 börjar sambons mobil ringa för att han ska stiga upp. Man tänker att han borde vara som normala människor och stiga upp då och gå iväg t jobbet, men nääää. Han hade sovmorgon idag, skulle ej börja förrän 8 så han lät sin JÄ...LA MOBILTELEFON snooza till kl.7.15.

    Alltå 1 timme och en kvart av snoozande var femte minut. Exakt hur jä..la vansinnig jag var när den jä...la mobilen hade väckt minsta barnet, vill jag inte ens beskriva. Så två fattiga timmars sömn har jag fått inatt.

    Sambons kommentar när jag helt hysteriskt skrek om att han MÅSTE SLUTA SNOOZA (han vaknar inte annars, suck) var: -Gå och lägg dig tidigare istället.

    Eh?????? Alltså jag är faktiskt riktigt arg på honom just nu. Usch... jaja

    TAck och lov för KAFFE... :)

    Någon mer här inne som är överviktig om som kämpar m vikten, som har lust att peppas lite. Isåfall kan vi ju peppa varandra och ge varandra lite tips osv. :)

    VAr det du Anne69 som skulle gifta dig på Österlen? Du skrev nåt om att du vet vilka som är bra här i lund, på blommor, makeup och hår osv? Jag VET INTE trots att jag bor här. Vill SÅ OTROLIGT gärna ha alla tips om ställen och personer som verkligen är bra och har det där lilla extra (tex makeup och hår, nån som verkligen har känsla för vad som passar till ens ansikte, huvudform, stil osv) och ställen m bra service.

    Läste om ett ställe i malmö i en annan tråd, där floristen levererar buketten t bruden när hon är hos frisören och sedan åker för att dekorera kyrkan. Är det vanligt? Eller dekorerar man själv kyrkan? eller ber en kompis?
    Hur gör ni? Vet inte ens om jag tänkt dekorera kyrkan faktiskt! Kanske några vita eller rosa liljor eller callor i vaserna? Men jag gillar ej överdekorerade kyrkor. Tycker att kyrkan är så fin i sig själv.

    Jeenny

    Jag tycker precis som Anne69 att du ska gå på känsla. Om du kan och om det inte rör sig om så mycket pengar i skillnad, försök att lägga bort pengarna som argument och känn på VAR vill du ha din fest? Var SER du dig själv dansa m din nyblivna make lixom :) Det stället är det rätta :)

    vad ska ni hitta på idag annars?

    Själv funderar jag på en tur till ikea. Vi ska snart sälja lägenheten. har köpt ett nybyggt radhus, som blir färdigt i november, så jag måste homestyla lite, skaffa lite förvaringsgrejor för här är en enda röra just nu! Suck... Önskar man kunde trolla ;)

  • Anja 19 juli 2008

    Var i Lund bor ni förresten! Själv bor jag på Östra torn. Ska bara flytta INOM östra torn sen oxå ;)

  • Anne69

    Anja74
    Långt och härligt inlägg!!!
    Ska skriva ett långt och smaskigt svar till dig snart,nu ska jag ha intervju och sedan ett kundbesök så VE OCH FASA jag kommer att vara bortkopplad från BT några timmar nu. Men sen har jag ett å annat att skriva om när det gäller folk som ligger och snooozar när man själv försöker sova!!!Skandal!!! Jag HATAR när Anders gör så....
    Så girlie, jag är på DIN sida!!!

    Men jag bor i stan, ni vet det där runda terracotafärgade huset vid botulfsplasten, där Tiger ligger och Gallerix.

    Nä nu ska jag ta på mig min professionella look och verka lite seriös!!

    See Ya all!

  • Anja 19 juli 2008

    Näääää men här har ju inte hänt NÅT sen jag stack till ikea innan idag!!! Var är alla? Ni har troligtvis varit på era jobb/stranden eller nåt annat vettigt. Nu har jag lite mer ordning på skrivbordet. :)

    Jag och sambon har precis suttit och tittat på resor till Karibien. Vi ska åka dit på bröllopsresa, fast lite senare, i november har vi tänkt. Vårt STORA (i-lands) problem är att vi inte kan bestämma oss för vilken ö???

    Från början var vi helt inne på Barbados, sen var det Antigua, sen kollade vi Aruba och sen st:Lucia och nu är jag HELT villrådig, haha... Antar att vi får en underbar vistelse vart vi än hamnar men alltså, det ÄR inte lätt. Man vill ju att det ska vara sådär HELT RÄTT. Suck...

    vart har ni tänkt åka på bröllopsresa?

    En annan fråga? Hur tänker ni göra m bröllopsnatten? Bor ni på hotell, gör ni nåt speciellt.

