• Gyllan

    Knasiga kommentarer?

    Är det fler än jag som fått sin beskärda del av knasiga kommentarer? Tänkte vi kunde fylla på med såna där maninte vet om man ska skratta eller gråta...
    Här kommer mina exempel:

    * Var med min tärna i en brudbutik i centrala Stockholm för att köpa hennes klänning. Till saken hör att både jag och tärnan är ganska unga, 23 år. När vi kommer fram till kassan kvittrar expediten "åh, ska ni på skolbal"? Nej, det e till bröllop säger tärnan och expediten ser frågande på oss.

    * Jag är som sagt 23 och min m2b äldre än mig, han blir 35 i höst. Vi var igår och skulle prata igenom våran tårta, vad vi ska ha för fyllning, hur den ska se ut osv. Har stått där och pratat med konditorn ganska länge och frågar om de har några brudpar att sätta på toppen. Han tar fram några olika och vi pratar lite. Min m2b säger att "den här gillar jag". Då tittar konditorn på honomoch frågar, "är det du som ska gifta dig". Ja svarar min m2b, lite förvirrad och då frågar konditorn "är hon blond". Han hade alltså inte förstått att det var jag som var bruden, fast vi stått och pratat i säkert 15-20 min.

    Så, någon annan med knasiga kommentarer?

  • Svar på tråden Knasiga kommentarer?
  • tattar-Emma

    Ålder är tydligen svår... I vintras skulle jag intyga en sak på en myndighet. "Fast... det beror ju på hur gammal du är" sa tjejen i luckan. Hon undrade alltså om jag var myndig... jag är 27 :D

  • Anneleigh

    Jag är 35 och fick visa leg på ica före jul för att jag hade köpt glögg med 2.5% alkohol i. Jag såg antagligen skitdum ut för min kompis skrattade så hon höll på att dö. Jag var hundra på att hon drev med mig men det gjorde hon inte utan jag var tvungen att ta upp mitt leg och visa henne.

  • Wicks

    oj, jag som vart glad när jag kunde åka på ungdomsbiljett. gränsen var 16 ahr ajg förmig och ajg var 20... men var iofs gravid i vecka 26 elelr något sådant....

  • Zozo

    Ahh. jag fick en saa söt kommentar fran en av mina systersöner..
    Jag hade precis varit och fixat har och make och kom rusande i mina vanliga svarta jeans och skjorta.. "Vart skaaa du?", fragade han. "In och klä pa mig och göra mig fin - jag ska ju ha klänning", svarade jag. Och da svarar denna lilla 8-ariga puttefnask.. "Men.. jag tycker du är jättefin redan!" Jag tyckte det var gulligt!

  • kela81

    vet inte om jag redan berättat detta-men på tal om bar och vara fin....
    jag hadde varit och gjort provmakeuppen och åkte och hälsade på min tärna sen, hennes 3 årige son titta rpå mig och äsger
    -men...va bruna ögon du har idag (sminket-har blå ögon)
    jag-tycker du det är fint?
    -nä, du är finare annars....

  • Yllo

    Mmmmmm... ja, det där med ålder är svårt. Själv är jag 36 och min man 43 men det är inte så länge sedan som vi fick frågan om vi inte var lite för unga för att gifta oss
    För att inte tala om vad jag skrattade för något år sedan. Vi var till Astrid Lindgrens barnsjukhus med hans dotter (då 14 år). Hon hade gjort illa armen och dom ville absolut röntga henne. Sagt och gjort. Vi travade upp till Röntgen och min man gick in i rummet med sin dotter. Då kommer röntgensköterska och frågar mig om det var hennes pojkvän som var med henne in i rummet. "Nej, det är hennes far" svarade jag. "Oj, ursäkta" blev svaret från den pionröda sköterskan som hastigt försvann in i undersökningsrummet för att ta bilderna

  • Troll-P

    Det händer med jämna mellanrum att jag får frågan hur många år äldre jag är än min m2b. Han är fyra år äldre än mig... :)

Svar på tråden Knasiga kommentarer?