• Anne69

    Brudar i Lund sommar - 08?

    Hejsan!!

    Är det ngn mer än jag som ska gifta sig sommaren 08 och kommer från Lund?

    Skulle vara hur kul som helst med lite Lundabrudar här inne på BT.

    Hör av det så kan vi hjälpa varandra med lite tips!

  • Svar på tråden Brudar i Lund sommar - 08?
  • Anne69

    vi sparar 10000 varje månad, har en bugdet på 120000, exkl resan. Får klänningen av mamma, hoppas på 30.000 fr Anders föräldrar...men vet inte än hur mkt det blir, man vill ju heller inte fråga, vill inte verka tiggig.....
    Resan går nog på 40.000, vi kommer önska oss bidrag till denna av våra gäster...
    Presentkort hjälper oss tyvärr inte då vi redan kommer ha betalt resan vid det laget, så vi får nog be om kontanter.
    Är det fel att göra så?
    Vi önskar oss verkligen inget annat...vi har ju redan allt liksom....
    Vad tycker ni?

  • Anne69

    Skit...måste jobba lite nu...min chef kom förbi...såg att jag var inne på BT....inte så slugt av mig.....
    Vill hellre prata om lekar och spex på bröllop, för det tänker jag också SÅ mycket på
    Jag vill ha en ROLIG middag!!!!

  • Anne69

    Läste det du skrev om Tivoli.....
    Åh...gud vad mysigt!!!
    Avis!
    HUr gamla är dina barn Anja?

  • Anja 19 juli 2008

    Anne69

    Dom är 7, 3 och 2 år gamla, så här är det full rulle ;)

    haha inte så slugt nä, att sitta på BT när chefen går förbi. Du får utveckla sån där superhörsel så att du kan "ögontjäna" lixom ;)

    klart man hellre vill sitta på BT än JOBBA!! Tyvärr kan jag inte smita undan o sätta mig vid datorn alltför ofta på mitt jobb för där är det sällan lugnt. (jobbar på ett behandlings/utredningshem där det på min avdelning bor barn, utan föräldrar, i väntan på familjehem eller annat. Det är MYCKET svårt att gå undan ;)

  • Ninni75

    Men tjejer :) :) .......NI har verkligen jobbat hårt denna förmiddag. Underbar läsning men MÅNGA skratt. Ni är störtsköna och det ska bli sååååå roligt att följas åt detta året!!

    Ni har pratat en del om resa...... vi tillhör då dem som INTE har någon som kan ta hand om våra barn så att vi två turturduvor ska få en romatisk semester på tu man hand :( har dock så smått börjat planera ändå, en resa med barnen då 3 och 6 till Thailand. Var där tidigare i vår och blev fullständigt sålda över detta vackra land med alla underbara människor. Vill tillbaka och vill dit SNART. Eftersom det var smidigt att resa med barnen så lutar det åt att det blir detta. Kollade flygpriserna för någon dag sedan och det blev ganska ok priser faktiskt.

  • Ninni75

    Vi kommer nog inte heller smycka kyrka. Känns precis som NI skriver lite onödigt både rent dekorativt och ekonomiskt. Vi kommer för övrigt att spara till vårt bröllop, vilket känns lite tufft just nu med tanke på att jag är "mellan två jobb" eller hur man nu ska uttrycka det. Vi har eller rättare sagt jag har satt en budget på 50.000 kronor (min sambo tycker jag är galen) vilket gör att jag är ännu mer sporrad att klara denna summa......detta är utan resan då ;) !!

  • Anja 19 juli 2008

    Godmorgon Ninni75

    :)

    Vi vet faktiskt inte HUR vi ska lösa barnvaktsfrågan ännu. Men vi fick i julklapp förra året ett "presentkort" utav Daniels systerdöttrar där det står att vi får barnvakt av dem i en vecka för att åka iväg och göra något tillsammans, så den ska vi utnyttja då. De kommer då att vara 18, 16 och 16 (tvillingar är de yngsta tjejerna) sen tror jag att min mamma kommer att kunna ta resterande dagar. Vi tror att vi ska vara borta i 10 dagar.

    Men en semester med barnen är inte heller fy skam. Men vi har sagt att vi ska ta en billig semester (har troligtvis fixat en kontakt i spanien som hyr ut ett hus han har där) efter bröllopet så att vi även får åka iväg tillsammans :)

    Man får nästan lite dåligt samvete över att välja att åka iväg utan barnen men å andra sidan så ÄR det vår bröllopsresa och det var så länge sen vi kunde vara för oss själva och bara slappna av, för att inte tala om SOVA på morgnarna, tills man vaknar av sig själv!!!! ;)

Svar på tråden Brudar i Lund sommar - 08?