    Vi har tänkt så här. Ingen av oss kommer vilja lämna vår egen bröllopsfest tidigare än andra. Vi kommer festa HELA natten. Inte sjutton vill vi lägga flera tusen på hotell för en natt då vi inte kommer njuta av hotellrummet lixom. Istället tar vi in på hotell dagen efter. Vi har barnvakt, får sova ut, åker till hotellet, checkar in kl.15, dricke kaffe och äter choklad, sedan trerätters och sen champagne, konfekt och jordgubbar och bubbelbad osv på hotellrummet och stor härlig frukostbuffé nästa morgon. (ja, vi har tänkt oss grand hotell, haha, om nu någon kände igen paketet ;) Det är INTE bröllopspaketet faktiskt för det lockar mig inte alls. Vill varken ha spettekaka eller graverade glas ;) )

    Hur gör ni med bröllopsnatten? Lämnar ni festen tidigt och bor på hotell??

  • Anja 19 juli 2008

    Anne69

    Då vet jag ju PRECIS var du bor :) Kul...

    Snacka om centralt!!!

    Jag drömmer om ett av de där små underbara gathusen mitt inne i stan, suck, vitputsat m klätterrosor och en underbar mysig liten trädgård på innergården, suck... Samtidigt skulle jag vilja på landet och samtidigt skulle jag vilja ha en lägenhet m jättehögt t tak och stora pampiga rum och kakelugnar, hahaha...

    Sambon och jag har iallafall bestämt att när vi blir gamla så ska vi bo halva året (den kalla halvan ;) ) i ett underbart vackert stenhus i Toscana, Italien ;)och odla kryddor och vindruvor och laga underbar italiensk mat och dricka goda viner (ja jag då, för sambon dricker inte vin men jag tänker att han kanske har börjat gilla vin då, på ålderns höst ;) ) Japp, vi planerar redan för pensionen :D

  • Anja 19 juli 2008

    Hahaha så dumt det lät...

    Vi är ju ALLA från Lund så det är nog inte unikt för mig, att jag nu vet var du du bor, haha. Hade inte en tanke på att vi alla var från Lund :D Fnissar åt hur dumt det lät, hihi...

  • Anne69

    Fredag,¨fredag, fredag....Oiiiiiii
    ha ha ha, underbart!!
    Glad som en femåring varje gång!!

    Vänder mig såklart till er alla här inne med mitt inlägg men kommer att brja med att svara Anja på hennes smaskiga inlägg...

    Hmmm
    Du skriver fort människa
    Då sätter vi igång...
    Trimm....jajamensann, här ska trimmas, inte 20 kilo men väl 7. Hur då? Jo träning. Jag dör om jag inte får äta, Nutrilett, släng dig i väggen, har provat. det enda det resulterade i var en sjujäkla jojoeffekt, tappade muskler och blev sladdrigare än föru...Tack för kaffet!!!
    Klart att vi ska peppa varandra!! Alla här inne!!!

    Snooze...skrev om det innan, borde förbjudas, ohyfsat, när klockan ringer, upp och hoppa människa, ligg inte och stör en annan lyckligt lottad som får sova en timma längre. Så det så!!

    Sminktips...Tjejerna på Makeup store är supergulliga. Bli inte förskräckta av att dom sj'älva har ganska mkt smik på sig, det ingår liksom i jobbet men dom lyssnar, vet vad man passar i och är allmänt supergulliga.

    Dekorera kyrkan
    Nix, det ska jag inte, tror jag iallafall...den är vacker som den är...och sen vill man ju inte dra uppmärksamheten från det verkligt vackra....nämligen VI...ha ha ha , äsch..ja men ni fattar va? Det koster ganska så mycket och gör inte så mycket varken från eller till tycker jag. Då lägger jag hellre pengarna på att utsmycka vår festlokal till tänderna. det är ju där vi kommer att vara så många timmar!

    Bröllopsresa
    Vi åker till Bangkok, shoppar några dagar, upplever kaoset, dofterna, bor på lyxhotell till låga priser innan vi drar vidare på Thailands östra sida, ska bo i höga trädhus i jungeln, öluffa, varva lyxiga bungalows på stranden med enklare boende.
    Sedan drar vi vidrae till Malaysia och till de sagolikt vackra öarna Perhentians, där vi tar dyk.cert, äter grillad fisk på stranden, bor lyxigt och pussar på jättesköldpaddor
    Vi har valt att inte vända oss till ngn arrangör utan syr och knopar ihop vår resa själv. Dels blir det mkt billigare (sen älskar jag att planera) och vi har rest så mkt så jag känner mig dessutom trygg med ett eget upplägg. Jag är en gammal lufthäxa (flygvärdinna)!!

    Vi kommer att bröllops aktiviteter i dagarna tre fre - sön, och åker nog på måndag vig 16 tiden till bangkok.

    På vårt bröllop lämnar vi festen vid 0100, tror vi....vi kommer att gifta oss i en liten by ute på Österlen så vi kommer inte att åka långt för at bo på ngt lyxhotell på natten Vi kommer att få tillräckligt av den varan på resan sen. Men vi kommer att bo på ett litet pioreskt pensionat i närheten av där alla våra gäster skall bo.
    Er lösning Anja, verkar hur bra och mysig som helst!!!

    Äsch....nu skickar jag iväg mitt inlägg innan jag av misstag trycker på ngn knapp och allt raderas....

  • Anne69

    Det stora dilemmat med vår fest är att man bara får hålla på till 0100....det gnager...måste se om det går att muta sig till en extra timma. Vi är ju så MOGNA och kommer inte spela så högt...ha ha ...säkert...NOT!

  • Anne69

    Ngn mer än jag som tycker att det är extremt fuktigt ute? Eller är det bara kärringsvall?

  • Anja 19 juli 2008

    Hihihi... MOGNA ;) Du är ju bara några år äldre än jag och jag känner mig inte ens vuxen ännu :D

    Är fullständigt omogen och hopplös ;)

    Det braiga m AF-borgen är ju att man får hålla på till 07 :) (varför man måste sluta då vet jag inte, kanske för att personalen vill gå hem moooahahahahaha).

    Tippar att jag kommer att somna sittande vid 3-4-tiden (på det sättet har jag blivit gammal) ;) man orkar lixom inte längre!!!! Fast man är nog lagom speedad på sin bröllopsfest kan jag tänka. Hmm undrar om det ens blir någon "bröllopsnatt" att tala om efter den festen. Jag sa t Daniel häromdagen att för att försäkra oss om att det ska bli nåt så kanske vi ska smita iväg under festen innan vi blir för trötta och för berusade för att orka. :D Haha låter som att det är ett absolut TVÅNG att ha sex på sin bröllopsnatt.

    Nä men vi vet så många som faktiskt INTE haft just sex på sin bröllopsnatt så vi har sagt att det ska VI ha, till varje pris.

    Jaaa en sak som jag har tänkt på!!! Har ni räknat ut att ni ej kommer ha mens på er bröllopsdag. Sånt är ju förskräckligt!!! Inte bara att man blöder och känner sig ofräsch, jag blir jättelätt svettig, jag blir fettigare i hyn, man får små finnar eventuellt och magen blir svullen!!!

    Shit, alltså jag KAN ju inte ha mens på bröllopsdagen!!! VAd gör man då? Visst finns det väl nåt sånt där piller man kan få för att skjuta på mensen?

    :)

    Vilken UNDERBAR bröllopsresa du kommer få! Wow, det låter såååå ljuvligt. Kul att sätta ihop den själv och att känna att man kan och vet tillräcklgit för det. Jag skulle aldrig våga. Jag har inte alls rest mycket i mitt liv, tyvärr. Viljan har inte saknats, utan pengarna. Så är det ju alltid, att bristen på pengar sätter käppar i hjulet när man vill nåt.

    NÅväl, NU ska jag få resa och vi ska resa LÅNGT. Jag vill ha paradis, vita stränder, turkost vatten, värme, "lyx", mysigt, underbar mat (en av de viktigaste ingredienserna), lagom mysigt och roligt nattliv, intressant kultur osv ;). Vi är ganska inne på Karibien men vet inte vilken ö!!

    Du som är gammal flyghäxa (vilket roligt uttryck ;) ) kan kanske rekommendera någon? Eller något annat ställe som du tycker är bättre, finare, trevligare, har godare mat?? Vi är inte alls sugna på asien dock, vet ej varför men ingen av oss vill dit ;)

    Har även tittat på Mauritius, Maldiverna, Seyschellerna, Tahiti osv... Drar mig dock för allt som ligger i närheten av Australien då jag är livrädd för alla ormar/spindlar o läskigt som de har där...

    Nåt tips?? :) Blir verligen jättetacksam över alla tips du kan komma på! Ja alla ni andra oxå såklart :) Det är ju inte helt fel om det är billigt att leva (äta osv) där! ;)

    Tror att jag oxå skiter i att dekorera kyrkan. Ev isåfall bara någon ensam calla eller lilja i vaserna! Ska ju ha callor och liljor i buketten som ska gå i ljusrosa och vitt, men jag håller med dig, har inte någon lust alls att lägga pengar på detta då kyrkan är så vacker i sig själv och jag tror att det är få som bryr sig om själva kyrkdekorationerna ändå, man är ju inte i kyrkan ens en timme.

    haha, jag skriver nog faktiskt rätt fort. Gjorde ett test på internet. Tror jag hade 366 nedslag på 1 minut och 2 fel eller nåt sånt. (sitter MYCKET framför datorn ;) )

    Makeupstore alltså... ska kolla upp det. Har hört att de ska vara bra :) Var sjutton ligger det? Är det det som ligger på lilla fiskaregatan, eller nä, det heter Face väl? hmmm...

    Vet vad du menar m nutrilett, dock kör jag med att byta ut vissa måltider just nu, för att jag får bra koll på hur mycket av allt jag får i mig och det gör att jag känner mig duktig på nåt vis, haha... Kör de här chokladkakorna (bars), blir faktiskt mätt på dem och så stillar de mitt sötsug så det funkar bra.

    vet ej vad jag har gått ner sen jag började m aftonbladets viktklubb. (förra måndagen) men man väger sig varje måndag så jag ska väga mig på jobbet då. Blir intressant :) HÅll tummarna att det har rört sig neråt!

    Nu skickar jag oxå... Blev nog långt det här ;)

Svar på tråden Brudar i Lund sommar - 08?